خبرهای کلی

نصب ۲ هزار و ۹۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی هنری در حاشیه همایش توانمندسازی تسهیلگران و مسئولان بسیج سازندگی در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توانمندسازی فعالان اقتصادی و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان ها و جهادگران. در حوزه اقتصاد مقاومتی حوزه اشتغال و توانمندسازی با حضور 130 نفر از فعالان اقتصاد مقاومتی همکاری می کند این همایش 2 روزه در بیرجند برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش اجرای ماموریت های اصلی فعالان اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق مختلف، هماهنگی در اجرای ماموریت ها در حوزه بسیج اشتغال زایی به ویژه در امر تسهیل گری بود. در مکان های مختلف و تکمیل شده توسط کنفرانس ویژه توانمندسازی. به صورت محدودتر در خراسان جنوبی برگزار شد اما امسال با توجه به مسائل اشتغال این همایش با حضور همه دست اندرکاران برگزار شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی فعالان بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی 478 صندوق قرض الحسنه در روستاها و حاشیه شهر با محوریت مساجد و کلیه فعالیت هایی که زمینه اشتغال، آموزش، توانمندسازی، تسهیلات و مالی را فراهم می کند، ایجاد شده است. بیمه توسط این صندوق ها حمایت می شود

وی با بیان اینکه این همایش 2 روزه برای هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مرتبط با اشتغال و حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط در نظر گرفته شده است، افزود: هماهنگی بین این دستگاه ها، شفاف سازی و افزایش ارزش ردیف های استخدامی در قالب خطوط اولویت دار. . در خراسان جنوبی شناسایی و برنامه ای برای اشتغال مبتنی بر ارزش در روستاها تدوین شده است.

مسئول بسیج سازندگی کراسزن جنوبی با اشاره به اینکه تاکید در حوزه اشتغال بر پیگیری زنجیره کار است، گفت: امسال کراسان جنوبی 300 میلیارد تومان در قالب ردیف اعتباری 16 امتیازی دریافت کرد. به بسیج سازندگی تعلق گرفت.

به گفته هانری، برنامه ریزی اجرای پروژه و هدفمندی تسهیلات تخصیصی در یک جلسه 2 روزه پیگیری می شود.

وی از پروژه مشترک بسیج سازندگی و توزیع برق خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این طرح تملک و نصب پنل های خورشیدی در خراسان جنوبی پیگیری می شود و سهمیه 2900 پنل خورشیدی به خراسان جنوبی و هر پنل اختصاص یافته است. . سقف اعتباری 120 میلیون تومانی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب پنل‌های خورشیدی امسال به صورت جهادی و با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌صلاح انجام می‌شود و نصب پنل‌ها عمدتاً در مناطق محروم و روستایی برنامه‌ریزی شده است. هیچ محدودیتی برای واگذاری نیست .

وی با بیان اینکه کمتر از 500 پنل در خراسان جنوبی نصب شده است، ادامه داد: هر شهر و روستا بر اساس امکان سنجی شرکت برق مجموعه ای پنل خورشیدی نصب می کند.

دکمه بازگشت به بالا