سلامت و دانشکسب و کار برتر

روش ژاپنی ها برای لاغری

رژیم ژاپنی به طور طبیعی رژیمی و متعادل و همچنین کم کالری است، اما اگر سوشی، برنج، ماهی یا سبزیجات دوست ندارید، این رژیم برای شما مناسب نیست، زیرا این رژیم غذایی مملو از آنها است. پس بیایید ببینیم ژاپنی‌ها چه می‌خورند. در ادامه چند نمونه از صبحانه، ناهار و شام را برای شما آورده‌ایم که بلافاصله متوجه می‌شوید که چرا ژاپنی‌ها مشکل چاقی ندارند. رژیم ژاپنی نیز در عرض ۷ روز حدود ۴ کیلوگرم وزن کم می‌کند. در این مقاله بیش‌تر با رژیم کاهش وزن و لاغری ژاپنی آشنا خواهید شد. با اندام برتر همراه باشید

رژیم ژاپنی برای کاهش ۴ کیلوگرم در ۷ روز

یک هفته (۷ روز) برای کاهش وزن ۴ کیلوگرمی به روشی سالم و متعادل کافی است، این رژیم غذایی ژاپنی است که به شما اجازه می‌دهد بدون سختی وزن کم کنید. به طور خلاصه ژاپنی‌ها برای لاغر شدن چه می‌خورند؟ رژیم غذایی در ژاپن بسیار اصیل و متعادل است و شامل سه وعده غذایی اصلی در روز است.صبحانه، ناهار و شام. در کنار این وعده های اصلی استفاده از گن ساعت شنی برای لاغری نیز میتواند موثر واقع شود.

برای کاهش وزن ۴ کیلوگرمی در ۷ روز با رژیم ژاپنی باید روی آنچه می‌خورید تمرکز کنید. دلیل واقعی اینکه رژیم ژاپنی باعث کاهش وزن می‌شود این است که رژیم غذایی آن‌ها شامل غذاهای شیرین نمی‌شود. ژاپنی‌ها تنقلات نمی‌خورند و وقتی می‌خورند دوست دارند سبزیجات مورد علاقه خود را با سس سویا میل کنند.

ژاپنی‌ها برای لاغر شدن چه می‌خورند؟

ژاپنی‌ها عاشق خوردن برنج هستند، اما از برنج خاصی استفاده می‌کنند، برنج کومه، چسبناک‌تر و با دانه‌های کوچک، در پخت و پز بسیار فشرده باقی می‌ماند. می‌توانید از برنج روما استفاده کنید که از نظر قوام بسیار شبیه به آن است. ژاپنی‌هاعاشق کلم، جلبک (به ویژه جلبک نامول و نوری)، دایکون، هویج، خیار، کدو سبز، سالاد، پیاز، آووکادو، میسو، توفو و سویا هستند. بیشتر ژاپنی‌ها از روغن کنجد و دانه‌های کنجد استفاده می‌کنند، آنها بیشتر از همه از آن‌ها برای چاشنی سوپ‌ها استفاده می‌کنند.

در رژیم غذایی ژاپنی‌ها، پروتئین‌ها از ماهی که سرشار از امگا ۳، ۶ و پتاسیم است، و از تخم مرغ به دست می‌آید. ژاپنی‌ها اغلب گوشت خوک و مرغ می‌خورند، اگرچه آنها همچنان ماهی، به ویژه ماهی تن، سالمون، خرچنگ، اختاپوس، میگو و غذاهای دریایی را ترجیح می‌دهند. همینطور ژاپنی به صورت مداوم کمر خود را محکم میبندند. شما میتوانید از گن لاغری اسلیپ برای اینکار استفاده کنید.

ژاپنی‌ها چگونه غذا می‌خورند؟

ژاپنی‌ها به آرامی غذا می‌خورند آن‌ها لبنیات مصرف نمی‌کنند و نان و گوشت را دوست ندارند. آن‌ها تمایل بیشتری به مصرف برنج، سبزیجات و ماهی دارند. نودل در ژاپن یک غذای اصلی است و انواع مختلفی مانند رامن و اودون وجود دارد. پروتئین و روغن زیتون پایه‌ی این رژیم هستند. استفاده از نمک، شکر، موز، انگور و الکل ممنوع است.

مصرف ماهی و چای سبز در ژاپن

یکی از غذا‌هایی که ژاپنی‌ها بسیار آن را دوست دارند و از آن بهره می‌گیرند ماهیست. باید بدانید ده درصد از ماهی‌هایی که در تمام دنیا صید می‌شوند در ژاپن مصرف می‌شوند. مردمان کشور آفتاب تابان ماهی را هم مانند ما سرخ نمی‌کنند در واقع غذای سنتی آن‌ها ماهی کباب شده، یک کاسه برنج، سبزیجات پخته، سوپ، چای سبز و میوه‌های خرد شده است غذایی‌که همه مواد را در خود جای داده است، اما کالری چندانی هم ندارد.

صبحانه خاص ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها به وعده صبحانه اهمیت زیادی می‌دهند و آن را مهم‌ترین وعده غذایی خود می‌دانند و برای آن وقت می‌گذارند و مفصل آن را تهیه و مصرف می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد صبحانه آن‌ها معمولا از مواد غذایی مانند چای سبز، برنج بخارپز، سوپ، پنیر سویا، پیازچه، جلبک دریایی، املت یا یک تکه ماهی تشکیل شده و این اندازه مواد مغذی و سبزیجات تازه آن‌ها را شاداب، جوان و لاغر نگه داشته است.

ورزش مداوم

ژاپنی‌ها اعم از مرد و زن حتی در دوران سالمندی عادت به ورزش‌کردن دارند. اگر به این کشور سفر کنید صبح‌های زود گروه‌های زیادی از مردم این کشور را می‌بینید که در پارک‌ها و محل‌های خاص درحال ورزش‌کردنند. ژاپنی‌ها ورزش را مانند هوا برای تنفس می‌دانند و از آن دست نمی‌کشند درواقع فعالیت بدنی و ورزش برای آن‌ها به امری عادی و روزانه تبدیل شده است. در این کشور مردم به‌ویژه دختران جوان در درازای روز دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌کنند و شمار بسیاری از آن‌ها کوه‌نوردی جزو برنامه روزمره‌شان است.

ترفند‌های لاغری

شاید برای کسانی‌که دارای اضافه‌وزن هستند لاغرشدن و ماندن کاری بسیار دشوار باشد و یا در آن رازی نهفته باشد. باید بدانید رازی در کار نیست، اما برای داشتن اندامی متناسب باید اصولی را رعایت کنید که در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱-آب کافی بنوشید و این موضوع را جدی بگیرید.

۲-حواستان به مصرف کربوهیدراتی که در درازای روز میل می‌کنید باشد.

۳-حتما زمانی غذا بخورید که به‌راستی گرسنه هستید.

۴-از نوشیدن وشیدنی‌های صنعتی و الکلی دوری کنید.

۵-میوه‌های پرقند را مصرف نکنید.

۶-خواب کافی و با کیفیت داشته باشید.

۷- خود را از استرس دور نگه دارید.

۸-از ویتامین‌ها، مکمل‌ها و مواد معدنی طبیعی استفاده کنید.

۹-مصرف میان‌وعده در طول روز را جدی بگیرید.

۱۰- ورزش کنید.

۱۱-چکاپ و آزمایش‌های سالانه خود را انجام دهید.

۱۲-خوردن صبحانه را فراموش نکنید و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که نباید انتظار داشته باشید یک شبه لاغر شوید. لاغری یک پروسه و فرایند درازمدت است که اگر اصولی آن را انجام ندهید سبب می‌شود به بدنتان آسیب زیادی وارد شود آسیب‌هایی که ممکن است برخی از آن‌ها جبران‌ناپذیر باشد. حتی با اینکه قیمت گن کلمبیا برای یک پکیج لاغری مناسب است اما استفاده طولانی مدت از این گن به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در یک رژیم غذایی اصولی و درست شما باید از پنج گروه از مواد غذایی مغذی و پرویتامین مانند میوه و سبزی، حبوبات و غلات کامل، آجیل ها، پروتئین‌های بدون چربی و لبنیات استفاده کنید و نبود یکی از این مواد در برنامه غذایی شما می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برایتان شود. باید بدانید رژیم‌هایی که شما را به سرعت لاغر می‌کنند به سرعت هم وزنتان را برمی‌گرداند و شاید تنها بتوانید چند ماهی با وزن ایده‌آلتان زندگی کنید و دوباره به اضافه‌وزن پیشینتان برمی‌گردید.

رژیم 14 روزه ژاپنی چیست؟

رژیم 14 روزه ژاپنی یک رژیم لاغری انفجاری است. اگر به مدت 14 روز از رازهای لاغری زیر استفاده کنید متوجه لاغری سریع و آسان می شوید. حالا به بررسی راز لاغری مردم ژاپن می پردازیم:

1- برنامه غذایی آنها بر پایه استفاده از سویا، ماهی، میوه و سبزی های ارگانیک و تازه است. وقتی پایه برنامه غذایی بر اساس ماهی های دریا باشد، بدن تمام مواد مغذی مثل آمینو اسید، اسیدهای چرب ضروری و ید را به میزان مورد نیاز دریافت می کند. مصرف سبزی ها و میوه های ارگانیک می تواند منبع ارزشمندی برای تامین ویتامین ها و املاح معدنی برای نیاز بدن انسان باشد. در حقیقت اولین راز جوانی ژاپنی ها خوردن غذاهای ارگانیک و سالم بوده که سلول های آنها را بصورت جوان حفظ می کند. مردم ژاپن معمولا همیشه غذاهای خود را با سویا و ماهی می خورند. یعنی بیشتر از غذاهای قلیایی استفاده می کنند.

2- با چشمتون غذا بخورید نه با دهنتون

منظور این جمله این است که هنگامی که غذا می خورید به غذای خود نگاه کنید. از ظروفی استفاده کنید که زیبا و با رنگ های جذاب باشد تا چشمتان سیر شود. حتما تاثیر رنگ ها بر روی اشتها را بخوانید. مشرق زمینی ها به رمز بشقاب غذا پی برده اند به همین دلیل شیوع چاقی در آنها نسبت به غرب کمتر است. گرچه در هیمن مقاله عنوان کردم مردم ژاپن در ظروف کوچک نیز غذا می خورند. خوردن غذا با ظروف کوچک باعث احساس سیری زودرسی داشته باشند و همین دلیل سبب می شود مردم ژاپن لاغرتر و جوان تر در جامعه زندگی کنند.

3- به جای غذاهای پر کالری و چرب از غذاهای کم کالری می خورند

غذاهای کم کالری باعث موفقیت در لاغری می شوند. رژیم ژاپنی برای تناسب اندام بر اساس غذاهای کم کالری بنا شده است.  در واقع در رژيم ژاپنی برای لاغری از غذاهای کم چرب به جای غذاهای پر چرب استفاده می شود. مثلا بشقاب سبزیجات نسبتا انرژی کمتری از بشقاب پر چرب دارد. هم سالم تر و هم کم کالری تر است. شاید بتوان گفت این یکی از بهترین رژیم های لاغری جهان اس

تاکید بیشتر بر مصرف غذاهای کم کالری بر علیه چاقی یک استراتژی کاربردی است. در ضمن غذاهای کم کالری و کم چرب از بروز بیماری های مرتبط با چاقی مثل دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و از انواع سرطان پیشگیری می کنند. ناگفته پیداست که این بیماری ها عاملی برای پیری هستند که ظاهر شخص را به سمت پیری می کشد. ولی غذاهای زنده باعث زنده تر شدن سلول های بدن شده و باعث جوان سازی و آبرسانی پوست می شوند. اگر بخواهید زندگی سالمی داشته باشد باید از غذاهای زنده بخورید. رژیم غذایی ژاپنی ها بر این اساس گذاشته شده است.

4- جایگاه کربوهیدرات را کم رنگ کنید

تحقیقات نشان داده در کشورهای مشرق علی الخصوص در ژاپن، نان و کربوهیدرات جایگاه ویژه ای در رژيم غذایی آنان ندارد. ناگفته نماند که آنها از برنج قهوه ای کم چرب و بصورت کته در رژيم غذایی خود استفاده می کنند سبوس برنج قهوه ای هم ویتامین های بدن را تامین می کند و هم فیبر غذایی زیادی دارد که از یبوست جلوگیری می نماید.

حتی سبوس برنج قهوه ای ویتامین های مورد نیاز فولیکول مو را تامین کرده که از سفیدی زود هنگام مو نیز جلوگیری می کند. این رازی است که موهای مردم ژاپن دیرتر سفید می شود و معمولا موهای براق و سیاه آنها موید این تغذیه است.

5- تنوع غذایی در رژیم لاغری به روش ژاپنی دیده می شود

اگر به سفره غذای ژاپنی ها توجه کنید، تمام گروه های غذایی در آن دیده می شود! انواع سبزیجات، انواع گوشت (با اندازه کم)، برنج و دیگر مواد غذایی که به روش های مختلف طبخ می شوند در رژیم غذایی به سبک ژاپنی ها دیده می شود. پس خوراک خود را محدود به چند غذا نکنید، حتما تنوع غذا و تنوع شیوه طبخ داشته باشید تا در نهایت به هدف خود برسید.

دکمه بازگشت به بالا