وزیر خارجه برزیل: با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفیم

وزیر خارجه برزیل: با ارسال تسلیحات به اوکراین مخالفیم

وزیر خارجه برزیل امروز (دوشنبه) گفت، مقامات برزیلی با تحریم‌های یکجانبه‌ای که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل اعمال می‌شوند، مخالف هستند و موضع خود را مبنی بر عدم ارسال تسلیحات به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین حفظ می‌کنند.

به گزارش رویداد برتر، مائورو ویرا، وزیر امور خارجه برزیل در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد: ما از قدیم با تحریم‌های یکجانبه مخالف بوده‌ایم. ما فقط آن دسته از تحریم‌ها را به رسمیت می‌شناسیم که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب می‌شوند. این موضع تاریخی سیاست خارجه برزیل است و ما در این مورد هم به آن پایبند هستیم.

در نشست اخیر سران ناتو که در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار شد، اعضای این ائتلاف نظامی وعده ارسال تسلیحات جدید و سنگین را به اوکراین داده‌اند؛ اقدامی که به گفته مسکو صرفا درگیری را طولانی می‌کند و به درد و رنج غیرنظامیان می‌افزاید.

چندی پیش لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل نیز ضمن بازگو کردن موضع دولتش نسبت به جنگ اوکراین، تاکید کرد، روسیه و اوکراین باید به منظور دستیابی به صلح سازش کنند.

او طی یک کنفرانس خبری در رم تصریح کرد: بهترین کار این است که میانجیگری توسط کشورها و طرف‌هایی که در این درگیری شرکت ندارند، انجام شود. هر دو طرف باید یک چیز به دست آورند. روس‌ها و اوکراینی‌ها به خوبی می‌دانند که تنها نیازمند دستیابی به صلح هستند. ظرفیت اتحادیه اروپا برای میانجیگری در این درگیری محدود است چرا که در آن شرکت دارد، درست همانند آمریکا.

رئیس‌جمهوری برزیل به هند، مکزیک و کشورهای آفریقایی به عنوان میانجیگران صلح بی‌طرف بالقوه اشاره کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا