ورزش

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نایب قهرمان جهان شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسابقات جهانی کشتی جوانان در روزهای 29 ، 30 و 31 آگوست در شهر اوفا روسیه برگزار شد. ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم 5 مدال برنز و در وزن 77 کیلوگرم محمد حسین آذرمخت به دست آورد. کیلوگرم ، محمد نقوسی 82 کیلوگرم ، مرتضی القوسی 97 کیلوگرم و امیر محمد بیات 130 کیلوگرم با 130 امتیاز به عنوان مقام دوم.

در این مسابقات تیم روسیه با 183 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم آذربایجان با 101 امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران مجارستانی ما در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم ، امیررضا ده بزرگی پس از وقفه در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 از سد المیر علی اف در آذربایجان گذشت. وی در دور سوم و یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر آدام اوزون ترکیه را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله ده بزرگ کازار کوربایف از قزاقستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست دادند و راهی فینال شدند. در این دیدار ازبک با نتیجه 3 بر 1 علی مردون عبدالله اف را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم ، سعید اسماعیلی در دور اول ادموند نظریان قهرمان بزرگسال اروپا بلغارستانی را با نتیجه 2 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم مقابل مرت ایلبارس ترکیه ای 8-0 پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله اسماعیلی با نتیجه 7-4 از سد نورسلطان بازاربایف قزاقستان عبور کرد و راهی نیمه نهایی شد. اسماعیلی با شکست 8 بر 0 ارسلان بک سلیموف از لهستان به فینال راه یافت. وی در دیدار نهایی با نتیجه 7 بر 3 توسط دینام اسلام باماتوف روسیه حذف شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ، ایمان محمدی پس از استراحت از دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر لجاجا آمریکایی خود را شکست داد. در دور سوم و یک چهارم نهایی ، او توسط ساید باکایف از روسیه 11-3 حذف شد و به دلیل حضور این حریف در دیدار نهایی ، محمدی در گروه بازنده ها قرار گرفت. وی در این گروه ضیا باباشف آذری را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار شد. وی در این دیدار مانوئل استویچ رومانیایی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 67 کیلوگرم ، دانیال سهرابی پس از استراحت در دور اول پس از هشتمین شکست نهایی کشتی گیر ، پس از استراحت در دور اول 10 بر صفر مقابل دین کوشکار قزاقستان حذف شد و سهرابی از مسابقه حذف شد.

در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول توسط یوجین بایدسوف روسی 5-3 حذف شد و به دلیل حضور این کشتی گیر در آخرین مسابقه ، عبدی دوباره در گروه شانس قرار گرفت. در این گروه او ابتدا لوکا مولوبابیچ از کرواسی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در دیدار دوم با نتیجه 10 بر صفر ولادیسلاو یوتوشنکو از اوکراین را شکست داد و راهی مرحله مقدماتی شد. او توسط آتیلا توسماگی مجارستانی با نتیجه 9 بر 6 حذف شد و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم ، محمد حسین آذرمخت پس از وقفه دور اول با نتیجه 8 بر صفر واسیل کوجوک رومانی را در دور دوم شکست داد. در دور سوم و یک چهارم نهایی ، او توسط آکسایوس موکوبو نروژی با نتیجه 12 بر 4 حذف شد و با صعود این کشتی گیر به فینال ، آذرمخت دوباره در گروه شانس قرار گرفت. در این گروه وی با نتیجه 5 بر 2 از سد مجارستان کریستوفر کلانی گذشت و برای دیدار رده بندی شد. در این دیدار آذرمخت با نتیجه 8-4 از سد عماد ابولهلات مصر گذشت و به مدال برنز دست یافت.

محمد ناقوسی با وزن 82 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9-5 و ضربه فنی از فارس فرش را از مصر گرفت. او در دور دوم توسط مارسل استارکنبورگ هلندی با نتیجه 8 بر صفر حذف شد و با صعود این کشتی گیر به دیدار نهایی ، او نیز در گروه بازندگان قرار گرفت. در این گروه ناگوزی برای اولین بار با نتیجه 9 بر آدام آدام گارگیولا از لهستان پیروز شد. وی در مبارزه بعدی با نتیجه 5 بر صفر مقابل امیرخان سچوف روسی پیروز شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این مسابقه میکیتا اکسسیف از اوکراین را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول با نتیجه 4-3 مقابل آلگوت کالمن از سوئد شکست خورد و به دلیل حذف این کشتی گیر در دور بعد ، عابدی درزی حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم ، مرتضی القوسی در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر مقابل ایگناس بوکاسکاس لیتوانیایی پس از استراحت از دور اول به پیروزی رسید. وی در دور سوم و یک چهارم نهایی ، هایک خالویان ارمنی را با نتیجه 2-1 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او توسط بلاروس پاول هلینچوک با نتیجه 10 بر 10 حذف شد و راهی پلی آف شد. القوسی در این دیدار مارکوس وارن از نروژ را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امیرمحمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم توسط سرخان ممادوف آذربایجانی با نتیجه 2 بر 3 حذف شد و به دلیل حضور این کشتی گیر در آخرین مسابقه ، بیات به گروه پیوست. بازندگان در این گروه او 4 بر 1 مقابل توماس واورزینز از لهستان به پیروزی رسید و راهی دیدار شد. در این دیدار بیات با نتیجه 6 بر 3 نیکولاس نتونیاس از یونان را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

رده بندی انفرادی و تیمی مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- امیررضا ده بزرگی (ایران) 2. علی مردون عبدالله اف (ازبک) 3.
60 کیلوگرم: 1- دین اسلام باماتوف (روسیه)- 2 سعید اسماعیلی (ایران) 3- نیهات ممدالی (آذربایجان) و مرت ایلبارس (ترکی)
63 کیلوگرم: 1- ساید باکایف (روسی) 2- دیه گو چخیکووادزه (گرجی) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیکلاس اولن (سوئدی)
67 کیلوگرم: 1- حصرت جعفر (آذربایجان) 2- سخار هوهانیسیان (ارمنی) 3- مسلم ایمادایف (روسی) و ماریان هولوبوفسکی (اوکراینی) 3 23- دانیال سهرابی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- اوژن بیداسوف (روسی) 2- گئورگی چخیکووادزه (گرجی) 3- آتیلا توسماگی (مجارستان) و شانت خاچاتریان (ارمنی) 5- امیر عبدی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- اسلام علی اف (روسی) 2- آکسیوس موکوبو (نروژی) 3- محمد حسین آذرمخت (ایران) و الکساندرین گوتو (مولداوی)
82 کیلوگرم: 1- مارسل استارکنبورگ (هلند) 2- کارن خاچاتریان (ارمنی) 3- محمد نقوسی (ایران) و صبا مامالادزه (گرجستانی)
87 کیلوگرم: 1- عدلان عامریف (روسیه) 2- تایرون استارکنبورگ (هلند) 3- الکساندر پریماچنکو (اوکراین) و تانسل اورتوزو (ترکیه) … 13- علی عابدی درزی (ایران)
97 کیلوگرم: 1- پل هلینچوک (بلاروس) 2- الکسی میلشین (روسیه) 3- مرتضی القوسی (ایران) و براکستون آموس (آمریکا)
130 کیلوگرم: 1- محمد باکیر (ترکی) 2- سرخان ممدوف (آذربایجان) 3- امیر محمد بیات (ایران) و آرمن چلوکیان (روسی)

رده بندی تیم ها: 1- روسیه 183 امتیاز 2- ایران 130 امتیاز 3- آذربایجان 101 امتیاز 4- ترکیه 87 امتیاز 5- گرجستان 81 امتیاز 6- ارمنستان 67 امتیاز 7- ازبکستان 52 امتیاز 8- اوکراین 48 امتیاز 9- هلند 45 امتیاز 10- بلاروس 39 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا