رویدادهاکسب و کار برتر

عجیب ترین بیمه های دنیا

با عجیب ترین بیمه‌های دنیا آشنا شوید

در دنیایی که مملو از ترس است، بسیاری از مردم حاضرند برای اتومبیل، خانواده و سلامتی خود به یک شرکت بیمه پول بدهند. وقتی به بیمه فکر می‌کنید، احتمالاً چند نوع بیمه ذهن شما را درگیر خواهد کرد. رایج‌ترین انواع آن‌ها عبارتند از بیمه اتومبیل، بیمه عمر، بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه که همه‌ی آنها برای حفاظت از اموال و خانواده شما طراحی شد‌ه‌اند. بیمه های عجیب دنیا، می‌تواند کمی موجب تعجب و خنده شما شود. شاید شما  از وجود آنها بی اطلاع باشید. افرادی هستند که پاها، صداها و برخی چیزهای عجیب و غریب را بیمه می‌کنند! در این مقاله، بیمه‌‌های عجیب دنیا ، میمیک صورت شما را تغییر خواهند داد و قطعا در پایان این مقاله سرتان سوت می‌کشد! در ادامه مطلب با عجیب ترین بیمه‌های دنیا آشنا خواهید شد. در انتها نیز درباره بیمه آتش سوزی بیشتر خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بیمه آتش سوزی آپارتمان |بیمه آتش سوزی چیست

بیمه اعضای بدن

اگر فوتبالیست یا پیانیست هستید، پاها یا انگشتان شما “ابزار” اصلی برای کسب درآمد زندگی شما هستند. وقتی این‌طور فکر می‌کنید، بیمه‌ی اعضای بدن دیگر چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. اما بسیاری از افراد مشهور این کار را بیش از حد، پیش می‌گیرند و آن را خنده دار می‌کنند.

پاهای با قابلیت و پاهای معروف

بسیاری از فوتبالیست‌های معروف، پاهای خود را که بخش مهمی از کار آنها است، بیمه کرده‌اند. وقتی مردان چیزی را دوست دارند، کل ثروت خود را صرف آن می‌کنند. دقیقا مثل پاهای که معادل 144 میلیون دلار است. پاهای دیوید بکهام نیز یکی از موارد بیمه‌شده در تاریخ ورزش است. او پاها و صورت خود را با 195 میلیون دلار بیمه کرده است!

اما هر بازیکن ورزشی فقط پاهای خود را دوست ندارد. تروی پولامالو بازیکن سابق NFL موهای فرفری خود را به مبلغ 1 میلیون دلار بیمه کرد! در مورد برخی از مدل‌های معروف چطور؟ هایدی کلوم نیز پاهای خود را با 2 میلیون دلار بیمه کرده است.در این قسمت  به برخی از افرادی اشاره می‌کنیم که بیمه اعضای بدن خریداری کرده‌اند:

  • 2.2 میلیون دلار برای پاهای هایدی کلوم
  •  10 میلیون دلار برای دندان‌های آمریکا فررا
  • 6 میلیون دلار برای صدای رود استوارت
  • 1.6 میلیون دلار برای انگشت وسط کیت ریچارد
  •  1 میلیون دلار برای زبان ژن سیمونز
  • 393،000 دلار برای طعم و مزه اگون رونای، منتقد غذا

بیمه حواس پنج‌گانه

همه ما شاهد هستیم که چگونه ویروس کرونا، می‌تواند حس چشایی و بویایی شما را برای یک یا چند ماه از بین ببرد. پس از آن تجربه، خیلی هم بی‌منظق نیست که اگر از حواس چندگانه خود برای کار استفاده می‌کنید، آن‌ها را بیمه کنید.(مثلا اگر آشپز باشید!) البته این بیمه‌ها در ایران روی چندان خوشی نیز ندارند و ارائه هم نمی‌شوند.

بیمه چشایی

Hayleigh Curtis دانشمند شکلات است که در Cadbury کار می‌کند. کار او ایجاد اختراعات شکلاتی جدید است تا مشتریان از طعم شکلات‌ها لذت ببرند. به همین دلیل، او طعم چشایی خود را با بیش از 1 میلیون دلار بیمه کرده است. حس چشایی برای او به اندازه پاهای یک بازیکن فوتبال اهمیت دارد!

با وجود اینکه همه ما عاشق شکلات هستیم، باید اعتراف کنیم که قهوه همان چیزی است که ما را هر روز از خواب بیدار می‌کند. حالا، همان‌طور که بعد از نوشیدن دوبار اسپرسو، چشمان خود را کاملاً باز کرده‌اید، این را بخوانید: جوانه‌های چشایی جنارو پلیچیا با مبلغی باورنکردنی بیش از 14 میلیون دلار بیمه شده‌اند! او تستر طعم قهوه است؛ او می‌تواند بیش از 100 طعم مختلف قهوه را تشخیص دهد و به راحتی هرگونه نقصی را در محصول پیدا کند!

بیمه‌ بینی

آیا می‌توانید این پاراگراف را بدون لحظه‌ای لبخند زدن مطالعه کنید؟ یکی از بیمه‌ های عجیب دنیا ، بیمه بینی است. مردی وجود دارد که  بینی خود را بیمه کرده است! ایلیا گورت، یک شراب‌ساز است که به جای چشیدن شراب، بیشتر به بینی خود اعتقاد دارد. او ادعا می‌کند که بینی او مهمترین دارایی او است. او در Chateau la Tulipe de la Garde در شهر بوردو فرانسه کار می‌کند. اما یک سوال آیا بعد از چهار لیوان می‌تواند بوی مناسب را احساس کند؟ این بیمه، واقعا خنده دار است! با این همه پول، او می‌تواند کل مجموعه شراب خود را بیمه کند و از آن در برابر هرگونه تهدید احتمالی مانند آتش سوزی، سرقت، شکستن، یخ زدگی و غیره محافظت کند!

بیمه عروسی

از آنجا که قیمت یک مراسم عروسی بدون احتساب ماه عسل، می‌تواند مرز 100 میلیون تومان را در ایران رد کند، بیمه عروسی، به جای یکی از عجیب‌ترین انواع بیمه‌ها به یک ضرورت بزرگ تبدیل می‌شود.

امروزه سازماندهی عروسی، بدون در نظر گرفتن عواقب نامطلوب احتمالی یک خطر جدی است.
علاوه بر این، اگر نظر همسرتان تغییر کرده است، می توانید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید. همه شرکت‌ها این گزینه را ندارند، اما به راحتی می‌توانید با انجام برخی تحقیقات آنلاین بهترین شرکت‌های بیمه عروسی را پیدا کنید!
با این وجود، فراموش نکنید که اگر یک هفته یا دو روز قبل عروسی را لغو کنید، هیچ پولی دریافت نخواهید کرد. باید یک سال قبل از رویداد اعلام شود! سایر تعهدات این بیمه به شرح زیر است:

  • به هم خوردن عروسی براثر فوت یکی از اقوام
  • حوادثی که ممکن است در عروسی رخ دهد، سیل، زلرله و…

بیمه طلاق

از دیگر بیمه های عجیب دنیا بیمه طلاق است که احتمالا بار منفی زیادی در ذهن ایجاد می‌کند. حال در نظر بگیریم که شما عروسی خود را مدیریت کردید و در نهایت همه چیز خوب پیش رفت. با این حال، هزاران امکان دیگر وجود دارد که شرکت‌های بیمه از شما بخواهند برای آن بیمه‌نامه‌ای مانند بیمه طلاق در نظر بگیرید. حتی اگر شریک زندگی خود را بسیار دوست دارید، همیشه باید ابتدا از خود محافظت کنید! گذشته از حق طلاق، بیمه‌ی طلاق بسیار مضحک است! به نظر شما در ابتدای زندگی به فکر طلاق بودن راه درستی است؟

بیمه کارمند ضروری یا شخص کلیدی

امروزه، بسیاری از شرکت‌ها باید اعتراف کنند که موفقیت آنها، بر دوش یک کارمندِ معروف به شخص کلیدی است. تحت اصطلاح “شخص کلیدی”، می‌توانیم یک کارمند اساسی و موفق را تعریف کنیم که ارزش او آنقدر زیاد است، که شرکت تصمیم می‌گیرد زندگی آن را بیمه کند.
در صورت فوت آن کارمند، بیمه‌نامه بخش بزرگی از پول را برای شرکت، به منظور جبران خسارت در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، اگر فرد دارای مهارت‌های منحصر به فرد باشد یا نقش مهمی در ایجاد سود داشته باشد، شرکت به زمان و پول نیاز دارد تا استعدادهای بزرگ دیگری را جستجو کرده و آنها را در این زمینه آموزش دهد. بنابراین پول بیمه می‌تواند برای شرکت ضروری باشد.

بیمه تولد دوقلو یا چندقلوها

یکی دیگر از بیمه های عجیب دنیا بیمه دوقلو یا چند‌قلوها است. بسیاری از مردم در چنین مواقعی از نظر مالی بی ثبات هستند. علاوه بر این، حتی اگر پول زیادی در حساب خود داشته باشید، هرگز نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
زایمان تأثیر بسیار زیادی بر حساب بانکی شما دارد! به خصوص اگر از قبل بچه دارید. هزینه‌های زندگی شما با دو یا چند قلوزایی مضاعف می‌شود. پس به بیمه نیاز پیدا می‌کنید!

ما در مورد دوقلوها یا سه قلوها صحبت می‌کنیم. بسیاری از زوج‌ها نمی‌دانند داشتن دو یا سه فرزند در یک زمان به چه معناست. موضوع فقط در مورد توجه نیست، بلکه پول مهم‌ترین المان در این مواقع است. به همین دلیل بسیاری از زوج‌ها با خرید بیمه تولد دوقلو یا چندقلو که به آنها در حمایت از نوزادان کمک می کند، از خود محافظت می‌کنند.

بیمه مرگ در اثر خندیدن!

از دیگر بیمه‌های عجیب دنیا این بیمه خنده‌دار است که بعضی واقعا به آن نیاز دارند. قدیمی‌ها به ما می‌گفتند <<>> اما این بیمه تمامی این جمله را زیر سوال برده است!
حتما شما هم با ما موافقید که خندیدن دارویی است که عمر شما را طولانی می‌کند. اما اگر نگاهی گذرا به تاریخ  بیندازید، خواهید دید که بسیاری از مردم در واقع از خنده مرده‌اند! همیشه خندیدن تنها دلیل مرگ نیست، زیرا در بیشتر موارد، مربوط به نارسایی قلبی، کمبود اکسیژن، اختلالات عملکردی مغز یا عصبی و غیره است.
یکی از اولین موارد مرگ در اثر خنده مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است، کریسیپوس ، فیلسوف باستانی است که پس از دیدن خر در حال خوردن انجیرش از خندیدن مرد.
پس از خواندن همه این موارد عجیب مرگ با خنده، بسیاری از کمدین‌ها برای محافظت از خود در برابر مرگ، بیمه خنده را خریداری کرده‌اند.

بیمه آدم ربایی و باج

شما در حال دیدن یک فیلم پلیسی با ژانر ترسناک نیستید! این بیمه در برخی از کشورهای دنیا موجود است! در صورت ربوده شدن می‌توان از خود محافظت کرد. پس از آزادی هرگونه پول و هزینه دیه بازپرداخت خواهد شد. این سیاست‌ها بیشتر برای مشاغل با کارکنان برجسته طراحی شده است.

بیمه شورش

از دیگر بیمه های عجیب دنیا که منجر به تعجب شما می‌شود، بیمه شورش است!

بسیاری از کشورها، مانند تایلند، از پول گردشگری استفاده می‌کنند.
در سال 2010، تایلند آنقدر از دست دادن درآمد گردشگری به دلیل اعتراضات و آشوب‌های سیاسی می ترسید  که بیمه ضد شورش ارائه کرد. گردشگران می‌توانند روزانه 100 دلار برای هرگونه تاخیر در سفر ناشی از تظاهرات دریافت کنند و حتی اگر کسی به دلیل شورش ها خسارت ببینند، تا 10.000 دلار دریافت می‌کنند.

بیمه دوچرخه

این عجیب‌ترین نوع بیمه، در لیست بیمه‌های خنده دار نیست، اما احتمالاً بیمه‌ای نیست که شما در مورد آن شنیده باشید. با این حال، با توجه به اینکه دوچرخه سواران مشتاق هزاران دلار برای تجهیزات هزینه می‌کنند، خریدن این بیمه می‌تواند منطقی باشد.بیمه دوچرخه همانند بیمه موتورسیکلت هر گونه خسارت، ضرر و مسئولیت را پوشش می‌دهد.

بیمه صدای انسان

اگر به عنوان خواننده امرار معاش می‌کنید، این بیمه برای محافظت از صدای شماست! اگر به دلیل موارد زیر تارهای صوتی شما آسیب ببیند، می‌توانید از این بیمه استفاده کنید:

معرفی برخی از بیمه های عجیب دنیا

  •  فشار آوردن یا آسیب دیدن تارهای صوتی شما
  •  ایجاد کیست های صوتی
  •  ایجاد اختلال مخاطی که مانع از خواندن می شود.

این پوشش به شما امکان می‌دهد تا زمانی که صدا و سلامت صوتی شما بازیابی نشود، حقوق دریافت کنید!!!

بیمه عکاسی

اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، احتمالاً مبلغ قابل توجهی برای تجهیزات عکاسی هزینه کرده‌اید. بیمه عکاسی پوشش کلی مسئولیت را ارائه می‌دهد، بنابراین اگر کسی در حین عکاسی مجروح شد، نگران شکایت نباشید. بسته به بیمه‌نامه خاص شما، ممکن است بیمه جبران خسارت یا سرقت دوربین‌ها، لنزها و تجهیزات روشنایی را جبران کند.

بیمه سرقت هویت

سرقت هویت یک مشکل جدی است. شخصی که هویت شما را می‌دزدد، می تواند از اطلاعات شخصی شما برای سرقت پول از حساب بانکی‌تان اقدام کند؛ شما می‌توانید بیمه سرقت هویت خریداری کنید، تا مبلغ سرقت شده به شما بازپرداخت شود.

دکمه بازگشت به بالا