جامعه

دریاچه آرژانتینی بر اثر آلودگی، صورتی شد!

به گزارش شفاف و به نقل از اشعاربر اساس اولین گزارش خبرگزاری فرانسه ، برکه ای در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین به دلیل آلودگی فعالان و کارشناسان محلی به ماده شیمیایی مورد استفاده برای نگهداری میگو برای صادرات ، صورتی شده است و بوی بسیار بدی دارد.

مردم محلی می گویند دلیل رنگ آمیزی “سولفیت سدیم” است ، یک محصول ضد باکتریایی که در کارخانه های ماهی استفاده می شود و مواد زائد تولید می کند و آب آلوده را به رودخانه چوبوت ، که به تالاب می ریزد ، می ریزد. این ضایعات سایر منابع آب موجود در این منطقه را نیز آلوده می کند.

مردم محلی از بوی بد دهان و سایر مشکلات اکوسیستم در اطراف تالاب و رودخانه شکایت دارند. پابلو لادا ، فعال محیط زیست به خبرگزاری فرانسه گفت: “کسانی که نیاز به کنترل این موضوع دارند به آنها اجازه می دهند مردم را مسموم کنند.” وی دولت را مسئول آلودگی هوا دانست.

حوضچه هفته گذشته صورتی شد و از روز یکشنبه آن رنگ غیرمعمول را حفظ کرد.

یکی از ساکنان محلی ، فدریکو رسترپو ، گفت که تغییر رنگ ناشی از سولفیت سدیم حاصل از ماهی و زباله میگو است که باید قبل از دفع طبق قوانین محلی درمان شود.

مردم محلی در حال حاضر به طور مستقل کار می کنند و جاده هایی را که کامیون ها برای حمل زباله های ماهی به منطقه استفاده می کنند مسدود کرده اند.

لادا می گوید: “ما روزانه ده ها کامیون را مسدود می کنیم زیرا مردم از آن خسته شده اند.”

خوان میشلود ، مدیر ارشد محیط زیست استان چوبوت می گوید: “این رنگ قرمز هیچ آسیبی نمی رساند و ظرف چند روز ناپدید می شود.”

اما وزیر شهرسازی آرژانتین با “مشلود” مخالف است و می گوید: “هیچ چیز مهمی را نمی توان دست کم گرفت.” در همان زمان ، کارخانه های پرورش ماهی و میگو هزاران شغل در استان چوبوت ایجاد کردند.

لادا گفت: “درست است که تولید و فرآوری ماهی و میگو باعث ایجاد شغل در این منطقه می شود ، اما این شرکت ها نمی خواهند دستمزد چند میلیون دلاری ضایعات را به یک پالایشگاه 35 مایلی بپردازند.”

وی افزود: تغییر رنگ تالاب های آرژانتین یک تهدید جدی برای اکوسیستم محلی است و تاکید می کند که طبیعت باید بر شرکت هایی که در آن کار می کنند اولویت داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا