خبرهای کلیکسب و کار برتر

معدن سنگ لاشتر اصفهان

بررسی مشخصات سنگ مرمریت لاشتر اصفهان و مزایای آن

یکی از بهترین و با کیفیت ترین تیره بوده و در بازار جهانی با نام Pietra Grey مشهور است. مجموعه معادن استخراج و استحصال سنگ مرمریت لاشتر واقع در جنوب استان اصفهان می باشد. این سنگ که یکی از با استحکام ترین سنگ های مرمریت است، دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی می باشد.

برای استعلام قیمت سنگ اسلب لاشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دارای زمینه ی مشکی روشن می باشد و خطوط سفید رنگ نیز در آن موجود است. این سنگ از دیرباز مورد استقبال معماران و طراحان فضای ساختمان قرار گرفته است. در حال حاضر سنگ مرمریت لاشتر به صورت تایل و اسلب فرآوری و عرضه می گردد. سنگ مرمریت لاشتر شباهت بسیار زیادی به سنگ های مرمریت مشکی نگرو، مرمریت مشکی تی هو و … داشته که از نظر تراکم و استحکام، کیفیت بسیار بالاتری نسبت به رقبای خود دارد. از نظر ساختاری سنگ مرمریت لاشتر مستحکم بوده و مقاومت سایشی بالا و جذب آب ناچیز آن سبب آن گردیده تا این سنگ در دسته ی سنگ های با کیفیت و لوکس قرار گیرد.

سنگ مرمریت لاشتر اصفهان با دارا بودن ظاهر زیبا و چشم نواز به محض ورود به بازار کشور، جایگاه بسیار مناسبی از آن خود نموده است. همچنین به دلیل قیمت بسیار مناسب استقبال خوبی از این سنگ در بازار جهانی شده و سنگ مرمریت لاشتر با نام جهانی پیترا گری (Pietra Grey) سهم قابل توجهی در صادرات دارد.

ویژگی های سنگ مرمریت لاشتر اصفهان :

  • تراکم بسیار بالا
  • ساب پذیری فوق العاده
  • مقاومت سایشی مناسب
  • مقاومت فشاری بالا
  • استحکام بسیار بالا
  • قیمت مناسب
  • جذب و نفوذ آب بسیار نا چیز
  • رنگ منحصر بفرد و ظاهر زیبا
  • و …

ویژگی های مثبت یاد شده در کنار قیمت بسیار مناسب سنگ مرمریت لاشتر با نام جهانی و تجاری Pietra Grey سبب آن گردیده تا این سنگ به عنوان رقیب جدی برای سنگ های خارجی، یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده در ساختمان های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد. امروزه استفاده از سنگ های مشکی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر ازگذشته گردیده است. سنگ مرمریت مشکی لاشتر با دارا بودن خطوط زیبای سفید رنگ در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون و لابی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در فرآوری اسلب سنگ مرمریت لاشتر علاوه بر ساب صیقلی، به روش های مختلف دیگری نیز عملیات ساب انجام می پذیرد که ساب چرمی و بوش همر از مشهور ترین روش ها می باشد.

روش های فرآوری و عملیات ساب سنگ اسلب مرمریت لاشتر :

  • ساب صیقلی
  • ساب چرمی
  • هوند
  • سند بلاست
  • تیشه ای
  • تامبل

نمونه ای از سنگ اسلب مرمریت لاشتر با ساب اسید شور ( ترکیب ساب چرمی ، سند بلاست و صیقلی ) با استفاده از اپوکسی دوطرفه یکی از بزرگترین ویژگی ها و مزیت های سنگ مرمریت لاشتر براق و صیقلی بودن سطح سنگ می باشد. در تولید اسلب این سنگ در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت.

آنالیز ساختاری سنگ مرمریت لاشتراصفهان :

میزان مطلوب جذب آب وزن مخصوص تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
MIN ۰/۰۳ ۱/۸۰ petty ۶۰۰ ۲/۲۰
MAX ۱/۵۰ ۲/۸۰ ۲/۵۰ ۲۲۰۰ ۶
سنگ مرمریت  ۰/۴۲ ۲/۷۷ ۰/۴۴ ۱۳۵۰ ۲/۸

این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از سنگ مرمریت لاشتر اصفهان در کنار سنگ های روشن تر ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و جلوه ی خاصی به فضا و ساختمان می بخشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید ، کرم و در حالت کلی سنگ های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

ساختار متراکم و سخت سنگ اسلب مرمریت لاشتر ، باعث ساب پذیری بیشتر این سنگ می شود. همچنین این نوع سنگ جذب آب بسیار ناچیزی داشته و استحکام بالای آن ها باعث افزایش کاربرد و مناسب آن می گردد.

عوامل موثر بر قیمت سنگ اسلب مرمریت مشکی لاشتراصفهان :

  • اندازه و قواره کوپ سنگ
  • نوع و ماهیت سنگ
  • هزینه های استخراج و خرید کوپ
  • نوش برش و فرآوری
  • سورت یا درجه بندی سنگ
  • پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ
  • هزینه های حمل و نقل
  • و …

در عملیات  که خود شامل دو بخش دوتایی (بوک مچ) و چهارتایی (فورمچ) می باشد، برش و فرآوری سنگ به گونه ای انجام می شود که خطوط و رگه های طبیعی موجود در سنگ اسلب در امتداد یکدیگر یا در تقارن با یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگار های یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند، شال ها و رگه های سنگ نیز در کنار یکدیگر جفت می شوند. عمدتاً سنگ های اسلب که قابلیت بوک مچ و فور مچ دارند در کارخانجاتی فرآوری می شود که مجهز به دستگاه های با کیفیت و به روز باشند.

امروزه استفاده از سنگ های مشکی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر ازگذشته گردیده است. سنگ اسلب مرمریت مشکی لاشتر با دارا بودن خطوط زیبای سفید رنگ در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون و لابی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده و کاربرد سنگ اسلب مرمریت لاشتر اصفهان :

  • فضای داخلی ساختمان
  • سنگفرش کف هال و پذیرایی
  • دیواره ها
  • پله و زیر پله
  • پاگرد و دیواره پله
  • دیواره ها و اطراف شومینه
  • حاشیه آسانسور
  • فضای پشت تلویزیون (TV Wall)
  • هتل ها، پاساژ ها و مجتمع های تجاری لوکس
  • لابی و ورودی ساختمان
  • کانتر و پیشخوان
  • کابینت و فضای داخل آشپزخانه
  • روشویی و احجام هنری سنگی
  • سرویس های بهداشتی لوکس
  • حمام های مستر و لوکس
  • و …

سنگ مرمریت لاشتر اصفهان یکی از محکمترین سنگ های موجود و البته تاریخی ایران است که از گذشته های دور در ساختمان سازی به فراوانی استفاده شده است. نمونه هایی از این سنگ به صورت لاشتر تیشه ای را می توان در آثار باستانی مختلفی همچون مسجد شیخ لطف الله، سنگ فرش نقش جهان و …مشاهده نمود.

قیمت سنگ لاشتر

کالاساخت به عنوان یکی از تولیدکنندگان سنگ لاشتر در کشور قیمت به روز این سنگ را همه روز در این صفحه به روز کرده و تنوع بالایی از این سنگ را در چرخه تولید و سبد خرید مشتری قرار داده است. شما می توانید با مرجعه به این صفحه را در کارخانه اصفهان مشاهده کنید.

تاریخ اسم سنگ ابعاد قیمت
امروز سنگ لاشتر طولی درجه یک 40 طولی 245000
امروز سنگ کف لاشتر 40*40 260000
امروز سنگ بوش همر لاشتر 40*40 330000
امروز سنگ لاشتر کات بروکن 40 طولی 350000
امروز سنگ لاشتر تیشه ای 40 طولی 190000

ابعاد فروش سنگ لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر مشکی در گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت در ابعاد و فرآوری های زیر تولید می شود:

  • – 40-50 و60 طولی به صورت پلاک صیقلی
    – ابعاد مربعی شکل در اندازه های 40 تا 100 سانتیمتر برای کف سنگ
    – سنگ پله در ضخامت 3 سانتیمتر
    – 40 طولی به صورت کات بروکن
    – 40 طولی به صورت تیشه پر و کم تیشه
    – 40*40 به صورت تیشه پر و کم تیشه
    – پله در ضخامت 3 به صورت تیشه ای
    – و به صورت سنگ اسلب لاشتر
    – در سبد فروش این شرکت قرار گرفته است و تقریبا دپوی خوبی همیشه از این سنگ در انبار و کارخانه موجود می باشد.

سنگ لاشتر و تنوع سنگ برای مصرف کننده

معدن این سنگ همانطور که از نامش پیداست در منطقه لاشتر واقع در 40 کیلومتری جنوب استان اصفهان قرار دارد. در این معدن حدود 3000 تن از این سنگ در ماه استخراج می شود و می توان گفت به طور تقریبی ذخیره ای در حدود 360000 تن را دارد.

در اصل سنگ های مرمریت شهرضا و مرمریت لاشتر و مشکی نجف آباد و تی ری دی بلک و…همگی از یک رشته سرچشمه می گیرند. تفاوت کیفیت این سنگ ها در میزان حرارت و لایه ای از زمین است که در آن، این نوع سنگ تشکیل شده است.

معدن سنگ لاشتر اصفهان از انواع دیگر تراکم بالاتر دارد و درعمق بیشتری از زمین تشکیل شده است. بنابراین همین دلیل، سنگ لاشتر اصفهان کاربرد فراوان تر و مقاومت بالاتری دارد. با توجه به نکته هایی که در ادامه ی مطلب به آنها می پردازیم هنوز هم سنگ لاشتر نسبت به کیفیت و کارایی که دارد، دارای قیمت مناسبی است.

این سنگ در کارخانه به روش های:

-تیشه ای

سنگ تیشه ای لاشتر به دو صورت تک تیشه و دو تیشه تولید می شود که برای مکان های آب ریز و پر رفت و آمد زیاد استفاده می شود. این تیشه ها باعث می شود انسان و ماشین روی سنگ لیز نخورند.

– صیقلی (سابیده)

بیشتر نوع تولید سنگ مرمریت لاشتر همین نوع صیقلی ایست که هم برای نما و هم برای کف مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ لاشتر به خاطر تراکم بالای سنگ ساب پذیری خوبی دارد.

– بوش همر

بوش همر یکی از جدید ترین نوع فرآوری سنگ های مرمریت لاشتر است. این نوع سنگ حالت پرمی شکل دارد و مناسب برای کف و بدنه است. استفاده از سنگ لاشتر بوش همر این روز ها بسیار برای مکان های خاص مورد توجه طراحان قرار گرفته است. مکان هایی مانند دکوراسیون داخلی خانه و کافی شاپ ها یکی از مهم ترین مکان هایی ایست که از سنگ بوش همر استفاده می شود. استفاده از این سنگ در کف همراه چمن مصنوعی یک زیبایی فوق العاده را این ترکیب بوجود می آورد.

– کات بروکن

سنگ کات بروکن یکی دیگر از طرح های جدید در فرآوری سنگ لاشتر است. این نوع فرآوری بیشتر مورد استفاده در نمای داخلی قرار می گیرد. کات بروکن ها بعد از برش با چکش توسط انسان به حالت هایی که در بالا مشاهده می کنید می شوند و جز یکی از پرطرفدار ترین سنگ های امروزی در نوع خود هستند.

بیشترین متراژ تولیدی سنگ لاشتر در ساتان اصفهان است. نزدیکی معادن این سنگ به سنگبری های شهر اصفهان مزید بر علت شده که سنگ را در این سنگبری ها به صورت های مختلف و در ابعاد مختلف برش داده و سفارشی سازی نیز بر روی این سنگ انجام می پذیرد. لاشتر یکی از سنگ های زیبا و پرطرفدار در صنعت ساختمان سازی کشور بوده که از سالیان پیش در ایران و حتی جهان مورد استفاده قرار می گرفته است.

رنگ سنگ مرمریت لاشتر

سنگ لاشتر دارای زمینه ای طوسی رنگ با خط های سفید می باشد که در آن خط های سفید رنگی به صورت نامنظم به چشم می خورد. این سنگ در سورت های قوی خود دارای زمینه ای طوسی روشن همراه با خط های سفید نازک هستند و در سورت های ضعیف خط های سفید بزرگ تر و بیشتر و در لابه لای آن خط های زرد رنگ نیز وجود دارد، در بعضی از معادن سنگ لاشتر لکه هایی معروف به سوختگی نیز وجود دارد که بیشتر سعی میشود آن را تیشه کنیم چون به صورت صیقلی تصویر خوبی به وجود نمی آید.

با گذشت زمان سنگ لاشتر، نمای زیباتری را به نمایش می گذارد. همان قالی کرمان است در سنگ ها، هر چه بیشتر پا بخورد  و زمان بگذرد، این سنگ زیبایی چندین برابری را برای شما خواهد داشت در هر نوع  فرآوری که باشد.

اگر از لاشتر استفاده نکنید!؟

مجبور به تعویض های چند باره هستید که خود شامل تمام هزینه های محصول و نصب و سوخت زمان شما است. به لیز خوردن روی سطح سنگ ها و یخ زدن قرنیز دیوار عادت کنید. قیمت مناسبی که با دست کار شده است و انرژی طبیعی سنگ را در خود دارد فدای طرح هایی که هر روز روانه بازار میشوند نکنید.

کاربردهای سنگ لاشتر در ساختمان سازی

نمای خارجی

یکی از کاربردهای سنگ مرمریت لاشتر استفاده در نمای خارجی ساختمان می باشد. همانطور که گفتیم این سنگ مقاومت بالایی در برابر هوا زدگی و جذب آب دارد و می توان از آن در نمای خارجی استفاده نمود. البته به دلیل چسبندگی پایین و وزن بالایی که دارد بهتر است برای نصب از اسکوپ فراوان برای چسباندن سنگ استفاده کرد. این سنگ برای ازاره ساختمان نیز مناسب و فوق العاده است.

کف و پلکان

از دیگر کاربرد های این سنگ می توان به پوشش کف واحد های مسکونی و تجاری، فضاهای عمومی مانند لابی هتل ها، کافی شاپ ها و سینماها و همچنین کف پوش محیط های آبریز مانند سرویس های بهداشتی اشاره نمود. از این سنگ همچنین می توان به دلیل مقاومت سایشی بالایی که دارد به عنوان سنگ پله در دیواره و کف پلکان و پاگرد استفاده نمود.

یکی از مهم ترین و پر کابرد ترین سنگ کف مرمریت لاشتر به صورت تیشه ای می باشد. این سنگ مقاوم در مقابل ضربه و فشار و به خاطر تیشه ای بودن سطح خود از لغزنده بودن سطح آن کاسته می شود، به طوری که در مکان های عمومی نیز از آن استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا