هنر و فرهنگ

ادبیات دفاع مقدس نباید تبدیل به افسانه شود/ لزوم ثبت خاطرات والدین شهدا

رویداد برتر / گیلان مدیرکل حفظ خاطرات دفاع مقدس گیلان نسل امروز را تشنه فرهنگ و دانش شهدا خواند و گفت: “اگر داستان شفاهی دفاع مقدس گفته نشود ، توصیف و فیلمبرداری نشود ، ما می ترسیم که یک بار دفاع مقدس ادبیات به افسانه تبدیل می شود. ”

سرهنگ حسین مصطفی پور در گفت وگو با رویداد برتر ، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از حفاظت مقدس به عنوان یک گنج تعبیر کردند ، اظهار داشت: “همه کسانی که نگران انتقال فرهنگ ناب حفاظت مقدس به نسل های آینده هستند ، باید این گنج را به دست آورند.” آنها بی پایان هستند.

وی تمام دفاع مقدس را مظهر قدرت جاویدان خداوند دانست و افزود: “دفاع ما مقدس بود و هر پله از سرزمین حفاظت مقدس با خون شهدا مبارک است و عملیات نام مبارک ائمه بود و ما هر لحظه شاهد کمک های الهی بودیم.”

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گیلان فرهنگ ایثار و شهادت را الگویی برای جامعه امروز دانست و اظهار داشت: ما باید بتوانیم این فرهنگ را بازگو کنیم که آثار و ارزشهای دفاع مقدس است.

مصطفی پور با بیان اینکه در دفاع مقدس پس از سالها تقسیم کشور به دست دشمنان ، حتی یک وجب از وطن خود را تسلیم نکردیم ، ادامه داد: آنها با دستان خود در مقابل جهان مستکبر مستضعف ایستادند و پیروز شدند ، با این تهدید به فرصتی تبدیل شدند.

وی شهدا و ایثارگران را یادگاران اصلی دفاع مقدس خواند و گفت: “امروز خانواده های معظم شهدا شاهد فصیح دفاع مقدس هستند زیرا هر لحظه حضور شهدا را می دیدند و دفاع مقدس را درک می کردند ، بنابراین بهترین افراد برای ثبت خاطرات و آنها این فرهنگ ناب را منتقل می کنند. ” .

مدیرکل حفظ خاطرات دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه انتقال فرهنگ و دانش دفاع مقدس با دو مشکل روبرو است ، یادآور شد: باید فراموش کنیم ، بنابراین باید بازیگران اصلی دفاع مقدس را در ثبت آموزه های دفاع مقدس مشارکت دهیم.

وی با بیان اینکه قلب والدین شهدا مملو از خاطرات فرزندان شهیدشان است ، گفت: متأسفانه ما پدر و مادر شهدا را از دست می دهیم در حالی که نسل امروز تشنه فرهنگ و دانش شهدا هستند. اگر داستان شفاهی دفاع مقدس گفته نشود ، نگاشته و فیلمبرداری نشود و غیره ، پس می ترسیم روزی ادبیات دفاع مقدس به یک افسانه تبدیل شود.

مصطفی پور با تأکید بر لزوم انتقال هنری و جذاب فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: در حالی که در دفاع مقدس با دشمنان روبرو بودیم اما اکنون باید از شهدا در جنگ های فرهنگی و اقتصادی الگوبرداری کنیم و بدانیم فرهنگ تنها کلید اصلی است و ما هیچ دانش دفاع مقدس برای پیروزی نداریم.

مدیرکل حفاظت از یادمان های دفاع مقدس در گویان با اشاره به روند تدوین دائرlopالمعارف دفاع مقدس گیل اظهار داشت: استان گیلان علی رغم فاصله زیاد از جبهه ها ، 97000 رزمنده ، 8000 شهید ، 22000 جانباز و 2700 آزاد را تقدیم کرد ، بنابراین بنویسید و حفظ شود.

گیلان دائرlopالمعارف دفاع مقدس را دائرlopالمعارف گیلان در دفاع مقدس دانست و یادآور شد که این دائرlopالمعارف برای افراد ، اشخاص ، شهدا ، فرماندهان ، شهرها ، اماکن ، روحانیون و … بود. این نقش تحت حفاظت مقدس به نقش خود می پردازد و بیش از 100 جلد خواهد داشت. ما همچنین می خواهیم کتاب ها و فیلم های حفاظت مقدس را که گیلانی ها نوشته و ساخته اند ، توصیف کنیم.

مصطفی پور موزه دفاع مقدس را ر dreamیای 18 ساله ساکنان گیلان دانست و اظهار داشت: گیلان سیمین استانی است که ساخت موزه دفاع مقدس را آغاز کرده و روند اجرای آن از سال 1998 در سه فاز آغاز شده و اکنون فاز نخست آن 40٪ پیشرفت دارد. . و تا بهار 1400 عملیاتی خواهد شد. این مکان فرهنگی و معنوی بهترین مکان برای حفظ آثار شهدا و رزمندگان خواهد بود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا