خبرهای کلی

۳۰ هزار بیکار در استان بوشهر داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مصدق کشاورزی صبح جمعه در حاشیه این نشست رسمی گفت: نرخ بیکاری استان بوشهر بر اساس آمار مرکز آمار ایران ۷.۴ است و این مربوط به جمعیت فعال ۱۵ نفر است. 65 سال.

رئیس شورای هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: 30 هزار بیکار در استان بوشهر داریم که با برنامه ریزی انجام شده امسال 30 هزار شغل جدید در استان ایجاد می شود.

وی با اعلام اینکه همه جویای کار در بوشهر دارای صلاحیت هستند، امکان بیکار بودن وجود ندارد، تصریح کرد: استان بوشهر با کمبود نیروی متخصص مواجه است و استان نیازمند آموزش نیروی ماهر و آموزش های مهارت محور در دانشگاه ها و فنی و یا فنی است. مراکز آموزش حرفه ای آه تو ما داریم.

بکارگیری نیروهای بومی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: اشتغال نیروهای بومی استان در برنامه هفتم توسعه و کارآفرینان دنبال می شود. استخدام نیروهای بومی را موظف می کنیم و وظایف اجتماعی را در استان انجام می دهیم.

وی ادامه داد: 3 هزار و 350 واحد تعاونی فعال در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 100 تعاونی بزرگ ترین تعاونی ها در حوزه خدماتی هستند و برای 25 هزار و 595 نفر در این حوزه فرصت شغلی فراهم شده است.

کشاورزی با بیان اینکه تعداد تعاونی های بانوان استان بوشهر 378 تعاونی است، افزود: امسال اتفاق خوبی افتاد که با درایت استاندار محترم برای اولین بار تصمیم به واگذاری زمین برای پرورش میگو فقط از طریق تعاونی ها گرفته شد. “

پرداخت 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: در هفته دولت 53 تعاونی پرورش میگو در شمال استان فعالیت خود را آغاز کردند که راه اندازی این تعاونی ها در کمترین زمان ممکن به پایان رسید.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر حمایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تعاونی های دانش بنیان را از اولویت های خود برشمرد.

وی با اشاره به پرداخت 320 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: در همه حوزه ها برای ایجاد تعاونی و حمایت از طرح های جدید توسعه شهرها و روستاهای استان تلاش شده است.

دکمه بازگشت به بالا