اقتصادی

۲۰۰ میلیون عایدی مالیات از خانه‌های لوکس!

قانون بودجه سال گذشته از مالکان واحدهای مسکونی و باغ های ویلاهای بالای 10 میلیارد تومان مالیات گرفت که طبق آخرین بررسی ها کمتر از 100 مالک از 13 هزار خانه لوکس شناسایی شده کمتر از 200 میلیون تومان پرداخت کردند. در مالیات

به گزارش رویداد برتر، قانون بودجه 1400 واحد مسکونی و ویلایی معاف اعم از متراژ و املاک تا پایان بهمن ماه سال گذشته تا زمان ساخت و ساز منازل و سال تملک تعیین شده است. این مالیات

این در حالی است که نرخ مالیات سالانه خانه های لوکس به شرح زیر است:

1- در رابطه با مازاد 10-15 میلیارد تومانی؛ یک در هزار

2- در رابطه با مازاد 15-25 میلیارد تومانی؛ دو تا از هزار

3- در رابطه با مازاد 25-40 میلیارد تومانی؛ سه از هزار

4- در رابطه با مازاد 40-60 میلیارد تومانی؛ چهار از هزار

5- پنج هزارم مازاد بالای 60 میلیارد تن

در صورت عدم پرداخت مالیات توسط مؤدیان، سازمان مالیاتی می تواند با اقدامات اجرایی مالیات مربوطه را اخذ کند و این افراد نمی توانند آپارتمان خود را واگذار کنند.

این در حالی است که یکی از موانع عمده اخذ مالیات از خانه های لوکس در سال های گذشته عدم تصویب آیین نامه ها و مصوبات مربوطه در هیئت وزیران بوده است.

متعاقباً سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعات موجود در خصوص مسکن و باغ ویلاهای گران قیمت، مالیات موضوع تبصره (x) (x) قانون بودجه 1400 را محاسبه کرده است.نتایج در پرتال الکترونیکی سازمان منتشر شده است. .

برای این منظور دارندگان واحدهای با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان می توانند وضعیت اظهارنامه یا معافیت مالیاتی و همچنین اطلاع از میزان مالیات را مشاهده و آن را در درگاه ملی خدمات الکترونیک آپه پرداخت کنند. در MY.TAX.GOV. IR را ببینید.

اقدامات انجام شده توسط سازمان مالیاتی در مورد مالیات خانه های لوکس

این سازمان همچنین در پاسخ به گزارش دیوان مبنی بر اینکه علیرغم اینکه در قانون بودجه 1400 «پایان بهمن ماه را به عنوان آخرین مهلت پرداخت مالیات مسکن گران قیمت تعیین کرده بود»، این مهلت در پایان آذرماه همچنان صفر درصد بوده است. کردی: بیش از 12500 واحد مسکونی مشمول مالیات و مشمول مالیات به همراه مشخصات واحد مسکونی و مالکان مربوطه صادر و در درگاه الکترونیکی سازمان مالیاتی کشور بارگذاری شده است. ضمناً پرداخت آن مالیات به صورت سیستمی بوده و امکان صدور اظهارنامه مالیاتی در درگاه فوق الذکر My.Tax.gov.ir برای کلیه مشمولان آزاد است.

بر اساس اطلاعیه سازمان مالیاتی، بر اساس بند (3) (x) تبصره (6) قانون بودجه 1400، وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، اموال دولتی و سازمان ثبت اسناد و شهرداری ها موظف به دسترسی آنلاین به اطلاعات املاک سازمان در حوزه املاک بودند، اما تنها وزارت راه و شهرسازی 6500 واحد اطلاعات را به صورت سی دی به نشانی ارسال کرد. سازمان و سایر ارگان های درگیر علیرغم مکاتبه و پیگیری، اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکردند.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: سازمان مالیاتی موظف است بر اساس بند 8 آیین نامه اجرایی تبصره (6) (ط) قانون بودجه 1400، نسبت به اعلام دارایی و ارزش آن به مالکان ظرف مدت دو ماه اقدام کند. این اقدام مطابق با اطلاعات موجود در اختیار سازمان بوده است. همچنین بر اساس بند 10 آیین نامه مذکور، در صورت عدم پرداخت مالیات تا پایان بهمن ماه از سوی صاحبان حقوق، سازمان می تواند مالیات را از طریق اقدامات اجرایی وصول کند. لذا سازمان امور مالیاتی کشور طبق قوانین و مقررات مربوط به وظایف خود عمل نموده و امید است مودیان محترم به تعهدات مالیاتی خود عمل نمایند در غیر اینصورت سازمان مالیاتهای متعلقه را طبق قانون CXVI پرداخت خواهد نمود. سال 2011 مقررات موجود

پرداخت میلیون ها مالیات بر میلیاردها خانه!

در این راستا ردی از میزان مالیات پرداختی مالکان خودروهای لوکس از سازمان مالیاتی نشان می دهد که تا 22 اسفند سال گذشته از 13 هزار خانه لوکس شناسایی شده کمتر از 100 خانه حدود 200 میلیون پرداخت شده است. تومان مالیات.

در حالی که این رقم از میزان پرداخت مالیات مسکن لوکس ثبت شده در سال 1400 به دست می آید، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحلیل فرآیند مالیاتی معتقد است بخش عمده ای از این وصول مالیات در سال جاری و در زمان واگذاری صورت می گیرد.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، باغ های واحدهای مسکونی و ویلایی بیش از 10 میلیارد تومان در سال جاری مشمول مالیات و بین دو میلیارد تومان تا 25 میلیارد تومان مشمول دو هزارم مالیات می شود. مالیات.

همچنین از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت بالای 25 میلیارد تومان تا سقف 4 هزار تومان نسبت به 40 میلیارد تومان و 5 در هزار بالای 60 میلیارد تومان مالیات اخذ می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا