خبرهای کلی

اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، جعفر قزوینیان ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: جاده قره پشتلو یکی از جاده های پرتردد زنجان است و شکل هندسی این جاده دارای انحناهای عمودی است که به هم نمی خورد. استاندارد و همچنین در سفر شما توسط رئیس جمهور تایید شد تا اقداماتی برای اصلاح انجام شود.

وی بیان کرد: ساخت راه جدید بر عهده اداره راه و شهرسازی است که ساخت راه اصلی در این مسیر را در دستور کار این اداره قرار داد که به دلیل نبود یک فقره بودجه ملی متوقف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: تا زمانی که مجوز ماده 23 را از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت نکنند این کار را ادامه می دهند و در صورت تحقق این مهم بودجه ای در سطح کشور تخصیص می یابد. هر سال، و این یک جاده فرعی به جاده اصلی متصل می شود.

قزوینیان تاکید کرد: چارچوب مصوب طرح بسیار اندک است، برای این کار قرارداد بسته شد و گسترش منابع موجود در دستور کار است.

وی از اجرای عملیات رنگ آمیزی و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان زنجان به طول 75 هزار متر در سال 1401 8 ماهه خبر داد و گفت: برای این میزان عملیات بیش از 2210 میلیارد ریال هزینه شده است.

قزوینیان گفت: 130 کیلومتر روشنایی فعال عمدتاً در محور زنجان – قزوین و زنجان – تبریز وجود دارد و بر اساس استاندارد تعیین شده در کشور، نقش روشنایی در وقوع حوادث رانندگی از پنج درصد فراتر نمی رود. این اداره کل با 250 ماشین آلات سبک و سنگین در 32 بزرگراه به استقبال زمستان رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه استان پنج هزارو یک هزار و 846 کیلومتر راه اعم از بزرگراه، بزرگراه، راه فرعی و روستایی دارد و نمک مورد نیاز منازل راهداری در یک ماه گذشته تامین شده است. پشتیبانی لازم را در تردد خودروها ایجاد نکنید.

قزوینیان افزود: انعقاد قرارداد توسعه اساسی بزرگراه زنجان – قزوین به ارزش سه هزار و 520 میلیارد ریال یکی از پروژه های مهم استان در سال جاری است.

وی گفت: در بحث ایمنی راه ها تردد در محورهای استان 2100 کیلومتر، نصب و تعمیر روکش های حفاظتی 23 کیلومتر و نصب بلوک مشترک در بزرگراه زنجان – قزوین 5 کیلومتر است. طولانی، تمام شده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: در حال حاضر پی 10 لوله آب بتن ریزی شده و پس از اتمام با خاک پر می شود.

قزوینیان افزود: نقش نیروی انسانی، راننده و خودروها در بروز تصادفات و تلفات جاده ای موثر است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته آمار تصادفات رانندگی در جاده های استان و تلفات انسانی هشت درصد افزایش داشته است، اظهار کرد:

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در برنامه تحلیل، نقاط حادثه خیز بررسی می شود تا اقدامات ایمنی لازم انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا