ورزش

موفق در رکوردشکنی، ناموفق در کسب مدال و سهمیه المپیک!

سرمربی اسبق تیم ملی ریکرو ایران با اشاره به این‌که عملکرد تیم ملی در بخش ارتقاء رکوردها قابل تحسین است، اظهار کرد: در عین حال توقعات لازم در راستای کسب مدال و سهمیه المپیک تاکنون برآورده نشده است.

مجید میررحیمی در گفت‌وگو با رویداد برتر، در مورد وضعیت این روزهای تیم ملی ریکرو ایران با توجه به ناکامی‌های اخیر در کسب مدال از بازی‌های آسیایی گرفته تا دو کاپ جهانی برگزار شده، اظهار کرد: وضعیت تیم ملی باید در ابعاد مختلف بررسی شود و نمی‌توان پیشرفت یا پسرفت ملی‌پوشان را صرفا به کسب مدال خلاصه کرد.

بعید است طی سال‌های آینده هم عرض اندام کنیم

وی ادامه داد: در مجموع روند تیم ملی در بخش جابجایی رکوردها رو به پیشرفت بوده و نمی‌توان به سادگی از این مساله چشم‌پوشی کرد و این‌که پس از سال‌ها رکوردها مرتبا در حال جابجایی است، اتفاق بزرگی تلقی می‌شود.

مربی سابق تیم ملی ریکرو ایران با تاکید بر این‌که رقبای ایران در حال سرمایه گذاری بسیار زیادی در رشته تیروکمان هستند، خاطر نشان کرد: رقابت مالی با این کشورها در توان ما نیست و بعید می‌دانم طی سال‌های آینده هم بتوانیم در مسابقات جهانی برای رقبا عرض اندام کنیم.

میررحیمی با اشاره به این‌که باید براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود حرف بزنیم، عمل و برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: باید ببینیم استراتژی سرمربی کره‌ای تیم ملی در زمان انعقاد قرارداد چه بوده و فدراسیون تیروکمان چه توقعی از این سرمربی داشته است؟ در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی اظهارنظر کرد و باید دو تا سه هفته دیگر نیز منتظر ماند و دید ملی‌پوشان چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند؛ آیا موفق به کسب سهمیه المپیک می‌شوند یا خیر؟

مبنای خرید تجهیزات و اعزام در تیروکمان، ارز است 

وی با اشاره به این‌که بررسی روند تمرینات تیم ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیز تجهیزات رشته تیروکمان که مبنای خرید آنها ارز است باید بدانیم کار بسیار سختی داریم و علاوه بر این تمامی اعزام‌ها و حضور در مسابقات و اردوهای برون‌مرزی نیاز به منابع مالی ارزی دارد و با توجه به محدودیت‌های اقتصادی کشور، امکان رقابت با سایر کشورها را نداریم.

سرمربی اسبق تیم ملی ریکرو ایران ادامه داد: باید بدانیم که رقبای تیم ملی تیروکمان ایران اصلا به خانه نمی‌روند و از یک مسابقه و یک کشور به یک مسابقه و یک کشور دیگر سفر می‌کنند و در طول سال اردوهای بسیاری را پشت سر می‌گذارند. در حالی که ما از چنین شرایطی برخوردار نیستیم.

میررحیمی با تاکید بر این‌که توجه به تیم‌های پایه تیروکمان باعث می‌شود دغدغه ما در بخش قهرمانی طی سال‌های آینده کمتر شود و بتوانیم سرمایه‌گذاری صحیحی در این رشته ورزشی داشته باشیم، گفت: در حوزه باشگاهی برگزاری لیگ و سرمایه گذاری مالی باید با شرایط بهتری پیش برود اما در عین حال باید بدانیم با توجه به گران‌ بودن تجهیزات رشته تیروکمان اگر حمایت‌های مالی لازم صورت نگیرد، ورزشکاران نمی‌توانند از عهده تامین منابع مالی برآیند.

توقعات در کسب مدال و سهمیه برآورده نشده است

وی با بیان این‌که تیروکمان ایران از نظر میانگین سنی نسل جوانی است و با کمترین امکانات توانسته نتایج خوبی کسب کند، خاطر نشان کرد: با این وجود آنچه مورد نظر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است در بخش نتایج که به کسب مدال در بازی‌های آسیایی یا کسب سهمیه المپیک ختم می‌شود، توقعات برآورده نشده است.

سرمربی اسبق تیم ملی ریکرو ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که فدراسیونی همچون فدارسیون تیروکمان همواره با مشکل مالی روبرو بوده است و به چه علت نمی‌تواند در بخش جذب اسپانسر موفق باشد؟ اظهار کرد: باید رشته‌ای مثل تیروکمان را از رشته دیگری همانند فوتبال جدا کنیم و بدانیم شرایط جذب اسپانسر در برخی رشته‌ها همانند تیروکمان بسیار سخت است.

میررحیمی ادامه داد: در عین حال تمرکز فدراسیون تیروکمان به جذب اسپانسر کمتر بوده و باید کارگروهی در فدراسیون تشکیل شود و در راستای جذب منابع مالی اقدام کند چرا که با وجود چنین بودجه‌های دولتی نمی‌توان از پس کار برآید و موفق عمل کرد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مقالات ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا