ورزش

افزایش پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

به گفته عباس گنجی ، خبرنگار خبرگزاری آنا در بیرججان ، فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه به دانشجویان افغانستانی که از اولین گروه دانشجویان بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند فارغ التحصیل شده اند ، تبریک گفتند. در چند سال اخیر ، توجه ویژه ای به جذب دانشجویان بین المللی شده است و ثبت نام دانشجویان بین المللی در این واحد دانشگاهی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وی افزود: مقامات ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به طور جدی توسعه بین المللی را مورد توجه قرار می دهند و اقدامات گسترده ای را در سال های اخیر برای بهبود همکاری های علمی و بین المللی در این دانشگاه انجام داده اند. دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی فعال تر شده و فرصت هایی برای آن دارد دانش آموزان بین المللی من بیمه کردم

معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان غیرایرانی درباره دستاوردها و افتخارات ارزشمند دانشگاه گفت: ما در علم و فناوری در میان 10 کشور برتر در کشور یا منطقه و در زمینه تحقیق در بین دانشگاه های برتر قرار داریم. جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه در اولویت چهار واحد خارج دانشگاه آزاد اسلامی است.

در مورد وقایع و پیامدهای جنگ جهانی دوم ، گنجی اظهار داشت: “پس از جنگ جهانی دوم ، قدرتهای بزرگ با استفاده از نفوذ و اثربخشی خود ، جهان پس از جنگ جهانی دوم را به محلی برای فروش داراییها و محصولات خود و نفوذ بیشتر کشورهای دیگر تبدیل کردند. . “بر این اساس ، یک زبان مشترک بین یکدیگر و سایر کشورها برای استفاده از آنچه آنها می گویند فراهم شده است.

وی در مورد راه های تأثیرگذاری قدرت های مسلط بر جهان اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم ، قدرت های بزرگ توجه زیادی به فرهنگ ، آداب و رسوم و سنت های افرادی داشتند که می خواستند در جوامع مختلف برای تأثیرگذاری تأثیر بگذارند و سعی می کنند تا بر آنها تأثیر بگذارند. در کشور خود یا کشور همسایه.

دلایل افزایش ثبت نام دانشجویان خارجی در واحد بیرجند

سید حسن هاشمی ، دبیر هیئت امنای و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: “دانشگاه آزاد اسلامی در بیرجند با امکانات گسترده علمی ، فرهنگی و رفاهی ، بستر بسیار خوبی برای جذب دانشجویان خارجی و مه

علم و فرهنگ حد و مرزی ندارند

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در هوراساس جنوبی همچنین اظهار داشت: حدیث شریف “اطلبوا العلم و لو بالسین” بیانگر این واقعیت است که برای کسب دانش محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. علم و فرهنگ هیچ حد و مرزی ندارند و مردم برای ادغام علمی ، یعنی همزیستی مسالمت آمیز ، به دیپلماسی علمی روی می آورند.

علی حیدری فر با تبریک به دانشجویان افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که موفق به گذراندن دوره ای در این واحد دانشگاهی شدند ، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران بیشترین دانشجوی خارجی را از افغانستان دارد و این برای ما بسیار خوشحال کننده است.

وی توضیح داد: فعالیت های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در واقع در تقویت دیپلماسی علمی مثر است. فلسفه روابط علمی در هر کشور نوعی فلسفه مکمل است و باعث می شود که کشورها از ظرفیت خود استفاده کرده و نیازهای اضافی را برآورده کنند.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا