استان ها

سفارت روسیه اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه انگلیس را محکوم کرد

در بیانیه ای قوی؛

ادعای وزیر خارجه انگلیس مبنی بر انعقاد قرارداد غیراخلاقی تسلیحاتی روسیه و ایران در چارچوب جنگ اوکراین، واکنش شدید مسکو را برانگیخت.

به گزارش گروه جهانی خبرگزاری آنا، سفارت روسیه در لندن به اتهامات «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص همکاری تسلیحاتی تهران و مسکو در میدان نبرد اوکراین به شدت پاسخ داد.

در این بیانیه که در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه روسیه منعکس شده است، می‌خوانیم: اظهارات اخیر جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس را که به تبعیت از نمایندگان آمریکا می‌خواهد روسیه و روسیه را متهم کند، قاطعانه رد می‌کنیم. ایران از بستن توافقات غیراخلاقی در چارچوب بحران اوکراین.

این بیانیه می‌افزاید: البته وقتی صحبت از مبادلات غیراخلاقی می‌شود، هوشمندانه قبل از هر چیز باید حمایت‌های فنی، نظامی، مالی و تبلیغاتی عظیمی را که بریتانیا و شرکای غربی‌اش از رژیم کی‌یف انجام می‌دهند، به خاطر داشته باشد.

چندی پیش جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه قصد دارد با تعمیق همکاری های خود با ایران، تسلیحات پیشرفته در اختیار ایران قرار دهد. این نشان می دهد که همکاری دو کشور به سطح بی سابقه ای رسیده است.

به دنبال این ادعا، «باربارا وودوارد» سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز روسیه را متهم کرد که در ازای «حمایت فنی و نظامی بی‌سابقه» تهران، تلاش می‌کند تا تسلیحات بیشتری از جمله صدها موشک بالستیک از ایران به دست آورد. .

در ادامه این اتهامات، وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که از نظر وی توافقات غیراخلاقی بین روسیه و ایران وجود دارد و آنها را تهدیدی برای امنیت جهانی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا