خارجی

امیرعبداللهیان با معاون سلطان عمان دیدار کرد

به گزارش اخبار اینترنتی، امیر عبداللهیان در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی جمهوری اسلامی ایران، به نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان اشاره کرد. ایران و پادشاهی عمان شکل دادن به روابط بین دو کشور. دوره سلطان هیثم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور مجارستان به سلطان هیثم از حضور هیئت عمانی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دادن به همکاری با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت های اصلی همکاری در منطقه دانست و بر گسترش همه جانبه همکاری ها بین دو کشور تاکید کرد. در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی. زمینه های.

وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه همکاری های اقتصادی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه های حمل و نقل بار و مسافر، انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر زمینه های همکاری تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، تاکید کرد: برای ایجاد روابط حسنه با کشورهای منطقه هیچ محدودیت و استثنایی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با بحران یمن با اشاره به برداشت جمهوری اسلامی ایران از راه حل اصولی، سیاسی و گفت‌وگو محور از ابتدای بحران، بر ضرورت مسیر سیاسی و گفت‌وگو برای حل بحران تاکید کرد. . در این راستا عمان از تلاش های ارزشمند دولت عمان برای انتقال سفیر شهید یمن به تهران برای مداوا قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با ارائه آخرین تحولات مذاکرات وین بر موضع مجارستان در قبال ابتکارات عملی و سازنده طرف های گفتگو در عمل تاکید کرد و حسن نیت و جدیت مجارستان را برای دستیابی به یک توافق خوب آشکار کرد.

فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز بر روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، گسترش همکاری‌های متقابل و علاقه عمان به ایفای نقش در همگرایی کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در تحولات منطقه تاکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا