هنر و فرهنگ

روز شلوغ جشنواره فیلم فجر زیر سایه کرونا

سینمای رسانه در هفتمین روز خود با نمایش دو فیلم از رضا میرکریمی و هادی حجازی فر با استقبال چشمگیر و پرشمار شرکت کنندگان وارد جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش رویداد برتر، هفتمین روز از جشنواره فیلم فجر یکشنبه 15 بهمن ماه در کاخ جشنواره به قول مدیران جدید «خانه جشنواره» در حالی به پایان رسید که دو فیلمساز قدیمی حبیب الله ولی نژاد – و علیرضا سجادپور – فیلمبردار – درگذشت و تهیه کننده پس از مدت ها مبارزه.

آن روز دو فیلم دیده بان شب و موقعیت مهدی اکران شد که هر دو با استقبال نسبتا خوبی از سوی خبرنگاران و منتقدان مواجه شدند و همایش های برج میلاد برگزار شد.

* رضا میرکریمی که دو سال دبیر بخش جهانی جشنواره فجر بود و آخرین بار در سال 1376 با فیلم «قصر شیرین» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، امسال با فیلم «نگهبان شب» به این رویداد سینمایی آمد. او با نگهبان شب موفق خود، به حال و هوای محبوب تر تولیدات قبلی خود بازگشت.

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* اگرچه برخی ریتم این فیلم را کند می دانستند، اما خود میرکریمی می گفت که در برخی جاها تند است. با این حال داستان «نگهبان شب» برای خیلی ها خوشایند بود. در این فیلم به جز کیومرث پوراحمد و ویشکا آسایش که نقش های کوچک و فاخری به آنها داده شد، محسن کیایی و لاله مرز از دور بازیگران حرفه ای و شناخته شده ای بودند، اما در نشست خبری فیلم مشخص شد که همگی نمایشی و نمایشی داشته اند. پس زمینه بازیگری

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* میرکریمی در نشست خبری فیلم گفت که همیشه به خاطر فیلم هایی که مجبور به کسب و کار بوده اند با طرفداران بازیگری ملاقات داشته و فیلم های خود را ارسال کرده تا احتمالاً نظر فیلمساز را در مورد بازیگری مطرح کند. این بار با توجه به شیوع تاج گذاری، برای ارسال فیلم و ارسال بیش از 13000 ویدیو، با انتخاب بازی در این فیلم، به علاقه مندان فراخوان عمومی می دهد.

* دومین فیلم که یکشنبه اکران شد به کارگردانی «موقعیت هادی» به کارگردانی هادی حجازی فر ساخته شد. او تا حدود 6 سال پیش بیشتر به عنوان کارگردان تئاتر شناخته می شد، اما احمد متوسلیان از سال 1373 به طور جدی در سینما ایستاده است، البته یک دهه قبل از آن در سال 1373 در زندگی کاری خود. چند ماه قبل از جشنواره خبری مبنی بر سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی فر درباره شهید باکری منتشر شد اما چند روز قبل از اعلام اسامی فیلم های راه یافته به جشنواره. شنیدم نسخه سینمایی این سریال در جشنواره حضور داشته است. در نهایت «وضعیت مهدی» به بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر رسید و در آنجا کارگردان تاکید کرد که از ابتدا یک نسخه سینمایی ساخته است و اینطور نیست که بخشی یا تمام سریال را به عنوان یک سریال به جشنواره بدهد. فیلم

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* «مقام مهدی» تصاویری از عملیات بدر و خیبر در آغاز جنگ ایران و عراق و همچنین بخشی از زندگی و شهادت برادران حمید و مهدی باکری در برخی صحنه ها ارائه می کند که برخی معتقدند وحدت و انسجام را از بین برده است. از روایت، اما تماشاگران فیلم را تشویق کردند. به گفته حجازی، این فیلم 400 دقیقه مفید برای سریال و نسخه سینمایی آن تصویربرداری شده و قرارداد پروژه با صدا و سیما 30 میلیارد تومان بوده که 10 میلیارد آن برای امکانات، مهمات و … بوده است. . حجازی فر گفت که یک تجمع بیهوده و ناپدید نشد و مسئولیت قانونی همه چیز را بر عهده گرفت.

* با وجود اینکه اجساد برادران باکری هنوز پیدا نشده است و از زمان فیلم تاکنون اظهارات مختلفی در مورد نوع روایت مطرح شده است، اما حجازی فرد تاکید کرد که به هر اتفاقی کاملا وفادار بوده و حتی یک جزئیات را جعل نکرده است. او گفت محسن رضایی فیلم را دیده فقط گریه کرده و نظری نداده است.

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* یکی از شخصیت های «وضعیت مهدی»، روح الله زمانی نوجوان بازیگر فیلم «خورشید» بود که سال گذشته با این قطعه مجید مجیدی به عنوان یکی از کودکان کار وارد سینما شد و به شهرت رسید. او در حجازی فر نقش یکی از رزمندگان را بازی کرد و حجازی فر در نشست خبری فیلم توضیح داد که وقتی صحنه ای از روح الله را گرفته به خواسته اش نرسیده و به همین دلیل سر او فریاد زد. ، روح اچ اف بهش چسبیده زیر لب غرغر می کنه و میگه اینجا چی می خوای بگو اگه راست می گی بیا پیش همسایه ما!

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

*فرزندان شهید باکری و همت و پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مهمانان برجسته اکران این فیلم در برج میلاد بودند.

* فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی کیا در ششمین روز جشنواره به نمایش درآمد و خواهرش تصویری از خود، برادرش و پدرشان ابراهیم حاتمی کیا درباره لوکیشن «آژانس شیشه ای» منتشر کرد. فیلم دیروز صحنه فیلم پدرش تمام شد و بعد از 24 سال برای تماشای فیلم برادرش به برج میلاد آمد.

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین روز جشنواره حضور داشت و در جمع خبرنگاران به سوالات مختلف پاسخ داد که البته بین این پرسش و پاسخ ها نکته ماهوی و خاصی مطرح نشد.

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

* جشنواره فجر روز گذشته در ستاد میزبانی چند بخش ویژه از جمله «سینما و عصر دیجیتال»، «سینما، جامعه» و «سینما و آموزه‌های اخلاقی»، «نیاز» ساخته علیرضا داوودنژاد بود. جلساتی که هنوز فقط روی مخاطبان آنلاین خود حساب می کنند.

* در روز هفتم «جلسه خصوصی»، «وضعیت مهدی» و «گزیتا» همچنان پرمخاطب ترین فیلم های بخش رای گیری مردمی بودند.

* اکران فیلم های میرکریمی روز یکشنبه و اثری از شهید مهدی باکری که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند، با حضور گسترده مردم در سالن ها و ازدحام جمعیت در راهروها، یکی از شلوغ ترین روزهای جشنواره فجر بود. غرفه های برنامه های مختلف رادیویی تلویزیون، به خصوص زمانی که مهمان ویژه ای در برج میلاد حضور دارد، نگران گسترش تاج است، به خصوص که کارشناسان بهداشت مرکز همایش ها می گویند سالن جشنواره دارای چرخش آمیکرون بالایی است و جدی است و هشدار می دهد. برخلاف اخبار، در برنامه های تلویزیونی گزارش شد که برخی از خبرنگاران به تست سریع تاج اشاره کردند و گفتند راهی برای انجام تست PCR در جشنواره وجود ندارد.

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

    روز شلوغ جشنواره فیلم فجر در سایه کرونا

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا