جامعه

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

حامد قائدی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بوشهر، از اضافه شدن یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به فهرست 2 درصدی برترین های جهان خبر داد و گفت: هزاران نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. از میان دانشمندان پراستناد در تمامی رشته های علمی و همچنین دو درصد برتر دانشمندان فعال در حوزه علمی شناسایی و معرفی شدند.

وی افزود: در این گزارش که توسط Elsevier در 19 اکتبر 2021 منتشر شده است، حسین اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد دانشگاهی در بین 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است. (ادامه مطلب)

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر یادآور شد: در این پژوهش که بر اساس داده های پایگاه مرجع اسکوپوس انجام شده است، دانشمندان بر اساس معیارهای استناد استاندارد به پنج حوزه موضوعی اصلی، 22 موضوع فرعی و 176 رشته طبقه بندی شده است. محققان همچنین باید در طی انتشار حداقل پنج مقاله در فرآیند رتبه بندی شرکت می کردند که در مجموع حدود هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

وی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در فهرست 2 درصدی بهترین دانشمندان جهان است.

قائدی تصریح کرد: این پژوهش دانشمندان را در 22 رشته و 176 رشته طبقه بندی و بر اساس معیارهای زیر مورد ارزیابی و انتخاب قرار گرفت.

نقل قول ها

H-index

نویسنده همکار شاخص hm را تصحیح کرد

نقل قول برای انتشارات در موقعیت های مختلف نویسندگی

نشانگر پیچیده

نتایج رتبه‌بندی را می‌توانید در https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/3 نیز مشاهده کنید.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا