خبرهای کلی

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به ۱۶۰ مورد حادثه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد علی کاوسی صبح دوشنبه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، نیروهای هلال احمر به ۱۶۰ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۱۳ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۱۸ مورد شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، سه مورد کوهستان، دو مورد خدمات مناسبتی بوده و ۱۲ مورد به پایگاه‌های امداد و نجات مراجعه داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع حادثه دیدگان این حوادث را دو هزار و ۱۶۵ مورد عنوان کرد و افزود: ۵۱۱ نفر در حوادث جاده‌ای، ۴۷۱ نفر در سیل و آب‌گرفتگی، پنج نفر در حوادث کوهستان، ۳۲ نفر در شهری حوادث، یک نفر در صنعتی و کارگاهی، ۷۴ نفر با مراجعه به پایگاه‌های هلال احمر و هزار و ۷۱ نفر هم در مناسبت‌های گوناگون از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه در مجموع طی حوادث اعلامی به هلال احمر ۷۱ نفر نجات یافته‌اند، گفت: ۵۵ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۱ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۹۳ امدادگر در قالب ۳۳۹ تیم عملیاتی به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، اظهار کرد: همچنین ۳۱۷ دستگاه خودروی امدادی در روند امدادرسانی‌ها به‌کارگیری شده است.

کاوسی با بیان اینکه در این مدت ۲۰۲ نفر در پایگاه‌های امدادی اسکان داده شده‌اند، افزود: ۲۳ مورد عملیات رهاسازی توسط تیم‌های هلال احمر انجام شده است.

وی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی برای بهره‌مندی از خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته یا به نزدیک ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا