خبرهای کلی

کم کاری در حوزه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حمید ملانوری شنبه شب در چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به مشکلات دیرینه جو کاران استان اظهار داشت: از زمان ورود به استان این نگرانی به وجود آمده و راه حل برای رفع نگرانی مردم “

وی ادامه داد: یکی از اولین جلسات مرکز توسعه خاوران به این موضوع پرداخت و ما تاکید کردیم که بهترین راه حل برای حل مشکلات موجود ، راه اندازی یک شرکت تعاونی است.

فرماندار هورسان جنوبی با اشاره به محصولات استراتژیک و بسیار ارزشمند استان گفت: موضوع ایجاد شرکت تعاونی عناب و زعفران نیز باید در جهت ارزش افزوده به این محصولات پیگیری شود.

ملانوری ادامه داد: در سفر رئیس اتاق تعاون کشور به استان ، موضوع راه اندازی انجمن تعاونی مورد تأکید و پذیرش قرار گرفت اما پس از جلسه ، چند شرکت تعاونی طی نامه ای اعلام آمادگی کردند. “

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان استان قول حمایت از این تعاونی ها را داده ایم اما شواهد و مشکلات موجود نشان می دهد که این تعاونی ها کار نمی کند.

فرماندار هورسان جنوبی فرآوری را بهترین راه برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی دانست و گفت که تنها 8 درصد از 22 هزار تن انواع توت های استان فرآوری می شود یا 20 درصد از 67 تن زعفران استان به صورت بسته بندی حمل می شود. در این زمینه کار کنند

ملانوری تاکید کرد: “ما به دنبال کارهای اولیه در زمینه محصولات کشاورزی استان هستیم و پیشنهاد می کنم از تجربیات تعاونی های بزرگ مانند شرکت تعاونی پسته رفسنجان استفاده کنید.”

پسته به دلیل اقدامات گسترده تعاونی ، صددرصد به یک محصول صادراتی تبدیل شده و پس از نفت به دومین محصول صادراتی کشور تبدیل شده است. »

به گفته وی؛ این تعاونی به تعیین کننده قیمت پسته در جهان تبدیل شده است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این جامعه تعاونی باید بر اساس توانایی مردم ایجاد شود تا بتوانند تصمیمات خود را بگیرند و مزایای اقدامات باید درآمد خود آنها باشد.

ملانوری با اشاره به سودآوری معادن گفت: معدن یکی از ارزشمندترین سرمایه گذاری ها برای سرمایه گذاران است اما اینکه 230 معدن با مجوز غیر فعال در استان داریم به دلیل ناآگاهی و نادانی سرمایه گذاران در این زمینه است. “

وی خاطرنشان کرد که استفاده از تجربه میدانی موفق می تواند مشکلات را در هر زمینه ای حل کرده و سودآوری را به همراه داشته باشد.

یکی از دستورکارهای جلسه شورای گفتگوی دولتی و خصوصی بررسی مشکلات فروش زرشک در استان بود که جلسه فوق العاده در این باره به تعویق افتاد.

دکمه بازگشت به بالا