جامعهخبرهای کلیکسب و کار برتر

ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی یکی از وسایلی است که امروزه در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین لباسشویی یا ماشین لباسشویی وسیله ای برای شستشوی انواع لباس می باشد. اگر می خواهید اطلاعات جدید و جالبی در مورد این خودروی محبوب با مکانیزم عجیب بیاموزید، در ادامه مطلب با پایدار سرویس همراه باشید.

لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی وسیله ای برای شستشوی لباس و لباسشویی است که فرآیند شستشوی لباس ها را به صورت خودکار انجام می دهد و می توانید در مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کنید. خیلی خوب بشویید امروزه ماشین های لباسشویی هوشمند با مصرف آب کمتر لباس ها را با بهترین کیفیت شستشو می دهند.

اکثر ماشین های لباسشویی اتوماتیک و الکترونیکی کنترل می شوند. با استفاده از دکمه های روی آن می توانید برنامه شستشو را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید لباس ها را در آب گرم یا در آب سرد یا گرم بشویید.

عملکرد اصلی ماشین لباسشویی مخلوط کردن آب سرد و گرم در حد دلخواه، تنظیم زمان شستشو، شستشوی لباس‌ها و خشک کردن آن با چرخاندن با سرعت بالا به مدت محدود است. .
تهران |کمه
ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟

اگر می خواهید از ماشین لباسشویی استفاده کنید، ابتدا باید لباس ها را در آن قرار دهید. اما فقط با گذاشتن لباس در آب آنها را تمیز نمی کند، آب باید با فشار به الیاف پارچه برخورد کند. اکثر ماشین های لباسشویی این کار را با چرخاندن لباس ها در سیلندرهای فلزی پر از آب انجام می دهند. ماشین های لباسشویی از مواد شوینده ای استفاده می کنند که به عمق پارچه نفوذ کرده و کثیفی و لکه را از بین می برند. به طور کلی مراحل کار ماشین لباسشویی به سه دسته تقسیم می شود:

بشورش

کم آبی بدن

خشک شویی (ریسندگی)

تاریخچه ماشین لباسشویی

در دنیای امروز بعد از یخچال، ماشین لباسشویی پرمصرف ترین محصول در آشپزخانه همه است. از زمان های قدیم، تمدن منجر به طراحی ماشینی برای شستن لباس ها بهتر، سریع تر و آسان تر شده است. بشر در ابتدای خلقت کار خود را با شستن لباس در رودخانه آغاز کرد و به تدریج موفق به طراحی و اختراع ابزار ماشین لباسشویی سنتی شد و حتی امروزه نیز موفق به اختراع ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک مدرن و محبوب شدند.
برای تعمیر لباسشویی بوش در تهران با ما تماس بگیرید.

موفقیت این دستگاه امروزه که در بسیاری از خانه ها موجود است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، به همین دلیل است که توسعه این دستگاه در تاریخچه لباسشویی و تکامل آن در اینجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

در گذشته، بسیاری از مردم، به ویژه زنان خانه دار، بیشتر روز خود را صرف شستن لباس های خود و لباس های تمام خانواده خود می کردند و لباس های تمام خانواده خود را با آب رودخانه و آتش می شستند.

این منجر به این شد که مردم زمان کمی برای گذراندن با خانواده یا چیزهای مهم دیگر داشته باشند. بالاخره به مرور زمان لوازم خانگی زیادی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفت. با یادگیری تاریخچه ماشین لباسشویی و جزئیات آن متوجه نحوه طراحی و ساخت این دستگاه خواهید شد.

منشا لباسشویی در قرن نوزدهم

در قرن نوزدهم، ایالات متحده انقلاب صنعتی را تجربه کرد. با مهاجرت کشور و رشد صنعت، جمعیت به سرعت رشد کرد و طبقه متوسط ​​پول بیشتری به دست آورد و به اشکال مختلف حمل و نقل به محل کار علاقه مند شد.

اولین ماشین لباسشویی برقی در دهه 1930 ساخته شد آنها به گونه ای طراحی شده اند که در کمدها قرار بگیرند و اغلب با ویژگی های ایمنی الکتریکی و مکانیکی طراحی می شوند. در ادامه به چگونگی اختراع این ابزار پرکاربرد امروزه می پردازیم

چه کسی ماشین لباسشویی را اختراع کرد؟

طراحی اولیه ماشین لباسشویی توسط جاکوب کریستین شوفر در سال 1767 اختراع و در آلمان اجرا شد. اختراع اولین ماشین لباسشویی در این دوره شروع شد و سال ها ادامه داشت تا اینکه به ماشین لباسشویی اتوماتیک مدرن رسیدیم.

طراحی این ماشین لباسشویی به این صورت بود که وقتی افراد دسته ماشین را می چرخانند، یک تخته چوبی از روی لباس ها رد می شد و لباس های کثیف را تمیز می کرد و به محفظه چوبی پایینی می افتاد. اما این دستگاه اختراع جالبی نبود و به تولید انبوه نرسید.

انواع ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم ماشین لباسشویی امروزه به یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین وسایل در هر خانه ای تبدیل شده است. این خودروی جذاب که با مکانیزم بسیار جالبی کار می کند در مدل های مختلفی وارد بازار شد. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید با ایرانیجو همراه باشید تا با چند مدل آن آشنا شوید.

درب ورودی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی با درب بالا

ماشین لباسشویی دوبل

ماشین لباسشویی سطلی

ماشین لباسشویی جیبی

ماشین لباسشویی دو درب

ماشین لباسشویی قابل حمل

ماشین لباسشویی و خشک کن

دکمه بازگشت به بالا