خبرهای کلی

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان “زاکانی” سر جنگ دارد؟

در اینکه رهبری شهرداری تهران نسبت به اکثر شهرداران قبلی ضعیفتر است شکی نیست اما این رهبری نالایق طرحی هرچند قابل دفاع را مطرح کرده است که متاسفانه نمی تواند به اندازه کافی از منافع خود دفاع کند، گوش کند و به انتقادات پاسخ دهد.
سال‌هاست که پارک‌های بانوان در نقاط مختلف شهر قرار دارند و اتفاقاً از محبوبیت نسبی برخوردار هستند. زنان در این مکان‌ها با خیال راحت تمرین می‌کنند، جشن می‌گیرند، شادی می‌کنند، اما هیچ ساختارشکنی وجود ندارد و کسی آنها را اذیت نمی‌کند.
اکنون شهرداری این طرح را در برخی پارک های سطح شهر اجرا خواهد کرد. این به زنان این فرصت را می دهد که زمان و هزینه کمتری صرف کنند، با فرزندان یا دوستان خود به پارک بروند و ساعت ها در محیطی بی دغدغه سپری کنند.
این تفکیک جنسیتی منفی نیست. تفکیک جنسیتی یک وضعیت منفی و غیرقابل قبول است که در آن حقوق زنان یا مردان ضایع می شود. در مورد پارک های زنانه عکس این موضوع صادق است، یعنی یکی از حقوق مسلم زنان یعنی آزادی تفریح ​​به آنها پس داده شده است.
متأسفانه نابسامانی های اجتماعی کنونی که البته فقط تقصیر شهرداری نیست، باعث بی اعتمادی مردم شده و حتی کارهای مثبت نیز حاشیه ای و مرتبط با مسائل سیاسی تلقی می شود (به ویژه اینکه این اقدام چندی بعد انجام شد. مشهد). حادثه ورزشگاه) در گذشته اینطور نبوده است. مثلاً زمانی که مترو راه اندازی شد، دو واگن اول و آخر مختص بانوان بود و مورد استقبال قرار گرفت و این همچنان مطلوب است. اما از آنجایی که برخی از زنان به جای استفاده از خودرو سوار خودروی دیگری می شوند، برخی از زنان مجبور نیستند زمان خود را در پارک خود بگذرانند و می توانند از پارک های دیگر استفاده کنند.
چه خوب است که دولت محلی و نهادهای دولتی هر چند به تدریج در صدد برگرداندن اعتماد از دست رفته ملت هستند تا به جای تلخ کردن اقدام مثبت با حاشیه های ایجاد شده برای آنها، نسیم ملایم و کوتاه مدتی دمیده شود. یکی
به شهردار محترم تهران هم توصیه می‌کنم کارهای خوب شهرداری را با افرادی توجیه کند که – چون گذشته خشن، بد خلقی و سختگیری ندارند.

23302

دکمه بازگشت به بالا