کسب و کار برترهنر و فرهنگ

انتخاب فرش ماشینی برای مسجد از سجاده فرش کاشان

انتخاب فرش ماشینی برای مسجد از سجاده فرش کاشان خرید کنید: اگر شما عضو هیئت امنای مسجد یا متولی یکی از اماکن متبرکه و به دنبال خرید فرش مسجد هستید، حتما بسیار نگرانید که با بودجه ای که نزد شما به امانت گذاشته شده، بتوانید بهترین سجاده فرش را تهیه کنید. اما با دانستن چند نکته و رعایت آن، می توانید بدون دغدغه یک فرش سجاده ای با کیفیت تهیه کنید که سال های سال برای نمازگزاران بماند.

خرید فرش مسجد از سجاده فرش کاشان (https://sajadecarpet.com)

قیمت سجاده فرش هم مثل بسیاری از محصولات دیگر طی سال های اخیر نوسان داشته است. به دلیل بالا رفتن قیمت نخ و مواد اولیه و همچنین افزایش میزان حقوق کارگران، شاهد بالا رفتن قیمت فرش مسجد نیز بوده ایم. اما با تمام این شرایط اگر بودجه محدودی هم داشته باشید، می توانید مسجد یا حسینیه مدنظرتان را با فرشی که از نظر کیفی متوسط است مفروش کنید.

لیست قیمت فرش سجاده ای مسجد

از آنجا که با نوسانات قیمت دلار، قیمت نخ و مواد اولیه نیز تغییر پیدا می کند، بنابراین شرکت های تولیدی یک لیست قیمت واحدی را اعلام نمی کنند. لازم است شما پیش از تصمیم گیری با بخش پشتیبانی برند انتخابی تان جهت استعلام قیمت تماس بگیرید. در اینجا تنها به شانه و تراکم و درجه کیفی هر نوع نخ را فهرست وار اشاره می کنیم:

  • نخ بی سی اف با تراکم و شانه پایین: قیمت پایین – کیفیت بسیار ضعیف
  • نخ پلی استر یا پلی اوژن: 440 شانه – کیفیت پایین
  • نخ پلی استر: 500 شانه – کیفیت نسبتا پایین
  • نخ صد در صد اکرولیک: 500 شانه با تراکم پایین – متوسط رو به ضعیف
  • نخ صد در صد اکرولیک: 500 شانه با تراکم بالا – متوسط رو به بالا
  • نخ صد در صد اکرولیک: 700 شانه با تراکم پایین – قابل قبول و خوب
  • نخ صد در صد اکرولیک: 700 شانه با تراکم بالا – عالی

معمولا برای مساجد از سجاده فرش مسجدی 500 یا 700 شانه استفاده می شود. شانه و تراکم های بالاتر برای فضای مسجد که پاخور بالایی دارد مناسب نیستند. هرچه شانه و تراکم فرش پایین تر باشد، ارتفاع نخ خاب یا در اصطلاح ضخامت فرش بیشتر بوده و فرش نرم تر و لطیف تر است. ضخامت فرش باعث می شود تا موقع نشست و برخاست و سجده، به زانوی نمازگزاران فشار نیاید.

برای دریافت لیست قیمت سجاده فرش مسجد می توانید مستقیم با کارخانه تولیدی ارتباط بگیرید و واسطه ها را حذف کنید.

فرش مسجد با چه الیافی بهتر است؟

در اینجا به بررسی اجمالی نخ های مختلف و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

  1. نخ بی سی اف: پایه اصلی این نخ، الیاف پلی پروپیلن هستند. این الیاف کیفیت مطلوبی ندارند و به مرور زمان در اثر پاخوردن آسیب می بینند. در دراز مدت کوبیده و سفت شده و نرمی و لطافت اولیه را از دست خواهد داد. اما تنها مزیت آن بدون پرز بودن و قیمت پایین فرش بی سی اف است. از سجاده فرش بی سی اف معمولا برای صادرات به کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان و عراق استفاده می شود.
  2. نخ پلی استر یا پلی اوژن: از این نوع نخ برای سجاده فرش بسیار استفاده می شود و بیشتر اعضای هیئت امنای مساجد این نوع نخ را انتخاب می کنند. چرا که کیفیت متوسطی داشته و قیمت آن نیز متعادل است. الیافی است از بی سی اف بهتر و از اکرولیک ضعیف تر. اما از جمله معایب این نوع نخ می توان به کوبیده شد، عدم مقاومت در برابر گرما و رطوبت و سفت بودن اشاره کرد. اما از جمله ویژگیهای مثبت الیاف پلی استر، بدون پرز بودن، درخشندگی و شفافیت، مقاومت متوسط و رنگ پذیری بالاست.
  3. نخ اکرولیک: بهترین نوع نخ با عالی ترین کیفیت نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است. از نزدیک ترین الیاف مصنوعی به الیاف طبیعی، نخ اکرولیک است. نخی با حداقل پرز، بدون حساسیت، با بالاترین کیفیت، دوام و استحکام بالا، مقاوم در برابر نور و گرما و البته بسیار نرم و لطیف. پس اگر به دنبال سجاده فرشی با کیفیت هستید که در دراز مدت در اثر پاخوردن مداوم آسیب نبیند، بهتر است نخ صد در صد اکرولیک را انتخاب کنید.

آیا در خرید فرش مسجد و قیمت آن، طرح و رنگ تاثیری دارد؟

بسیاری از کسانی که اطلاعات محدودی از سجاده فرش دارند، گمان می کنند هر چه طرح فرش سجاده ای شلوغ تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است و طرح های ساده و خلوت قیمت پایین تری دارند. اما این موضوع صحت ندارد. طرح فرش، شلوغی یا خلوتی، افشان یا محرابی بودن آن تاثیری بر قیمت آن ندارد.

از بین رنگ های سجاده فرش، رنگ سبز، آبی فیروزه ای، سرمه ای، لاکی و قرمز و گردویی بسیار طرفدار دارد. انتخاب رنگ سجاده فرش بستگی به سلیقه خریداران دارد.

طرح سجاده فرش مسجد نیز انواع مختلفی دارد؛ فرش سجاده ای محرابی، غیر محرابی و تشریفات و فرش یکپارچه. معمولا برای مساجد و نمازخانه ها از طرح محرابی استفاده می شود. برای فرش قرمز هتل ها، رستوران ها و یا حسینیه ها نیز از فرش تشریفات استفاده می شود.

صف هایی منظم با خرید فرش مسجد از سجاده کارپت

یکی از مزایای ویژه سجاده فرش مسجد ایجاد نظم در صفوف نماز و منظم شدن فضای مسجد است. با خرید سجاده فرش مسجد، می توانید نظم و زیبایی را مهمان همیشگی خانه خدا یعنی مساجد کرده و در باشکوه تر کردن هر چه بیشتر فریضه نماز جماعت سهیم باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان خرید با شماره مدیر فروش کارخانه سجاده کارپت آقای مهندس سلمانی به شماره: 09133617256 تماس حاصل فرمایید.

منبع: سجاده کارپت https://sajadecarpet.com

دکمه بازگشت به بالا