جامعه

دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش های شورای اسلامی برگزار شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مسائل علم و دین در ساختار حاکمیتی کشور توجه زیادی داشتند، گفت: طبق آیات قرآن کریم. در بنای حکومت اسلامی، گناه (گناه) و مصالح مردم باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل امام راحل در ساختار جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان را در کنار شورای اسلامی و پدیده قانونگذاری تأسیس کرد که یکی از آنها حفظ منافع مردم برای کنترل ارتباط با خداست. ارزیابی هنگام تایید فاکتورها و طرح ها. در کنار این دو نهاد مهم، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تشکیل شد تا اگر این دو نهاد با چالش مواجه شدند، مجمع درباره موضوع تصمیم گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) افق روشن و روشنی را از نظر قانونگذاری و سیاسی در جمهوری اسلامی ایران حفظ کرد، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی وحدت استان و دانشگاه را در حوزه پژوهش سیاسی بالا برد. و تحقیقات حقوقی، اما متاسفانه در این زمینه به بلوغ کامل نرسیده ایم. واقعیت این است که در نظام ما تحقیقات سیاسی و تحقیقات حقوقی باید تحت عنوان علم و حکمت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا سیاست پژوهشی صرفاً علمی نمی تواند ارتباط با خدا را در نظر بگیرد و اگر این سیاست پژوهشی ماهیت محض قضایی داشته باشد. نمی توان آن را پرداخت کرد. آنها به منافع مردم توجه کامل دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، افرادی که بتوانند بین مصالح مردم و ارزش های الهی ارتباط برقرار کنند و پیشنهادات علمی و آخرین پیشنهادات مصالح مردم را در نظر بگیرند، باید تربیت شوند. . دستاوردهای انسان و رابطه او با خدا این دیدگاه را می توان در قالب مراکز تحقیقات سیاسی یا کلوپ های حکمت دنبال کرد.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: یک محقق سیاست باید بتواند از نظریه به پیشنهاد و از پیشنهاد به منافع مردم برود. کار مرکز پژوهش های شورای اسلامی، فعالیتی بین گزاره علمی و پیشنهاد قانونی است که به منظور دستیابی به پژوهش ترجمه ای، تحقیقات غیرخطی و پیچیده ای را در زمینه شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … انجام می دهد. .

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی مراکز سیاست پژوهی و اندیشکده ها در کنار مرکز پژوهش های شورای اسلامی، تصریح کرد: این مراکز و اندیشکده ها باید در بررسی طرح ها، لوایح، قوانین و مقررات به بیانات ارزشی خداوند توجه کنند چرا که مثلاً در مدل های اقتصادی باید بحث گناه مطرح شود که حکمی است و قوانین و احکامی که در آن ربا و اسراف و اسراف در نظر گرفته می شود تصویب نشود. خداوند ممکن است موجب کفر و محرومیت از روزی شود.

دکتر بابک نقدری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی نیز به تلاش دانشگاه آزاد اسلامی در حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: نفع مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش های مجلس بر حل مشکلات است. مشکلات کشور، به همین دلیل این مرکز توافقنامه منعقد کرد. با مراکز مختلف قرارداد همکاری منعقد کرده است و امروز این تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد می شود تا بتوانیم از پایان نامه های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده و در قالب گزارش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کنیم. مرکز پژوهش های شورای اسلامی.

وی ادامه داد: در این مدت مرکز پژوهش های شورای اسلامی به قابلیت نوآوری باز و تعامل و ارتباط با اتاق های فکر، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها و همچنین توسعه مرکز خلاق و حاکمیت توجه ویژه داشت. فكر كردن. تانک در استان ها توانستیم ظرفیت مشاوره پژوهشگران استانی را افزایش دهیم و نمایندگان مجلس را فعال کنیم. اجرای طرح مجلس دانشجویی در دانشگاه های تهران از برنامه های کانون در سال جاری است.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مرکز 342 طرح و طرح قانون، 327 گزارش راهبردی و نظارتی، 116 طرح قانون ارائه و به 607 استعلام از نمایندگان پاسخ داد. از دیگر برنامه های مرکز پژوهش های مجلس در سال گذشته برگزاری 4200 جلسه با ذینفعان خارجی در موضوعات مختلف و همچنین 3200 جلسه در کمیته های تخصصی شورای اسلامی بود.

هدف از اعلام قصد همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش های شورای اسلامی، دستیابی به درک مشترک از مشکلات موجود کشور و استفاده از ظرفیت های کارشناسی و نخبگان احزاب است. تدوین و نهادینه‌سازی راهکارهای بهینه برای حل مشکلات در قالب نقش‌های قانون‌گذاری و زیر نظر شورای اسلامی.

از دیگر اهداف تفاهم نامه همکاری می توان به توسعه همکاری های آموزشی، علمی و پژوهشی و همچنین استفاده متقابل از مهارت ها، ظرفیت ها و ابزار طرفین اشاره کرد.

برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و کارگاه های کوتاه مدت، همکاری و حمایت مالی و فکری از پایان نامه ها و پایان نامه های علمی مورد نیاز مرکز، انتقال و اشاعه علم و فناوری، زمینه سازی همکاری های علمی و پژوهشی در شرکت های دانش بنیان. و پارک علم و فناوری، همکاری و مشارکت برای حضور علمی، فرهنگی – سیاسی و اجتماعی در مراکز علمی داخلی و بین‌المللی، بهره‌برداری از فضاهای فرهنگی و آموزشی برای اجرای برنامه‌های مختلف، همکاری در امر آموزش و پرورش افراد متعهد، خلاق، واجد شرایط و متخصصان کارآفرین یا همکاری برنامه ریزی توسعه رشته های تخصصی لازم یکی از محورهای علمی و آموزشی این تفاهم نامه است.

محورهای پژوهشی تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز پژوهش های شورای اسلامی، اجرای طرح های مشترک و مطالعات راهبردی لازم برای مرکز به ویژه در حوزه های علوم اجتماعی و آسیب شناسی و توسعه است. ارتباط و تعامل علمی شالوده‌سازی مهارت‌ها و ظرفیت‌های نخبگان دانشگاه در زمینه‌های مختلف، همکاری در کتاب‌نویسی، ترجمه و نشر کتاب، مشارکت و حمایت محتوایی طرفین در راستای ایجاد اتاق فکر، اتاق فکر و ایجاد مشترک نشریات علمی پژوهشی. ، و غیره.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا