خبرهای کلی

قم در کشتی فرنگی ظرفیت های بسیار خوبی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابراهیم ثانی خانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور گفت: از حضور ورزشکاران کشتی فرنگی کشور در استان قم که در رقابت های قهرمانی بزرگسالان حضور دارند خرسندیم.

مدیر ورزش و جوانان استان قم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش کردیم، قم میزبان رقابت های رشته های مختلف باشد، چرا که استان قم در مرکز کشور قرار دارد و دسترسی برای سایر استان ها آسان است.

ثانی خانی افزود: قم به واسطه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس جمکران پایگاه بزرگ فرهنگی است و به همین دلیل ورود ورزشکاران به این شهر در تقویت روحیه معنوی آنان اثر بخش است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۲ میزبانی در رشته های مختلف داشتم افزود: امسال نیز هر میزبانی که درخواست شده با آغوش باز پذیرا بودیم که میزبانی مسابقات نوجوانان و بزرگسالان در رشته کشتی از جمله آنان بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: تلاش می شود تا زیرساخت های لازم در عرصه اقامتی و اماکن ورزشی برای میزبانی رقابت ها در استان قم فراهم شود.

ثانی خانی گفت: قم در کنار استانهایی که در کشتی حرفی برای گفتن دارد در این رشته ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در کنار کشتی، در رشته های دیگر نیز در عرصه قهرمانی برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و امروز ورزشکاران زیادی از استان قم در رده های مختلف عضو تیم های ملی هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: ۳ سالن در اختیار هیات کشتی قم و یک سالن نیز هیات کشتی در آن مستقر است و بدنبال آن هستیم آکادمی بزرگ کشتی در قم با همکاری بخش خصوصی ایجاد شود.

ثانی خانی عنوان کرد: ۱۶ زمین را برای احداث سالن های ورزشی گرفته ایم که تعدادی از این سالن ها نیز در اختیار ورزش کشتی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: سالن ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفری پردیسان ۶۵ پیشرفت داشته و این پروژه ۱۱ سال نیمه کاره مانده که امیدواریم به زودی تکمیل شود.

دکمه بازگشت به بالا