استان ها

۱۲۹ هزار تُن ماهیان سطح‌زی در آب‌های هرمزگان صید شد

به گزارش رویداد برتر، مسعود بارانی افزود: قدرت احیا و زادآوری بالای اینگونه ماهیان، اجازه صید تا ۸۰ درصد را به صیادان می دهد، بدون آنکه این ماهیان در معرض خطر قرار گیرند.

وی بیان کرد: ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، شورت، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می دهند.

مدیرکل شیلات هرمزگان توضیح داد: آب های جنوب قشم، بندر جاسک، بندرلنگه و پارسیان از صیدگاه های اصلی ماهیان سطح زی ریز در استان هرمزگان است.

بارانی با اشاره اهمیت صید و صیادی در هرمزگان و ارتزاق افزون بر ۳۵ هزار خانوار هرمزگان با فعالیت صید و صیادی تصریح کرد: این استان با برخورداری از ۲۰ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی در قالب ۷۴ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با قدردانی از تلاش های جامعه صیادی هرمزگان و همچنین سیاست های ابلاغی دولت مردمی که منجر به این موفقیت شده است، گفت: خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام های خوبی با پیگری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآورشد: استان هرمزگان با صید افزون بر ۳۲۱ هزار تُن توانسته بیش از ۴۴ درصد صید آب‌های جنوب کشور را به خود اختصاص دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا