ورزش

مکاتبه فدراسیون برای جذبی مربی خارجی وزنه‌برداری بانوان/ شرط اعزام زنان به بازی‌های قونیه

رئیس انجمن وزنه برداری از مکاتبه برای جذب مربی خارجی در بازدید از اردوی تیم ملی بانوان خبر داد.

به گزارش رویداد برتر، سجاد انوشیروانی به همراه بهداد سلیمی و کروش باقری از اردوی تیم وزنه برداری بانوان در قزوین بازدید کردند. انوشیروانی در این بازدید گفت: امروز انرژی و انگیزه بالای شما در تمرینات به ما انرژی مضاعف داد. خوشبختانه همدلی خوبی در خانواده وزنه برداری شکل می گیرد. اعتراف می کنم که این همدلی و هم افزایی ما را نسبت به آینده خوشبین تر کرد. در این مدت کوتاه سعی کردیم شرایط حداقلی مساعد را برای اردوی تیم وزنه برداری بانوان فراهم کنیم. قطعاً کمبودهایی وجود دارد، اما به تدریج سعی می کنیم شرایط ایده آلی را برای رشد وزنه برداران زن فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما از زحمات شما قدردانی می کنیم و وظیفه ماست که حرمت کار را به بهترین نحو حفظ کنیم. انتظار داریم در صورت وجود مشکل در کار بدون تعارف به ما اطلاع دهید تا بتوانیم آن را حل کنیم. معتقدم پتانسیل بانوان ما کمتر از مردان نیست و اگر همه چیز مهیا باشد می توانند در آینده نزدیک در عرصه بین المللی مدال بگیرند. البته رسیدن به این هدف به تلاش شما و ما بستگی دارد، ما هر کاری انجام خواهیم داد تا این انگیزه را در شما افزایش دهیم. من، بهداد سلیمی و سایر قهرمانانی که در این سفر همدردی کردیم، لذت صعود از سکوهای جهانی یا المپیک را چشیده ایم. اکنون می خواهیم زنان وزنه بردار طعم شیرین مدال آوری را بچشند.

*به دنبال مربی خوب خارجی هستیم

رئیس انجمن وزنه برداری از تمایل به جذب مربی خارجی برای تیم بانوان خبر داد و گفت: در رشته پرتاب بانوان به دنبال ستاره و مدال نیستیم. ما می خواهیم در وزنه برداری بانوان تیمی متحد و قدرتمند بسازیم و می دانیم با این ظرفیت و فرصت، اتفاقات خوبی در رشته پرتاب بانوان تا المپیک پاریس خواهد افتاد. باید دو تا سه سال خوب سرمایه گذاری کنیم تا به انتظاراتمان برسیم. قرار شد در این مدت کوتاه یک مربی خارجی با سابقه و رزومه خوب به تیم وزنه برداری بانوان بیاوریم اما به دنبال ظرفیت سازی داخلی نیز هستیم و از ظرفیت و توانایی حداکثر استفاده را خواهیم کرد. از مربیان درجه یک کشورمان.

* مسابقات وزنه برداری قهرمانی بانوان آغاز شد

وی در خصوص برگزاری لیگ وزنه برداری بانوان تاکید کرد: برای اولین بار در تلاش هستیم تا مسابقات قهرمانی وزنه برداری بانوان را در رده سنی بزرگسالان آغاز کنیم. قطعاً چارچوبی را برای حضور بانوان در چرخه قهرمانی حتی با تعداد کمی از تیم ها تعیین می کنیم تا همچنان شاهد شکوفایی خوبی در این بخش باشیم. مسابقات منطقه ای سراسری را برای رده های سنی جوانان و نوجوانان در نظر گرفته ایم تا بهترین بازیکنان و تیم های هر منطقه به تهران بیایند و فینال لیگ منطقه را در آنجا برگزار کنند. این طرح برای پسران نیز اجرا می شود.

*شرط ارسال به بازی های کشورهای اسلامی

انوشیروانی درباره اعزام بانوان به بازی های کشورهای اسلامی گفت: هیچ محدودیتی برای اعزام بانوان به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نداریم. یعنی امکان حضور با تیم کامل در مسابقات وجود دارد، امکان اعزام هم وجود ندارد. این بستگی به تلاش شما دارد که به خودتان ایمان داشته باشید و تا روز آخر با انگیزه تمرین کنید. اردوهای بانوان تا جام جهانی کلمبیا ادامه دارد. پس از آن مسابقات قهرمانی کشور دنبال می شود و پس از یک دوره نقاهت کوتاه، سال آینده خود را برای اردوهای مستمر و مسابقات مهم آماده می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا