ورزش

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مراکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی است ، مراکزی که با کار گروهی دانشجویان علاقمند در زمینه های مختلف فعال هستند و جامعه دانشگاهی -حوزه فرهنگی فعال و پویا را حفظ می کنند . آنها همچنین از خدمات خود بهره مند می شوند.

مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته ، بیشتر در مراکز ، این می تواند منجر به فعالیت های با کیفیت بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت در ایجاد کانون های دانشجویی است.یکی از رویکردهای مهم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با ارتقاء ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح مقررات اجرایی مراکز و در شهریور 1378 در دستور کار قرار گرفت. به گروه فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی کشور نیز از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و امکانات و تجهیزات لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر ، بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، آیین نامه ، دبیران و اعضای تعیین شده هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملی ، عملکرد ، فعالیت ها و ماموریت های این مراکز را بررسی می کند.

در این شماره با سید کاظم یکانی ، مدیرکل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سیاست گذار ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی در حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، صحبت می کنیم که در ادامه می خوانیم.

با ترویج ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی به فعالیتهای فرهنگی دانش آموزان توجه کنید

آنا: فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی را به عنوان متولیان اصلی واحدهای دانشگاهی چگونه ارزیابی می کنید و چه مواردی را برای فعالیت بهتر و با کیفیت مراکز ضروری می دانید؟

واحد اندازه گیری: مراکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته ، بیشتر در مراکز ، این می تواند منجر به فعالیت های با کیفیت بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای مهم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی توجه به فعالیت های فرهنگی دانشجویان با ارتقاء ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان است.

آنا: سیاست ها ، مقررات اجرایی و آیین نامه های مرتبط با باشگاه های دانشجویی چقدر م andثر بوده و در عملکرد کیفی دانش آموزان موثر است؟

واحد اندازه گیری: در بازنگری اساسنامه مراکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید قرار گرفت ، یعنی اجرای دقیق این نکات می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیتها شود.

یکی از این نکات این است که استخدام استاد مشاور در هر مرکزی بستگی به تخصص و تجربه مدرسین دانشگاه دارد که می توانند علاوه بر اجرای م processثر فرایند تصمیم گیری و تعهد متخصصان را به دانشجویان منتقل کنند. برنامه ها.


بیشتر بخوانید:

ایجاد کار گروهی در مراکز دانش آموزی

پویایی و تحرک دانشجویان ، تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر ایجاد شبکه جهانی مراکز است. برای این منظور ، اساسنامه تصریح می کند که اگر 30 مرکز با حوزه فعالیت یکسان برای ایجاد شبکه ملی مراکز با یک موضوع واحد درخواست دهند ، این فرصت را دریافت خواهند کرد. هدف از این عملکرد توانمندسازی اعضای شبکه و گسترش فعالیت های آن در سطح ملی است.

دستورالعمل دیگر مراکز فرهنگی اجتماعی واحدهای دانشگاهی ، دستورالعمل جشنواره ملی رشد است که امسال به دلیل نقاط قوت و ضعف برای اولین بار در بیش از 30 رشته برگزار شد. و مروری کوتاه بر سال جدید اعلام و اجرا می شود.

توجه متوازن به حوزه های فعالیت هنگام راه اندازی مراکز دانشجویی

آنا: چند مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعالیت می کنند؟

1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

واحد اندازه گیری: در حال حاضر ، بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، آیین نامه ، دبیران و اعضای تعیین شده هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب اساتید مشاور اقدام کرده اند و ما مصمم هستیم که تا آغاز سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود برای اجرای الزامات مراکز فرهنگی اجتماعی اقدام کامل انجام دهند.

حوزه های فعالیت مراکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوعات “فرهنگ و تمدن” ؛ مطالعات فرهنگی ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، حوزه های دانش و غیره ، با موضوعات “اجتماعی” ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، با موضوعات “هنر و ادبیات” ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای زیبا و غیره ، با موضوعات “مذهبی” ؛ اسلام شناسی ، طهارت و حجاب ، تقریب مذاهب ، بهره مندی از خیر و نهی از منکر و … ، با موضوعات “انقلاب اسلامی” ؛ اندیشه های امامان انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … با موضوعات “رسانه و فضای مجازی” ؛ تولیدات مجازی ، رسانه ، رادیو و غیره

یکی از اهداف اداره کل مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی ، تنوع بخشیدن به فعالیت ها در سال تحصیلی جدید و توجه متوازن به همه زمینه های فعالیت در ایجاد مراکز دانشجویی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف فعالیت مراکز چیست و وظیفه دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد اندازه گیری: توجه ویژه معاونت فرهنگی دانشجویی به فعالیتهای اتحادیه های دانشجویی در کلیه واحدهای دانشگاهی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل بین شوراهای فرهنگی دانشگاهها و مراکز با دبیر مرکز در جلسات ، فعالیتهای قابل توجه هلال احمر در اجرای موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای درخشان ادبی با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش آنها ، آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.یکی از نقاط ضعف مراکز فرهنگی اجتماعی سلیقه نمایندگان و شرکای فرهنگی مسئول مراکز در اولویت بندی پروژه های دانش آموزی و بودجه اختصاص داده شده به آنها است که از اولویت های مراکز در سال تحصیلی جدید است.

آنا: آنها تا چه حد نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز را بسته به نیازشان برطرف می کنند؟ و آیا سیستم های موجود نیازها را برآورده می کردند؟

واحد اندازه گیری: طبق آیین نامه اجرایی مراکز فرهنگی اجتماعی ، به منظور رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز ، علاوه بر شورای هماهنگی مراکز دانشگاه و واحدهای استانی ، شورای تخصصی در زمینه معاون فرهنگی نیز ارائه شد.

در هر زمینه فرهنگی ، یکی از کارشناسان امور مراکز را اداره می کند. هم در استان و هم در مرکز ، اداره مراکز فرهنگی و دانشجویی نیازهای دانشجویان را پیگیری می کند. از سوی دیگر ، به منظور ثبت اطلاعات و دریافت کلیه مشخصات و اسناد مراکز ، سیستم مدیریتی مراکز فعال بوده و دائماً تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ نمای امیدوارکننده

آنا: مراکز فرهنگی اجتماعی برای دانشجویان برای ایجاد روابط کاری با سایر موسسات فرهنگی و دانشجویی چه امکاناتی دارند؟

واحد اندازه گیری: در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، یکی از چشم اندازهای امیدوارکننده تکمیل زنجیره فعالیت مراکز و توانمندسازی اعضای آنها و در نهایت معرفی حوزه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط ، ایجاد “استعداد ادبی جوان” است. باشگاه توسعه دهندگان “در مراسم اختتامیه. جشنواره رشد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد و شروع به کار کرد.

رشد باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش مناسب آنها را با جامعه هدف ارتباط می دهد.

آنا: جشنواره های مختلف ، مانند جشنواره ملی رشد و غیره چقدر م areثر هستند. در رشد ، توسعه و فعالیت مراکز فرهنگی دانشجویی؟

واحد اندازه گیری: اهداف جشنواره رشد شامل نظارت بر فعالیت های دانش آموزان در مناطق مراکز ، شناسایی آنها ، شناسایی و تشویق استعدادهای دانشجویی ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

در سالهای اخیر ، برای اولین بار ، تولیدات فرهنگی و هنری مراکز ، نتایج تلاشها و خدمات معلمان و اعضای مراکز در محیط رقابتی و جشنواره هایی مانند “رشد” و “بررسی شده است. جشنواره های قلم ؛ زیرا معرفی و تشویق این مراکز باعث پویایی و حرکت جدید در فعالیت های آنها می شود و دانشجویان جدید را تشویق به حضور در دانشگاه می کند.

جشنواره ملی رشد مراکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار شد. پس از داوری ، 400 اثر برتر در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی ، نقاشی ، خوشنویسی ، فیلمنامه نویسی ، پادکست ، ایده های برتر و … شناسایی و شرکت کنندگان رتبه اول تا سوم را در سراسر کشور کسب کردند.

در جشنواره رشد ملی و در بخش رهبران استانی که توجه ویژه ای به امور مراکز داشتند ، سه استان مقام اول و دو استان مقام تقدیر کننده را کسب کردند. نمایندگان شناخته شدند

در بخش کارشناسان فرهنگی مدیریت امور مراکز جشنواره ملی رشد که بر امور مراکز در واحدهای دانشگاهی نظارت می کنند ، از سه کارشناس عالی رتبه و دو کارشناس فرهنگی شایسته در کشور تقدیر شد.

در بخش مراکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام اول را کسب کردند و دو مرکز نیز قابل تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش ویژه ای به نام بهترین ایده ها رتبه بندی شدند.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا