خبرهای کلی

بنادر مازندران با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین سید محمود حسینی پور پیش بعد از ظهر روز پنجشنبه در گردهمایی فعالان اقتصادی استان به نقل از هدف گذاری وی با بیان اینکه ظرف دو سال پنج میلیارد دلار کالا از استان صادر شد، گفت: ظرفیت صادراتی استان بالا و نامحدود است. و حصر اعداد، و آنها نیازی به وجود ندارند و اعداد افزایش صادرات کالا در ماه های اخیر خوشحال کننده بود.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خزر از سرمایه گذاری های صادراتی استقبال می کنند، افزود: توسعه کالاهای صادراتی موجب توسعه اقتصادی می شود و باید از ظرفیت و موقعیت ویژه کریدور شمال – جنوب استفاده کرد. می شود انجام داد

وی خواستار برنامه ای شد که بر اساس آن بنادر استان در حال حاضر با ظرفیت 30 درصد فعالیت می کنند کم اهمیت وی در راستای افزایش صادرات آغاز کرد و اعلام کرد: کشورهای عضو اکو آمادگی دارند روابط تجاری خود را با استان مازندران نیز افزایش دهند.

استاندار مازندران گفت: شرکت های صادراتی استان نیز استانداردهای جهانی را دارند بین المللی بسیاری از کشورهای منطقه برای صادرات کالا از استان وارد عرصه صادرات شده اند در حال حاضر ماهیت مشورتی دارند.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران همچنین با اشاره به افزایش 29 درصدی وزن و 34 درصدی ارزش محصولات صادراتی استان گفت: امسال بیش از 300 میلیون دلار کالا از استان صادر شد. .

وی لبنیات، سیمان، مواد معدنی، کاغذ، خوراک ماهی و محصولات شیلاتی را از جمله محصولات صادراتی عنوان کرد و گفت: مقاصد صادراتی شامل عراق، ترکیه، امارات، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان است.

دکمه بازگشت به بالا