استان ها

کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند

کودکان زیر چهار سال با مشکلات شنوایی در اولویت کاشت حلزون هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح ملی کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر چهار سال با مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر در مشهددکتر شاپور بدیعی بیان می کند که از ابتدای سال تاکنون 165 کاشت حلزون بر روی کودکان ناشنوا در بیمارستان قائم مشهد انجام شده است. وی تاکید کرد: کاشت حلزون یکی از جراحی هایی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند زندگی عادی داشته باشد و با محیط خود ارتباط برقرار کند، بنابراین کاشت حلزون برای حمایت از بیماران کم شنوایی شدید در حال انجام است. تمام شده. آماده

وی هزینه هر کاشت حلزون شنوایی را بین هشت تا 10 هزار تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کاشت حلزون شنوایی شامل هزینه دستگاه حلزون، جراحی و توانبخشی پس از کاشت کودکان در بیمارستان قائم به صورت رایگان انجام می شود. . مشهد..

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاشت حلزون شنوایی یکی از برنامه های مهم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و با تغییر نگرشی که از اواخر سال در این زمینه رخ داده است. . مهرماه امسال بیمارستان قائم (عج) به طور متوسط ​​15 تا 20 کاشت حلزون دارد که قبل از آن هفته ای یک یا دو کاشت حلزون انجام می شد.

دکتر بدیعی ادامه داد: در حال حاضر حدود 120 کودک با مشکلات شنوایی در لیست انتظار کاشت حلزون هستند که امید است با تهیه پروتز تا پایان بهمن ماه امسال اقدامات درمانی لازم برای همه آنها انجام شود. کودکان و لیست انتظار صفر خواهد بود.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای بله و به آن رای مخالف دهید

دکمه بازگشت به بالا