سلامت و دانش

نور کم نیز خواب کودکان را مختل می‌کند

رویداد برتر/ خراسان رضوی نور اولین علامت زمان برای بدن ما است که به شدت بر ریتم شبانه روزی بدن تأثیر می گذارد و الگوهای خواب و سایر واکنش های متابولیک را تنظیم می کند.

به گزارش وراثت، هنگامی که نور به شبکیه می رسد، سیگنالی به بخشی از مغز، یعنی هسته سوپراکیاسماتیکوس، منتقل می شود که ریتم بدن را تنظیم می کند، از جمله تولید ملاتونین (هورمون خواب آور) در شب. اگر نور هنگام غروب خورشید رخ دهد، زمانی که ملاتونین به طور طبیعی افزایش می یابد، می تواند آن را کاهش دهد یا حتی آن را متوقف کند و عادات خواب شما را مختل کند.

مطالعات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب می تواند خواب بزرگسالان را مختل کند و تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کلرادو بولدر در ایالات متحده نشان داده است که تولید ملاتونین می تواند حتی در شب در کودکان با نور بسیار کم به شدت کاهش یابد.

وی ادامه داد: مطالعات قبلی نشان داده است که شدت نور نسبتاً بالا می تواند سطح ملاتونین را در کودکان تا 90 درصد در هنگام خواب کاهش دهد و نتایج نشان داده است که کاهش ملاتونین در تمام شدت های نور، حتی در شدت های کم رخ می دهد.

این مطالعه بر روی کودکان بین سنین سه تا پنج سال انجام شد و نشان داد که سطح ملاتونین کودکان پس از قرار گرفتن در معرض نور در مقایسه با شب‌های بدون نور بین 70 تا 99 درصد کاهش می‌یابد.

محققان اذعان کردند که در گذشته به نظر نمی رسید شدت نور کم در کاهش هورمون خواب در کودکان موثر باشد.

آنها افزودند: این نتایج نشان می دهد در کودکان پیش دبستانی، قرار گرفتن در معرض نور کم شدت قبل از خواب منجر به کاهش موثر و پایدار هورمون های خواب می شود. بنابراین، والدین باید قبل از خواب بر فعالیت های خود نظارت کنند تا کیفیت خواب فرزندانشان بهبود یابد.

این مطالعه در مجله Pineal Research منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا