هنر و فرهنگ

رایزن‌های فرهنگی سفرای آستان قدس برای نشر معارف رضوی در جهان باشند

رویداد برتر/ خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: رایزنان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می توانند سفیران آستان قدس برای گسترش معارف رضوی در سراسر جهان باشند.

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار رئیس و مدیران سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی در حرم رضوی بر حساسیت فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و بر اهمیت راهبرد فرهنگی که اقدامات اساسی و مؤثر انجام دهد، تاکید کرد: باید در این امر مؤثر واقع شود. بعد فرهنگی، با انگیزه عشق و کار.

وی کار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بسیار سخت ارزیابی کرد و گفت: سفرا و رایزنان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید از بین نخبگان، علما و افراد با انگیزه و دست اندرکار دین و مذهب انتخاب شوند. ارتباط مسائل فرهنگی به فرهنگ و تمدن پیام رحمت ایرانی-اسلامی و اهل بیت(ع) به جهانیان.

تولیت آستان قدس رضوی به نقل از امام رضا(ع) فرمودند: «اگر مردم حسن و صحت سخنان ما را بدانند، حتماً به آن عمل خواهند کرد».

وی همچنین به حملات دشمن به مکتب تشیع اشاره کرد و این را نشانه کارآمدی مکتب دانست و تصریح کرد: فرهنگ شیعه غنی، قدرتمند و زنده است که این مکتب بیدار کننده و آگاه کننده مردم است و دلیل آن نیز همین است. برای دشمنی استکبار با مدرسه.

مروی بیان کرد: شاید امروز مظلومیت اهل بیت(ع) بیشتر از دوران حیات پربرکتشان باشد چرا که متأسفانه علاوه بر کاهش عواطف و عواطف، مردم کمتر به عمق دینی و معرفتی این آقایان توجه کردند. احساسات و عواطف بسیار لازم و در جای خود خوب است. اما در عین حال باید به عمق معرفت نیز توجه شود و یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقویت مبانی دینی و سد معرفتی در برابر ائمه (ع) است.

آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی بر اساس اسناد تاریخی در گذشته سفرای خود را برای فعالیت های فرهنگی و معرفتی به کشورهای مختلف اعزام کرده است که اکنون نمایندگان سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف می توانند سفیران آستان قدس رضوی در آن کشورها باشند. “

وی همچنین بر معرفی رایزنان فرهنگی به توانمندی های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی تاکید کرد و تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند نقش موثری در عرصه دیپلماسی زیارتی به ویژه در کشورهای اسلامی داشته باشد. معمولا اهل سنت هستند، اما علاقه زیادی به حضرت رضا (ع) و زیارت حرم نورانی دارند که زیارتشان را تسهیل می کند.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مروی نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در مقدمات حضور آستان قدس رضوی در صحنه های بین المللی به ویژه در رویدادهای فرهنگی منطقه بسیار مهم دانست. : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند نقش موثری در معرفی آنها به دنیا داشته باشد.

برپایی آستان قدس برقراری ارتباط دو سویه بین ظرفیت های علمی و فرهنگی آستان قدس با ظرفیت های منطقه ای و بین المللی از جمله تعاملات علمی، معرفی امام رضا (ع) به زبان هنر به جهانیان با همکاری حوزه های هنری آستان. حوزه های دیگری که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند در آنها نقش آفرینی کند نیز در قدس حضور یافت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا