جامعهخبرهای کلیکسب و کار برتر

مهاجرت به ترکیه برای تحصیل

آیا تحصیل در خارج از کشور در ترکیه ایده خوبی است؟ آیا تحصیل در ترکیه واقعاً مفید است؟ اگر بخواهم در ترکیه تحصیل کنم، شرایط تحصیل در ترکیه چیست و چگونه می توانم در دوره های ترکی ثبت نام کنم؟ هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ اگر قصد مهاجرت به ترکیه برای تحصیل را دارید، ممکن است این سوالات را پرسیده باشید. مهاجرت به یک کشور خارجی امری بزرگ است و تصمیم گیری آسانی نیست. مطمئن شوید که اطلاعات دقیق و دقیق سفر را برای رفع نیازهای خود داشته باشید. با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

چرا تحصیل در ترکیه را انتخاب کردید؟

مهاجرت به ترکیه محیط و تجربه ای امن را به دانش آموزان ارائه می دهد. شما اهل ترکیه هستید؟ تحصیل در هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد. اما ترکیه با ایجاد شرایط مناسب، مزیت های تحصیل در این کشور را برجسته کرده و تصمیم گیری برای تحصیل در ترکیه را برای افراد آسان می کند. ایمنی و مقرون به صرفه بودن دو عامل مهم در انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی هستند

ترکیه این را به خوبی می داند و فضایی آرام، محرک و اصیل را برای زندگی دانشجویی فراهم کرده است. اگر از ترجیحات شخصی، تحصیلی و فرهنگی خود به خوبی آگاه باشید، می توانید تصمیم بهتری بگیرید. با این حال، دانستن مزایای تحصیل در ترکیه می تواند تصمیم گیری برای مهاجرت به ترکیه برای تحصیل را برای شما آسان کند.

مزایای تحصیل در ترکیه

زندگی و تحصیل در ترکیه دارای مزایای متعددی است که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است:

فرصت های کیفی برای آموزش عالی: ترکیه دومین کشور در جهان از نظر دسترسی به آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی با نرخ تحصیل 94.2 درصد است. علاوه بر این، فرآیند و سیستم آموزشی بر اساس استانداردهای اروپایی تعریف شده و مدرک شما در سراسر اروپا به رسمیت شناخته شده است.

تنوع در دانشگاه ها و برنامه های آکادمیک: ترکیه با 208 دانشگاه و بیش از 8 میلیون دانشگاه، بیشترین تعداد دانشگاهیان را در منطقه دارد. علاوه بر این، این دانشگاه ها بیش از 45000 برنامه و دوره دارند. با این روش های مختلف به راحتی می توانید دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب خود را بیابید.

شرایط زندگی ارزان و مقرون به صرفه: هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان است و شما می توانید نیازهای خود مانند مسکن، غذا و فعالیت های تفریحی مختلف را با قیمتی مناسب برطرف کنید.مناسب. همچنین می توانید از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید یا مسکن اجاره ای ارزان پیدا کنید. به علاوه، به عنوان یک دانش آموز، در اکثر خریدهای خود تخفیف دریافت خواهید کرد.

دانشجو پسند: هر شهر در ترکیه حداقل یک دانشگاه دارد، به این معنی که ترکیه یک کشور دانشجویی است. وجود باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و فعالیت های فرهنگی در هر دانشگاهی تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی را کاهش می دهد. در واقع فعال ترین نقاط شهرها مناطق دانشجویی هستند.

زیبایی طبیعی: ترکیه علاوه بر موضوعات آکادمیک و تحصیلات عالی، به دلیل طبیعت و جاذبه های طبیعی خود در سراسر جهان شناخته شده است. شما می توانید هر چهار فصل را در ترکیه تجربه کنید. از شنا در آب های اطراف ترکیه گرفته تا اسکی در کوهستان در قلب ترکیه. در ترکیه می توانید ورزش های مختلفی را تجربه کنید و از زیبایی های بی شمار طبیعت لذت ببرید.

میراث تاریخی و فرهنگی: ترکیه دارای پیشینه تاریخی غنی و میزبان تمدن های مختلف بوده است. به همین دلیل هزاران اثر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شوند.

مردم دوستانه: مردم ترکیه دوستانه هستند و به عنوان یک دانش آموز اگر نیاز به کمک داشته باشید به شما کمک خواهند کرد. در واقع ترک ها از راه های مختلفی برای جلب رضایت مهمانان خود استفاده می کنند.

شرایط تحصیل در ترکیه

مانند هر کشور و دانشگاه دیگری، تحصیل در دانشگاه های ترکیه نیز شرایط خاص خود را دارد. به طور کلی این شرایط عبارتند از: سطح سنی، سطح معدل، مهارت زبان، توانایی مالی، مدارک تحصیلی و …. با توجه به مقطع تحصیلی یا رشته ای که متقاضی آن هستید، شرایط تحصیل در ترکیه نیز متفاوت است.

یعنی ابتدا باید دانشگاه، مدرک و رشته یا رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس شرایط تحصیل در ترکیه را بررسی کنید. بهتر است قبل از تحصیل در ترکیه با این شرایط آشنا شوید و سعی کرده ایم هر قسمت را جداگانه توضیح دهیم.

وضعیت سنی

شرایط سنی برای تحصیل در ترکیه به سطح تحصیلات شما بستگی دارد. شرایط سنی دانشجویان توسط دانشگاه ها منتشر می شود و هر دانشگاه قوانین خاص خود را دارد. بنابراین نمی توان مراحل مختلف را به سن خاصی نسبت داد. اما اگر می خواهید برای بورسیه اقدام کنید باید به سن توجه ویژه ای داشته باشید. حداکثر سن دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی باید با لیست زیر مطابقت داشته باشد:

برای مقاطع کاردانی و کارشناسی باید حداقل ۲۱ سال سن داشته باشید

برای مقطع کارشناسی ارشد نباید بیش از 30 سال سن داشته باشید

برای گرفتن مدرک دکترا باید حداقل 35 سال سن داشته باشید

همچنین سن داوطلبان تحقیق نباید از 45 سال بیشتر باشد

دکمه بازگشت به بالا