استان ها

صادرات ۵۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه از مازندران به خارج از کشور

به گزارش رویداد برتر مازندران، مسعود احمدی حاجی درباره صادرات جوجه گوشتی یک روزه، تخم تجاری و تخم مرغ کود شده با گوشت از استان مازندران از نیمه دوم سال گذشته تا 20 مرداد امسال گفت: در این مدت 550 هزار قطعه گوشت و تخم مرغ یک روزه از استان مازندران به افغانستان و ارمنستان صادر شد.

معاون توسعه امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته 4 میلیون و 254 هزار تخم مرغ بارور شده با گوشت از استان به عراق صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه مرغ و تخم مرغ یکروزه صادراتی از نژادهای آرین، راس و کاب است، افزود: بیشترین صادرات مربوط به نژاد آرین بوده است.

احمدی حاجی با بیان اینکه مازندران قطب صنعت طیور کشور است، تصریح کرد: 30 درصد تولید روزانه مرغ و 11 درصد گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود و مازندران تنها استان حامی خط بابلکنار است. مالک کل زنجیره صنعت طیور در کشور و منطقه خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: مازندران تمامی حلقه های فعال این صنعت از جمله تنها مرکز ایران و خاورمیانه، 6 واحد مرغ باستانی، 205 واحد مرغ گوشتی، 2200 واحد مرغ گوشتی، 29 مرغ تخمگذار، 39 کارخانه مرغ را دارد. کشی با دارا بودن 44 کارخانه تولید خوراک فعال و 18 کشتارگاه صنعتی طیور، یکی از استان های شاخص و تاثیرگذار در این حوزه است و پیشرو صنعت طیور کشور محسوب می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا