خبرهای کلی

اسرائیل به دنبال انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علی اصغر کمالی سه شنبه شب در مراسم افطاری وحدت و مقاومت با محور آزادی بیت المقدس که با حضور ائمه جمعه، علما، شیعیان و نخبگان فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی اهل سنت برگزار شد، اظهار داشت: . در سالن اجتماعات شهر تبلیغات اسلامی. وی گفت: جلسات افطاری در تمامی استان های یکپارچه کشور در محور وحدت و مقاومت در حال برگزاری است و هدف این است که بدانیم برای مقابله با رژیم کودک کش اسرائیل به چه راهبردی نیاز داریم.

معاون مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: امروز یک لحظه تاریخی است و روند نابودی این رژیم رو به افزایش است. مقدس یکی از سؤالات عبری عربی است و با این راهبرد سعی در کنار گذاشتن سایر مسلمانان از مسئله فلسطین دارند.

وی تصریح کرد: با محکوم کردن اقدامات رژیم جعلی اسرائیل، مردم از هر مذهبی که باشند فاجعه است. صبر و شکیلا با 5000 شهید که بیش از 3000 نفرشان زن و کودک بودند عقل سلیم هم قبول نمی کرد. اسرائیل سعی دارد افکار عمومی را به یک موضوع داخلی منحرف کند، در حالی که در واقع جنایت علیه بشریت مرتکب می شود.

ما باید اعلام کنیم که به شدت از آرمان فلسطین حمایت می کنیم

در ادامه مراسم مولانا غلام نبی توکلی اظهار داشت: هدف این جلسات آزادی کیبوت اول مسلمانان است و آن هدف بسیار ارزشمند و والا است. در اوایل انقلاب، بصیرت بزرگ امام خمینی(ره) منجر به ابتکار بزرگی در جهان اسلام شد.

امام جمعه تایباد تصریح کرد: حمایت از اسلام دغدغه پیامبر اسلام(ص)، اهل بیت(ع) و دیگران است.مس) و این دغدغه سینه به سینه تا امروز رسیده است. انقلاب اسلامی نیز با همین مشکلات انجام شد، زیرا در دولت‌های گذشته اسلام اسمی و قرآن رسمی باقی ماند و انقلاب اسلامی همه آرمان‌های اسلام را زنده کرد.

وی افزود: شکست مفتضحانه جهان عرب در جنگ علیه اسرائیل، حاکمان عرب را نیز بر آن داشت تا فلسطین را رها کنند و اسرائیل سرزمین های اسلامی از شبه جزیره سینا تا بلندی های جولان و کرانه باختری را اشغال کرد. و این کار با برافراشتن پرچم فلسطین در تهران آغاز شد.

مولانا توکلی تاکید کرد که اگر یک شیعه در افغانستان یا یک سنی در سوریه بمیرد و سکوت کنیم، به ما خیانت کرده ایم، همه باید از یکدیگر حمایت کنیم. باید اعلام کنیم که قاطعانه از آرمان فلسطین حمایت می کنیم زیرا این هدف آزادانه محقق نشده و خون های زیادی برای مقاومت ریخته شده است که آخرین آن شهادت سردار سلیمانی قهرمان جبهه مقاومت بود.

امام جمعه تایباد افزود: عمر مختار از قهرمانان اهل سنت در جبهه ضد استعمار و قاسم سلیمان قهرمان شیعه آن جبهه بودند و هر دو مورد علاقه مسلمانان جهان هستند زیرا این جبهه تنها ملت است.

موضوع سازش با اسرائیل حتی در پایگاه های سنتی فلسطینی نیز رد شده است

همچنین در این مراسم حجت الاسلام علی اصغر علیپور با بیان اینکه منطقه کرانه باختری یکی از پایگاه های سنتی سازش با اشغالگران بود، گفت: امروز در همین منطقه جوانان آنها به انتفاضه پیوستند. امروز قلب جوانان فلسطینی در کرانه باختری و غزه و همچنین حامیان آزادی فلسطین و مخالفان اشغال قدس در هم تنیده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: هر روز متجاوزان به حرم هجوم می آورند و از یک سو شاهد ظلم به ملت مظلوم فلسطین و خیانت برخی از حاکمان عرب در عادی سازی روابط با مردم هستیم. اشغالگران.” فلسطین شماره اول جهان اسلام است و در آستانه روز جهانی قدس هستیم. مغرور به همین دلیل است که به دنبال اختلاف و کینه توزی در میان مسلمانان هستند و در مجارستان نیز شاهد این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد که «بعد از مسائل اهل سنت و شیعه، امروز بحث ایران و افغانستان مطرح شده و تلاش می شود تا اختلافات نژادی بین مسلمانان ایجاد شود». اگر هوشیار نباشیم ضرر بزرگی برای جهان اسلام است.

ادعای یهودیان مبنی بر اشغال فلسطین توسط قرآن صریحاً رد شد

مولانا علیرضا یعقوبی در ادامه این نشست گفت: از زمانی که رژیم بنیانگذار اسرائیل پیدا شد، یهودیان ادعاهای متعددی داشتند که اولین آنها این است که فلسطین سرزمین موعود است و گفته می شود که این سرزمین توسط آنها به آنها داده شده است. خداوند. اما قرآن کریم صحابی و دوست بسیار خوب ابراهیم است، کسانی که از او و این پیامبر پیروی کردند.ص) و مؤمنان هستند.

امام جمعه سمنگان افزود: بیانیه دوم آنان دوستی یهودیان با خداوند است، اما قرآن صریحاً این گفته را رد کرده است. ادعای سوم آنها یهودی بودن ابراهیم خلیل است که قرآن کریم آن را قاطعانه رد کرده است.

وی ادامه داد: بیان چهارم آنها تاریخی است و می گویند پیامبر اسلام (ص)ص) یهودیان را از جزیه منع می کند و سند برتری یهود است اما تصویری از تاریخ است. پسر کثیر در کتاب خود این موضوع را انکار می کند، بنابراین این ادعای یهودیان نیز رد می شود. البته امروزه اکتشافات تاریخی بزرگنمایی می شود، در حالی که تاکنون هیچ قبر یهودی کاوش نشده است و این ادعا به صراحت توسط تاریخ رد شده است.

مولانا یعقوبی با اشاره به اینکه تنش‌های اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی علنی شده است، گفت: این تنش بین ملیت‌ها، نژادهای مختلف و زبان‌های مختلف این رژیم را از بین می‌برد که همراه با تنش‌های اجتماعی داخلی، این روند را در کشور تسریع می‌کند. انتفاضه فلسطین ویرانی

در پایان این مراسم چند تن از شاعران تایبادی به قرائت آثاری درباره آرمان قدس شریف پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا