خبرهای کلی

تزریق واکسن کرونا بدون نیاز به ثبت نام

جعفر صادق تبریزی ، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، به برنامه خبری 18:30 رویداد برتر گفت: از روز سه شنبه به افراد بالای 80 سال مراجعه شده و از آنها خواسته شده که در مکان و زمان مشخص واکسیناسیون کنند.

صادق تبریزی با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت این است که کل جمعیت بالای 18 سال را تا ژانویه واکسینه کند ، افزود: “از طریق سیستم ها ، ما اطلاعات مربوط به 75 میلیون نفر ، 5-7 میلیون نفر را داریم ، اطلاعات سازمان به عنوان خوب. “ما ثبت نام می کنیم ، اما اگر باز هم گمشدگان را فرض کنیم ، آنها را مطلع می کنیم تا با ثبت کد ملی و تلفن همراه بتوانند شناسایی و واکسینه شوند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت افزود: مرحله اول واکسیناسیون که شامل اولین گروه از کارکنان بهداشتی ، جانبازان و افراد دارای معلولیت در خانه سالمندان است ، تقریباً 90٪ کامل بوده و در مرحله بعدی تکمیل می شود سال

صادق تبریزی گفت: مرحله دوم افراد بالای 64 سال را شامل می شود که از روز سه شنبه با واکسیناسیون افراد بالای 80 سال آغاز شده و با ارائه واکسن ها تا اواسط تیرماه پایان می یابد و مرحله دوم مرحله دوم بین 16 تا 64 سال است قدیمی. بیماری زمینه ای که طبق تجویز رخ می دهد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت با بیان اینکه فاز سوم شامل کارهای خاص و حساس ، نظامی ، زندانیان ، آتش نشانان ، پرسنل حمل و نقل عمومی و … است که تا شهریور ماه انجام می شود ، افزود: واکسیناسیون همه سنین را پوشش می دهد . بالای 18 سال ، کار واکسیناسیون آنها با تهیه واکسن از ماه سپتامبر آغاز می شود.

صادق تبریزی همچنین در مورد تفاوت واکسیناسیون توضیح داد: وسواس و حساسیت افراد قابل درک است ، اما جای نگرانی نیست زیرا از نظر اثربخشی تفاوتی بین واکسیناسیون وجود ندارد و واکسن های وارد شده به کشور مراحل مختلفی را طی کرده اند و تاکنون فقط 28 مورد عوارض بسیار جدی مشاهده شده است.

دکتر صادق تبریزی همچنین توضیح داد: “برخی از افراد تصور می کنند که بعد از اولین دوز واکسن در امان خواهند بود ، می توانند ماسک را برداشته و پروتکل ها را دنبال نکنند ، اما این درست نیست. مصونیت 2 هفته بعد از دوز دوم ایجاد می شود دوز یا دوز واکسن. »این امکان وجود دارد و افراد باید به دنبال پروتکل های دقیق پس از واکسیناسیون ، ماسک زدن و جلوگیری از جمع شدن باشند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه در وزارت بهداشت افزود: دوز دوم هر واکسن متفاوت است و 1 تا 3 ماه پس از دریافت اولین دوز تجویز می شود.

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز در ویدئوی مربوط به این برنامه گفت: “تاکنون حدود 2 میلیون و 200000 دوز واکسن به کشور وارد شده است.”

جهانپور گفت: تا پایان ماه مه هر هفته محموله های جدیدی از منابع مختلف دریافت خواهیم کرد و از ماه ژوئن محصولات داخلی مانند کوایران برکت و واکسن های رازی و موسسه پاستور به این روند اضافه می شوند.

دکمه بازگشت به بالا