خبرهای کلیکسب و کار برتر

هارد دوربین مداربسته تا چند روز حافظه دارد؟

دوربین‌ های با رزولوشن بالا تصاویر دقیق ‌تری را ضبط می‌ کنند اما فایل های ویدئویی بزرگتری تولید می‌ کنند. به عنوان مثال، دوربین ‌های K4 فایل ‌های بزرگتری نسبت به دوربین های p1080 تولید می‌ کنند. هر چه رزولوشن و کیفیت بیشتر باشد، نیاز به فضای ذخیره ‌سازی بیشتری دارد.نرخ فریمی که دوربین با آن ضبط می‌ کند، تأثیر قابل توجهی بر ظرفیت ذخیره ‌سازی دارد. نرخ فریم بالاتر، مانند 30 فریم در ثانیه (fps) نسبت به 15 fps، تعداد فریم ‌های دو برابری تولید می‌ کند و از این رو نیاز به ذخیره ‌سازی بیشتری دارد.

دوربین‌های مداربسته تا چند روز فیلم نگه می‌دارند؟

الگوریتم ‌های فشرده ‌سازی ویدئویی، مانند H.264 یا H.265 ، اندازه فایل‌ های ویدئویی را کاهش می‌ دهند. میزان فشرده‌ سازی مورد استفاده بر نیازهای ذخیره‌ سازی تاثیر دارد. فشرده ‌سازی بالاتر می‌ تواند فضای ذخیره‌ سازی را صرفه‌ جویی کند اما ممکن است کیفیت ویدئو را کاهش دهد.

طول مدت زمانی که می‌ خواهید تصاویر را نگه ‌دارید، بر نیاز های ذخیره سازی تاثیر دارد. مدت ‌زمان نگه ‌داری طولانی تر نیاز به فضای ذخیره‌ سازی بیشتری دارد. مقررات یا سیاست‌ های امنیتی ممکن است مشخص کننده مدت‌ زمان نگه ‌داری تصاویر باشند.دوربین ‌ها می ‌توانند به حالت ضبط تنها هنگام شناسایی حرکت تنظیم شوند. این موضوع کاهش ضبط مداوم را ایجاد می‌ کند اما نیاز به ذخیره ‌سازی بیشتری در دوره ‌های فعال دارد.

  • ضبط مداوم مقابل ضبط بر اساس رویداد

ضبط مداوم به معنای ضبط 24/7 است، در حالی که ضبط بر اساس رویداد تنها هنگامی ضبط می‌ کند که توسط رویداد های خاصی فعال شود. ضبط بر اساس رویداد معمولاً از فضای کمتری استفاده می‌ کند.

هر چه تعداد دوربین‌ ها بیشتر باشد، نیاز به ظرفیت ذخیره ‌سازی بیشتری خواهید داشت تا تمامی آن ‌ها را جایگزین کنید. هر دوربین ویدئوی خودش را ضبط می‌ نماید.بیت ریت مقدار داده مصرفی در هر ثانیه ضبط را تعیین می‌ کند. بیت ‌ریت بالاتر به معنای ویدئوی با کیفیت ‌تر است، اما فایل ‌های بزرگتری ایجاد می‌ نماید.

برخی سیستم ‌های CCTV دارای تجزیه و تحلیل ویدئویی داخلی هستند که می ‌توانند ضبط را بر اساس رویدادها یا معیارهای خاصی فعال کنند. این سیستم ‌ها ممکن است نیاز به ذخیره ‌سازی اضافی برای داده ‌های تجزیه و تحلیل داشته باشند.

  • تکرار پذیری و پشتیبان‌ گیری

پیاده سازی سیستم ‌های تکرارپذیری یا پشتیبان‌ گیر برای ذخیره ‌سازی داده ‌ها، نیاز به ظرفیت ذخیره‌ سازی کلی را افزایش می‌ دهد.در داخل الگوریتم‌ های فشرده‌ سازی، تنظیماتی وجود دارند که می‌ت وانند برای فشرده‌ سازی بیشتر یا کمتر تنظیم شوند. این تنظیمات می ‌توانند هم کیفیت ویدئو و هم نیاز به ذخیره‌ سازی را تحت تاثیر قرار دهند.

پوشش ‌هایی مانند امضا های زمانی، نام دوربین یا واترمارک‌ ها نیز مقداری از فضای ذخیره‌ سازی را مصرف می‌ کنند، حتی اگر به میزان کمی باشد.در صورت استفاده از ذخیره ‌سازی متصل به شبکه یا ذخیره‌ سازی ابری، پهنای باند شبکه موجود را در نظر بگیرید. ویدئو های با کیفیت بالا می ‌توانند در هنگام بارگذاری بر روی شبکه شما تنش ایجاد کنند.

نگهداری منظم و بایگانی تصاویر قدیمی می‌ تواند به مدیریت ظرفیت ذخیره‌ سازی در طول زمان کمک کند.برای تعیین ظرفیت ذخیره‌ سازی مورد نیاز، شما باید با دقت این عوامل را در نظر بگیرید.

و نیاز های خود را بر این اساس استفاده خاص و اهداف ذخیره ‌سازی خود محاسبه کنید. همچنین مهم است برای قابلیت توسعه هم برنامه ‌ریزی کنید، چرا که نیازهای ذخیر ه‌ سازی شما ممکن است در طول زمان افزایش یابند

مدت زمان نگهداری تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته

ظرفیت نگهداری فیلم و تصاویر در دوربین مداربسته به عوامل متعددی وابسته است. بطور کلی؛ حافظه دوربین مداربسته می‌ تواند از یک روز تا چند ماه متغیر باشد. دوربین‌ های باکیفیت مسلما ظرفیت ذخیره سازی بالاتری دارند؛ اما بایستی بودجه بیشتری برای خرید آنها در نظر بگیرید. عوامل اصلی تاثیرگذار بر روی مدت زمان ضبط دوربین عبارتند از:

  • ظرفیت و تعداد هارد دیسک‌ ها
  • تعداد دوربین‌ های موجود در سیستم مدار بسته
  • حالت‌ های ضبط دستگاه
  • رزولوشن تصویر دوربین
  • سرعت فریم در ضبط تصاویر

ظرفیت و تعداد هارد دیسک‌ ها

ظرفیت هارد دیسک‌ ها یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در ظرفیت ذخیره سازی دوربین مداربسته داهوا است. از آنجایی که دستگاه‌ های DVR یا NVR عمدتا بدون حافظه داخلی در بازار عرضه می‌ شوند، یا حافظه داخلی محدودی دارند، بنابراین شما به عنوان مصرف کننده بایستی هارد دیسک موردنظرتان را به صورت جداگانه تهیه و در داخل دستگاه نصب کنید تا بتوانید تصاویر ضبط شده را برای چندین ماه نگهداری نمایید. روش‌ های مختلفی برای افزایش قابلیت ذخیره سازی هارد دوربین مداربسته وجود دارد.

معرفی روش‌ های بالابردن ظرفیت دوربین مداربسته

1) وضعیت motion detection را فعال کنید.

یکی از حالت‌ های ضبط فیلم در سیستم مداربسته حالت motion detection یا تشخیص حرکت است. زمانی که حالت تشخیص حرکت فعال است، دوربین تنها موقعی فیلمبرداری می‌ کنند که سوژه متحرکی وارد میدان دید شود. به این ترتیب، تنها حرکت‌ ها ضبط و از ضبط تصاویر تکراری خودداری می‌ شود.

2) ضبط صداهای غیر ضروری را غیر فعال کنید.

ما همیشه در اطرافمان صداهای غیرضروری را تولید می‌ کنیم. صدای باز و بسته شدن در پارکینگ یا افتادن اجسام بر روی زمین، صدای زنگ موبایل جزء صداهای غیر ضروری هستند. با غیرفعال کردن ضبط چنین صداهایی می‌ توانید به راحتی میزان ذخیره سازی در هارد را افزایش دهید.

3) رزولوشن دوربین را تنظیم کنید.

رزولوشن دوربین را با توجه به مکانی که قصد نظارت در آن را دارید، تنظیم نمایید. این یکی از موثرترین روش‌ ها جهت بالا بردن ظرفیت ذخیره سازی و بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده است. بهتر است در مکان‌ هایی که اهمیت کمتری دارند، دوربین مدار بسته با رزولوشن پایین نصب نمایید.

4) از حافظه دوربین مدار بسته بک آپ (Back up) بگیرید.

یکی دیگر از روش‌ های ساده اما موثر افزایش ظرفیت هارد، بک آپ گیری منظم است. هر چند وقت یکبار از فیلم یا تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته بکاپ گرفته و آنها را به کامپیوتر یا یک هارد اکسترنال منتقل نمایید. با این روش، فضا جهت ذخیره سازی هارد دیسک افزایش پیدا می‌ کند.

تعداد دوربین‌ های موجود در سیستم مداربسته

مسلما تعداد دوربین‌ های موجود در سیستم تاثیر مستقیمی روی مدت زمان ضبط دارد. تعداد دوربین بیشتر به معنی تصاویر ضبط شده بیشتر است که مستلزم فضای ذخیره سازی بیشتر نیز خواهد بود. اگر می‌ خواهید دوربین مدار بسته‌ شما مدت زمان بیشتری فیلم در خود نگه دارد، بایستی ظرفیت هارد سیستم را متناسب با تعداد دوربین مورد استفاده افزایش دهید.

حالت‌ های ضبط دستگاه

در منوی دستگاه ضبط (NVR/DVR) حالت‌ های ضبط مختلفی وجود دارد. انتخاب هر یک از این حالت‌ ها بر میزان مصرف حافظه سیستم تاثیرگذار است. بعنوان مثال حالت Continues یا 24ساعته تصاویر را بدون وقفه ضبط می‌ کند. در نتیجه فضای هارد دیسک خیلی زود اشغال می‌ شود. به همین دلیل، توصیه می‌ کنیم در صورت امکان از این حالت استفاده نکنید و یا فقط در مکان‌ های حساس آن را فعال نمایید.

یکی دیگر از حالت‌ های ضبط تصاویر وضعیت Motion Detection یا تشخیص حرکت است که در بالا توضیح داده شد. زمانیکه حالت تشخیص حرکت فعال باشد، تصاویر تکراری ضبط نمی‌ شود؛ به این ترتیب فضای بیشتری جهت ذخیره سازی رخدادهای مهم وجود دارد. دوربین مداربسته میکروفون دار از میکروفون داخلی یا خارجی برای ضبط صدا در کنار تصاویر ویدئویی استفاده می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا