استان ها

شناسایی کودکان‌ کار و متکدیان در استان سمنان

رویداد برتر/ سمنان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی دولت سمنانی از بهزیستی استان خواست تا برنامه ای کاربردی برای شناسایی کودکان، کارگران و متکدیان تدوین و ارائه کند.

احمد ریواده در جلسه کارگروه سلامت اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده اظهار داشت: توانمندسازی مهمترین رویکرد برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است بنابراین اقدامات برای ارتقای سرمایه اجتماعی تقویت می شود.

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، احمد ریواده، سه شنبه شب در تالار یادمان ایمان استانداری سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و بویژه شهیدان شهریاری، پیشنهاد کرد برای کاهش آسیب ها تلاش شود. وی گفت: توانمندسازی مهمترین رویکرد برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است، بنابراین اقدامات برای ارتقای سرمایه اجتماعی در حال تقویت است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی دولت سمنانی گفت: رهبران باید در راستای مسئولیت و وظیفه اجتماعی خود با جدیت تلاش کنند و حضور فعال داشته باشند.

وی بر اهمیت فعالیت های مرتبط با کودکان و نوجوانان تاکید کرد و تصریح کرد: اگر دستگاهی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارد به تعهدات قانونی خود عمل نکند، رها می شود.

ریواده با اشاره به بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مسئولیت مستقیم سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار گفت: سازمان بهزیستی باید بر شناسایی، پذیرش، حمایت و توانمندسازی پنج وظیفه ای که در راستای ساماندهی کودکان کار بر عهده دارد تمرکز کند.

وی از بهزیستی استان خواست تا برنامه اقدام خود را برای شناسایی کودکان کار، متکدیان و کارگروه خانواده استان گسترش دهد.

ریواده با تاکید بر اینکه برنامه های رسیدگی به آسیب های اجتماعی بدون دستور کار موثر نخواهد بود خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه به منظور بهره مندی از نظرات و پیشنهادات تخصصی و علمی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی از دو کارشناس دانشگاهی و اجتماعی دعوت می کند. فعالان به جلسات کارگروه دعوت شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه الگوهای علمی استان مانند هویت علمی و … نیاز به معرفی در سطح کشوری نیز دارد، گفت: برنامه های ارائه شده در کارگروه باید برگرفته از نیاز باشد. . در استان و پس از تصویب

معاون استاندار در نهایت خواستار توزیع وام های هزینه ای و تملک دارایی های استان بر اساس نتایج کارگروه های تخصصی استان شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا