ورزش

شوک فیفا به فوتبال روسیه؛ در آسیا هم محروم خواهید بود!

پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین، فیفا و اتحادیه اروپا تیم های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور در مسابقات بین المللی محروم کردند. این محرومیت حتی در مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی نیز اعمال شد و روسیه حضور خود در جام جهانی 2022 قطر را از دست داد.

روس‌ها که تقریباً یک سال از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم بودند، برای غلبه بر محرومیت فیفا تلاش کردند به قاره آسیا بروند و به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درآیند.

اگرچه این طرح در روسیه موافقان و مخالفان زیادی دارد اما کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه فردا جمعه جلسه دیگری برگزار می کند.

در همان زمان، یکی از رسانه های روسی مدعی شد که فدراسیون فوتبال این کشور به آن اطلاع داده است که حتی ماندن در آسیا محرومیت این کشور از فیفا را لغو نمی کند.

سایت “اسپورت اکسپرس” نوشت: یوفا معتقد است که انتقال روسیه به AFC تغییری در موضع فیفا ایجاد نمی کند، در صورت انتقال احتمالی اتحادیه روسیه به آسیا، یوفا آماده است تمام مسئولیت تصمیم گیری نهایی را واگذار کند. به طرف روسیه

این خبر ادامه می دهد: “یک منبع نزدیک به یوفا به اسپورت اکسپرس گفت که الکساندر چفرین رئیس یوفا آماده است به روسیه برای خروج از اتحادیه اروپا چراغ سبز نشان دهد و AFC حق دارد اتحادیه ما را بپذیرد. اما فیفا لغو نمی کند. محرومیت روسیه از حضور در مسابقات تحت نظارت خود، بنابراین هیچ تغییر عمده ای در فدراسیون فوتبال برنامه ریزی نشده است. “یوفا به صراحت اعلام می کند که با رهبری فعلی، بازگشت فدراسیون روسیه به یوفا در سال های آینده بسیار دشوار خواهد بود.”

258 258

دکمه بازگشت به بالا