ورزش

کشتی آزاد قهرمانی جهان/ برد قاطع امامی و قاسمپور در مبارزه نخست

آزادکاران وزن 74 و 92 کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در مسابقات جهانی به ترتیب برابر حریفانی از گواتمالا و فرانسه به پیروزی رسیدند.

به گزارش رویداد برتر، در دومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 در بلگراد صربستان. یونس امامی نماینده وزن 74 کیلوگرم ایران پس از توقف در دور نخست با انریکه پرز کاستیلانوس دارنده مدال برنز جهان از گواتمالا دیدار کرد و در نهایت در یک دقیقه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. . 34 کشتی گیر در این وزن وزنه زدند.

امامی در دور بعد به مصاف برنده دیدار منگ هجیگان از چین و آرمان آندروسی از استونی می رود. کایل دیک دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در صدر جدول قرار دارد و تا نیمه نهایی با امامی دیدار نخواهد کرد. کایل دیک در همان نیمه اول بازی رفت را با نتیجه 10-0 مقابل اوروزبکوف از قرقیزستان به پیروزی رساند تا به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند.

همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیایی، 2 طلای جهان و یک برنز المپیک در نخستین دیدار مقابل سولاوا گرجستانی با نتیجه 14 بر 8 پیروز شد.

اما در وزن 92 کیلوگرم که 23 نفر حضور دارند، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در 3 دقیقه با نتیجه قاطع 10 بر صفر مقابل آدلان ویسخانوف فرانسوی به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

جی دن کاکس دارنده مدال طلای قهرمانی جهان و دارنده مدال برنز المپیک در دور نخست حریف چینی خود را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. کاکس در آن سوی جدول قرار دارد و تا فینال با قاسم پور دیدار نخواهد کرد. قاسم پور سال گذشته در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی 2021 با نتیجه 3 بر 3 مقابل این کشتی گیر آمریکایی پیروز شد.

ولی علیرضا سرلک نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در دور نخست به مصاف وانگ هوژو از چین رفت و در نهایت با نمایشی ضعیف با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد. سرلک برای تلاش برای کسب مدال برنز در براکت بازنده ها باید منتظر رسیدن کشتی گیر چینی به فینال باشد در غیر این صورت از دور رقابت ها حذف خواهد شد.

همچنین در پایان مرحله نیمه نهایی 4 وزن اول که روز گذشته (پنجشنبه) برگزار شد، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم حوالی ساعت 21 برای کسب مدال طلا به مصاف هم می روند. امشب امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد و مدال برنز به تشک رفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا