هنر و فرهنگ

زشت‌ترین مجسمه‌ها از فوتبالیست‌ها/خوش‌شانس‌های بدشانس!

فوتبالیست بودن کار آسانی نیست، بنابراین هرکسی که این سفر را با موفقیت و سربلندی طی کند، معمولاً به طرق مختلف شناخته می شود و قهرمان ملی می شود. در این میان، هیچ شکلی از قدردانی خاص تر از جاودانه شدن نیست. تعداد بسیار کمی ارزش این را دارند که مجسمه ای از آنها بسازند، اما کسی که این فرصت را پیدا کند نمی تواند رویای مجسمه بهتری را در سر داشته باشد. با این حال، با یک اشتباه کوچک، این شانس به راحتی می تواند به بدترین کابوس زندگی آنها تبدیل شود!

خلق آثاری که بازیکنان فوتبال را جاودانه می‌کنند باعث افتخار است، اما مجسمه‌ها همیشه آنطور که برنامه‌ریزی شده از آب در نمی‌آیند. در واقع، بازیکنان زیادی در جهان وجود دارند که مجسمه‌هایشان آنقدر ضعیف ساخته شده‌اند که فقط می‌توان آن را یک فاجعه توصیف کرد.

در ادامه گزارش اول با عنوان «صحنه های مهم جام جهانی که مجسمه سازی شده اند»، این بار رویداد برتر نگاهی دارد به پنج فوتبالیست مشهور جهان با بدفرم ترین مجسمه هایی که تا به حال تصور می شد؛ با این توضیح که این تصاویر در هنگام انتخاب صفحه «اسکیدا ورزشی» در این گزارش آمده است.

مایکل اسین

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
تصویر مایکل اسین در زمین فوتبال

مایکل کوجو اسین، ملی پوش سابق غنا، احتمالا بهترین بازیکنی است که در دهه گذشته برای غرب آفریقا بازی کرده است. هافبک سابق چلسی در دوران اوج خود به آبی ها کمک کرد تا جام های متعددی از جمله لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند. او همچنین عضو تیم ملی غنا بود که برای اولین بار در سال 2006 به جام جهانی رسید.

با توجه به دستاوردهای ذکر شده، اسین قطعا شایسته ساخت مجسمه بود. با این حال، مجسمه ای که به افتخار او ساخته شد یک فاجعه کامل بود. در سال 2017، مجسمه ای در زادگاهش کوماسی رونمایی شد که به دلیل ماهیت کوچکش بلافاصله به یک خنده بین المللی تبدیل شد.

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
مجسمه بد ساخت مایکل اسین در زادگاهش

محمد صلاح

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
عکس محمد صلاح بعد از شادی گل

محمد صلاح حامد محروس قالی ستاره لیورپول یکی دیگر از فوتبالیست های مشهور جهان است که مجسمه او جایی برای بحث باقی نمی گذارد. این بازیکن 26 ساله که به عنوان بهترین بازیکن حال حاضر مصر شناخته می شود، نمی توانست تصور کند چه چیزی به عنوان مجسمه در وطنش دریافت می کند!

این مجسمه وحشتناک و بد ساخته شده در شرم الشیخ مصر کشف شد. این هنرمند قطعاً قصد ناراحت کردن صلاح را نداشت، اما گفت که مجسمه مطمئناً برای بازیکنی که پنالتی دقیقه 95 او به مصر کمک کرد پس از 28 سال قهرمان جام جهانی شود، خوشایند نبود.

صلاح اولین مصری که هم لیگ برتر انگلیس (2017-2018) و هم بهترین بازیکن سال آفریقا را برد، مطمئناً سزاوار مجسمه بهتری برای بزرگداشت آن بود.

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
مجسمه بد ساخته شده محمد صلاح در مصر رونمایی شد

لوئیس سوارز

وقتی صحبت از فوتبالیست های معروف با زشت ترین مجسمه ها می شود، نام لوئیس سوارز بازیکن سابق بارسلونا به ذهن خطور می کند. این مهاجم در باشگاه و کشور خود اروگوئه بسیار مورد احترام بود، اما مجسمه ای که به افتخار او ساخته شده است چیزی برای نوشتن باقی نمی گذارد.

مجسمه مهاجم سابق و ملی پوش فعلی لیورپول در خارج از یک مرکز خرید در زادگاهش سالتو نصب شده است. با این حال طولی نکشید که ساختار ضعیف مجسمه توجه جهانیان را به خود جلب کرد. سوارز شاید خوش تیپ ترین فوتبالیست نباشد، اما مجسمه ساخته شده از او ظاهر او را به خوبی منعکس نمی کند.

بدترین قسمت این است که این مجسمه تحریف شده بعداً توسط مهاجمان ناشناس تخریب شد. احساس خوبی است که در زادگاه خود با مجسمه ای تجلیل می شوید، اما هنرمندی که مجسمه سوارز را خلق کرد با خلق این اثر به او صدمه بزرگی زد.

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
تصویر لوئیس سوارز/ در سمت راست مجسمه ضعیف این بازیکن دیده می شود

مارادونا

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
عکس مارادونا پس از دریافت جام جهانی و قهرمانی در سال 1986

اسطوره آرژانتینی دیگو آرماندو مارادونا از نظر بسیاری بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، اما حتی سرسخت ترین هوادار او نیز مجسمه ای را که به افتخار قهرمانی جام جهانی در کلکته هند ساخته شده است، دوست ندارد.

به نظر می رسد هدف این است که مارادونا را به عنوان مدلی تصور کنیم که در جوانی جام جهانی 1986 را بالای سر برد. با این حال، مجسمه بدتر از آن چیزی بود که هر کسی تصور می کرد. این مجسمه آنقدر خنده دار بود که حتی برخی گفتند بیشتر شبیه روی هاجسون، سرمربی سابق انگلیس است تا مارادونا!

با این حال، مجسمه مارادونا حداقل بهتر از بازیکنان فوتبال ذکر شده در بالا به نظر می رسد و تنها چیزی که در مورد این خلقت عجیب به نظر می رسد، مو و حالت بازیکن فوتبال است. شاید اسطوره سابق ناپل در زمان حیاتش چندان از این مجسمه بدش نیامده بود، زیرا به هر حال هند وطن او نبود و او باید از اینکه در دوردست ها و در قاره ای دیگر به او افتخار می کردند احساس خوبی داشته است.

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
مجسمه عجیب مارادونا در هند

کریستیانو رونالدو

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها
عکسی از کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در زمین فوتبال زیبا و در خارج از آن شیک و جذاب است. اما در پرتغال نمی تواند به مجسمه ای که به افتخار او ساخته شده ببالد!

مجسمه ستاره منچستریونایتد در فونچال در جزیره مادیرا ساخته شد. امانوئل سانتوس هنرمند این اثر پس از رونمایی آن را Aeroporto Cristiano Ronaldo نامید. با این حال، این مجسمه پس از انتشار عکس هایی از آن در شبکه های اجتماعی، سوژه تمسخر بین المللی شد.

اما سانتوس از کار خود دفاع کرد و گفت که انتظار ندارد همه از چیزی که او خلق کرده راضی باشند. او به گاردین گفت: «آنچه مهم است تأثیر آن است. همیشه دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. “من برای همه اینها آماده بودم.”

اما واقعیت این است که سردیس ساخته شده از رونالدو وحشتناک بود!

خوش شانس های بدشانس!/زشت ترین مجسمه های فوتبالیست ها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا