استان ها

نیروی انتظامی برای مراسم اربعین آماده می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری رویداد برتر، سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در دیدار با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق ضمن خوش‌آمدگویی به وی و هیأت همراه اظهار داشت: گرچه به نوعی ما داغدار شهادت رئیس جمهور عزیزمان و تعدادی از همراهان وی هستیم ولی ما ایرانی‌ها بر این باوریم که دیدار دوستانمان در این مواقع تسلی دل ما خواهد بود.

وی افزود: بی‌صبرانه منتظر این دیدار بودیم و امیدوارم در مدتی که در کشور ما مهمان هستید به شما خوش بگذرد و توافقات به دست آمده منجر به امنیت بیشتر دو کشور شود.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه وقتی گزارش سفر به کشور عراق را برای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید ارائه دادم ابراز خوشحالی کردند و گفتند: برای مسؤولان عراقی خصوصاً نخست وزیر جناب آقای السودانی دعا می‌کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر به عراق خاطرنشان کرد: بعد از این سفر چندین هیأت از کشور عراق به ایران آمدند و از بخش‌های مختلف پلیس ایران بازدید کردند که امیدوارم این بازدیدها منجر به رضایت و امنیت مردم دو کشور شود.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس ایران در همه بخش‌ها آمادگی کامل دارد تا تجربیات خود را در اختیار کشور دوست عراق بگذارد، افزود: همه بخش‌های انتظامی از جمله پلیس سایبر، راهنمایی و رانندگی، یگان ویژه، آموزش و دانشگاه، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم و خاصه همکاری در زمینه مراسم بزرگ اربعین می‌تواند بخش‌هایی باشد که همکاری در آن‌ها نیاز هر دو کشور است.

وی در پایان گفت: باید یک تشکر ویژه نیز در خصوص همکاری در جهت تسهیل تردد زائران در اربعین سال گذشته داشته باشم و امیدوارم امسال نیز این همکاری متقابل افزایش و سهولت تردد و امنیت زائران فراهم شود.

مناسبات ایران و عراق برای ۲ کشور و منطقه اثرگذار است

در ادامه این دیدار نیز وزیر کشور عراق در سخنانی گفت: روابط و مناسبات برای دو کشور ایران و عراق بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم به دلیل تأثیرگذاری در کل منطقه این روابط و مناسبات گسترش یابد.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق اظهار داشت: در ابتدا مراتب تسلیت خود را برای شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را اعلام می‌کنم و باید بگویم که این ضایعه اسفناک مربوط به ایران نبود و شامل کلیه امت‌های اسلامی است چراکه آقای رئیسی یاور مظلومان بود و قدم‌های بسیاری برای یاری رسانی به آنان برداشته بود.

وی ادامه داد: جا دارد از مهمان نوازی گرم و کریمانه شما که در این سفر نسبت به ما داشته‌اید کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وی ادامه داد: قطعاً ثمره این سفر تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم بر ملت‌های ما دارد و تحولات سیاسی منطقه می‌طلبد که به دور از هر چالشی روابط ارتقا یابد.

عبدالامیر الشمری خاطرنشان کرد: مناسبات ایران و عراق به نحوی است که می‌تواند تأثیرگذار در امنیت بین‌المللی باشد و از این رو برنامه دولت متبوع ما تقویت همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور عراق افزود: در این سفر در زمینه‌های مختلفی همچون مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، مرزبانی و پلیس سایبری توافقاتی صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم این روابط را گسترش و به امنیت مردم هر دو کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا