استان ها

با قدرت در مسیر اصلاح نظام مالیاتی در حرکت هستیم

به گزارش رویداد برتر از خراسان، سید احسان خاندوزی در گردهمایی سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد اظهار داشت: گزارش عملکرد مالیاتی شش ماهه امیدوارکننده است، لذا جا دارد از زحمات شما تشکر و قدردانی کنم. .

وی افزود: انتخاب سازمان مالیاتی در جشنواره شهید رجایی به عنوان نهاد رأس سازمان مالیاتی تصمیمی بسیار دقیق و کارشناسی شده بود چرا که کارنامه محقق شده ای است که از سال های گذشته شروع شده و برنامه ریزی ها و مبانی هایی در این خصوص وجود داشته است. و آغاز قراردادهای منعقد شده در آن.. در سالهای اخیر زحمت کشیده اند، اما ارزش بزرگی است که سازمان مالیاتی فعال در دولت برده بتواند در مدت کوتاهی به ثمر بنشیند. دستیابی به این اعداد نسبت به سال های گذشته بی سابقه است.

وزیر اقتصاد و ثروت تصریح کرد: من و شما به سمت یک چشم انداز حرکت می کنیم و اگر در این مسیر تا جایی که ممکن است با هم همفکری نکنیم، نمی توانیم فشار، مانع، مقاومت و مانع را تحمل کنیم. که اصلاحات نظام مالیاتی سد راه است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ارکان اصلاح دولت و نظام بودجه ای کشور و نیز نظام اداری و انضباط مالی کشور صرف نظر از اینکه تاثیر بودجه ای خواهد داشت یا خیر، حرکت به سمت اصلاح نظام است. دولت. سیستم مالیاتی.

وی افزود: تقریباً هیچ کشوری از نظر اقتصادی مترقی نمی شناسیم که بدون اصلاح نظام بودجه ای و مالیاتی خود بتواند به پیشرفت اقتصادی و توسعه پایدار دست یابد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اصلاح بودجه و نظام مالیاتی به منظور پیوند دادن به منافع قشر کوچک اما خوش صدای، سهل الوصول و تاثیرگذار جامعه یکی از اصلاحات ویژه، راهبردی و بحث برانگیز کل اقتصاد است. و اگر سابقه مالیاتی بررسی سیستم های مختلف نشان می دهد که این مسیر پر از فراز و نشیب و مقاومت است.

خاندوزی تصریح کرد: این بینش و حرکت به سمت بالا را سند توافق ما و خود بدانید. در زمانی که خود دولت خواهان این تحول است، ما مسئولیت اجرایی داریم.

وی افزود: امروز خدا را شاکرم که هم رئیس جمهور دولت و هم تیم اقتصادی ایشان با علم به اینکه این اصلاح ضروری و کاملا مستقل است و با آزادی که ناشی از عدم وابستگی و وابستگی بدنه اقتصادی دولت است. یا ستاد، این مجوز داده شد. آنها ما را قادر می سازند تا در یکی از مهمترین اصلاحات اقتصادی کشور مشارکت کنیم. وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: این چشم اندازی است که با آن جایگاه خود را می بینیم و مسیر توسعه اقتصادی ایران را هماهنگ و پیش می بریم تا در سال های آینده از سال 1400 تا 1401 به عنوان نقطه عطفی در اقتصاد کشور یاد شود. توسعه. سیستم مالیاتی.

خاندوزی خاطرنشان کرد: دومین مزیت این است که تعامل بخش ها و نهادهای اقتصادی در این مدت به ما امکان می دهد در مسیر اصلاحات با سرعت بیشتری حرکت کنیم. بخش قابل توجهی از رهبران و وزرای قبلی صرف بحث، مشاجره و مشاجره می‌شدند، اما امروز در نقطه‌ای هستیم که همگرایی بین واحدهای سازمانی به ما امکان می‌دهد به سرعت به سمت داده‌محوری حرکت کنیم.

وی افزود: این همگرایی یکی از مشخصه های نادری است که بین طبقات وجود دارد. ما باید مالیات را بر اساس یک مالیات هوشمندانه و عادلانه دریافت کنیم. باید بتوانیم پارادایم نظام مالیاتی استان را از روش های سنتی به سیستم هوشمند تغییر دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به تماس های صورت گرفته و تایید سران سه قوه، سامانه مودیان از آبان ماه معرفی می شود. از آنجایی که این موضوع جدید است، انرژی بیشتری می طلبد و باید هنرمندانه و دقیق انجام شود تا باعث سوء تفاهم و ایجاد روایت های نادرست در فضای رسانه نشود.

خاندوزی تصریح کرد: نکته دوم این است که محتوای اصل 97 و هدف گذاری که اساسا وجود دارد به سمتی سوق دهیم که موارد کم خطر را نادیده بگیریم و وقت و انرژی خود را صرف پرونده های پرخطر، کلان و دارای اولویت کنیم. نکته سوم بحث برون سپاری است، حالا که داریم هوشمندتر و منصفانه می شویم باید به سمت شرکت های دانش بنیان برویم چون می توانند به سازمان مالیاتی کمک کنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در سیاست های دولت به درستی بر آن تاکید شده این است که مالیات و مالیات عادلانه بر اساس تاثیرات آن بر تولید و کسب و کار باشد. از روز اول بارها گفته شد که مالیات استانی ماندگار نخواهد بود که این امر منجر به سست شدن پایه های کشور و بی انگیزگی فعالان اقتصادی و صنعتی می شود.

وزیر اقتصاد گفت: از رهبران تقاضا دارم تا یکی دو ماه آینده موضوع اصل 186 را به طور کامل آنلاین حل کنند. ما باید به تولیدکنندگان خود انگیزه بدهیم. سال گذشته که لایحه قانون بودجه ابلاغ شد، عده ای می خواستند این قاعده را وضع کنند که افزایش 60 درصدی مالیات یعنی 60 درصد فشار بیشتر بر تولیدکننده. خوشبختانه مسیر کشف فرار مالیاتی نشان داده است که هدف دولت فشار بر مسئولان و قانونگذاران نیست، بلکه کاهش نرخ مالیات برای آنهاست.

خاندوزی تصریح کرد: طبق انتظارات تا پایان سال بتوانیم گزارشی را به رئیس جمهور ارائه کنیم تا قسمت قابل توجهی از معوقات مالیاتی بازیابی یا تعیین تکلیف شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه امروز باید از فرصت ایجاد بستر استفاده کرد، بیان کرد: یکی از منابع اصلی رانت های غیرمولد در سال های اخیر این است که دلالان و دلالان در بازارهای مختلف درآمدی کسب کرده اند که تولیدکنندگان ما نتوانسته اند. دست یابد.که باید در سال دوم دولت متوقف شود.

46

دکمه بازگشت به بالا