خبرهای کلی

آغاز نهضت علمی و پژوهشی با تهیه دانشنامه در حوزه دفاع مقدس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سردار محسن کریمی عصر پنج شنبه در مراسم رونمایی از مقاله نقش شهربانی استان در دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس رشد علمی کشور است و علیرغم اینکه در بدترین شرایط وابستگی به خارج از کشور بودیم اما به همت جوانان و رزمندگان بزرگترین اقدامات انجام شد و پیچیده‌ترین کارهای علم در دفاع مقدس انجام شد.

وی افزود: جوانان ایرانی با الگو گیری از فرهنگ دفاع مقدس ما می‌توانیم را به شکل عملیاتی نشان دادند و در بسیاری از حوزه‌ها کشور را خودکفا و توانمند کردند و اینجا اهمیت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس مشخص می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند برای معرفی و نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان و نسل‌های آینده است و به نوعی پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی است.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گامی بلند در راستای جلوگیری از تحریف و فراموشی سپردن فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: با آغاز تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یک نهضت علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس اتفاق افتاده که برکت این نهضت تولید علم در حوزه دفاع مقدس است.

کریمی افزود: امروز به همت پیشکسوتان، رزمندگان و اساتید دانشگاه که در دانشنامه استانی مشغول به فعالیت هستند مقاله نقش شهربانی استان مرکزی در دوران پرافتخار دفاع مقدس رونمایی شد و شهربانی نقش ویژه و برجسته ای در دفاع مقدس حوادث قبل از انقلاب دارد که باید برجسته شود و این مقالات گامی بلند در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد شهربانی در سه بخش قابل مهم مقابله با منافقین در روزهای بیش از شروع جنگ تحمیلی، حضور در خط مقدم جبهه و پشتیبانی و همیاری در پشت جبهه و سطح شهر قابل بررسی است و خوشبختانه مقاله دانشنامه در این راستا بسیار جامع است و جای تقدیر از همه عزیزان دارد.

دکمه بازگشت به بالا