خارجی

تظاهرات اهالی غزه در همبستگی با ساکنان منطقه النقب

پس از زخمی شدن و دستگیری چند فلسطینی در روزهای اخیر در درگیری با نظامیان صهیونیست در منطقه النقاب، فلسطینیان در نوار غزه همبستگی خود را با مردم این منطقه اعلام کردند.

به گزارش رویداد برتر، به نقل از خبرگزاری ما، صدها فلسطینی در شمال نوار غزه با تظاهرات ساکنان النقاب در جنوب سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌هایشان همبستگی کردند.

این تظاهرات به درخواست جنبش جهاد اسلامی فلسطین و پس از نماز جمعه در اردوگاه الجبلیه در شمال نوار غزه برگزار شد.

تظاهرات مردم غزه در همبستگی با مردم منطقه النقاب

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری، گفت: این اقدام با حمایت مقاومت فلسطین در منطقه نیکاب در برابر تلاش های رژیم صهیونیستی برای قضاوت در سرزمین های فلسطینی صورت گرفت.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از هر وسیله ای برای غارت و اشغال سرزمین های فلسطینی و ترور فلسطینیان در مناطق مختلف استفاده می کند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: این اقدامات تا زمانی که فلسطینی ها متحد باشند به شکست منجر می شود.

وی همچنین از مردم فلسطین در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی خواست تا از مردم النقاب حمایت کرده و از اقدام رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها جلوگیری کنند.

ساکنان مناطق روستایی صحرای النقاب از روزها پیش در اعتراض به تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب اراضی و منازل خود دست به تظاهرات زدند و هر بار که با خشونت رژیم صهیونیستی مواجه می شوند، ده ها فلسطینی مجروح و دستگیر شده اند. در درگیری بین دو طرف

حدود 200000 عرب در روستاهای صحرای نقب زندگی می کنند که اکثر آنها فاقد شرایط اولیه زندگی هستند. رژیم صهیونیستی در سال های اخیر با تخریب روستاها شهرک های متعددی در منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا