خبرهای کلی

وجود شبکه دلالی در بازار میوه ایلام/برخورد با متخلفان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانها: مقرون به صرفه بودن و تورم موضوع خیلی جدیدی در استان ایلام نیست ، افرادی که در استان ایلام ساکن هستند سالهاست با مشکل قیمت های زیاد کالاها و خدمات مواجه هستند.

براساس اعلام مرکز آمار ایران ، این استان بیشترین تورم را در کشور دارد ، متأسفانه موضوع تورم و قیمت های بالا در استان ایلام هنوز توسط کارشناسان و مسئولان استان به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. پیدا کردن و هنوز حل نشده است.

در سالهای اخیر افزایش بی رویه قیمت کالاها و کالاهای استان ایلام و همچنین بی توجهی به مسئولان نظارتی موجب شکایت مردم شده است. یکی از مهمترین مناطق استان قیمت بالای میوه است سلمانی در محدوده است

قیمت هایی که بسیاری از افراد می گویند نسبت به سایر کشورها بالاتر است ، متأسفانه بسیاری از آنها به دلیل قیمت های بالا میوه خریداری نمی کنند.

امام جمعه ایلام از وضعیت استان انتقاد می کند

گران قیمت مخصوصاً میوه و میوه سلمانی هفته گذشته ، رهبر نماز جمعه ایلام باعث جلسه فوق شد عالی تنظیم بازار از قیمت های بالای استان و عدم نظارت نظارت دارد.

حجت الاسلام الله نور ، کریمی تبار اظهار داشت: استان ایلام بالاترین نرخ تورم را در کشور دارد و همین امر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: چرا باید در هر منطقه از ایلام قیمت های مختلفی را ببینیم؟ همه این افراد با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند ، چرا نرخ تورم بالاتر از میانگین ملی در استان است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت و عدم نظارت بر بازار استان اظهار داشت: نیازی به توضیح نیست. نه من می بینم که نظارت و عملکرد قابل قبول نیست.

ایجاد شده توسط کارگزاران روشنایی آنها به بازار میوه استان تبدیل شدند

امام جمعه ایلام روز جمعه در جمع خبرنگاران با مأمورین مالیاتی استان افزود: کلاهبرداری مالیاتی در ایلام نیز قابل مشاهده است و دلالان در این زمینه وجود دارند که باید شناسایی شوند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در بخش فروش میوه و تره بار ایلامی ، دلالان وارد مشاغل شده و بدون پرداخت مالیات چنین درآمد داشتند و باعث ایجاد التهاب در بازار میوه و تره بار شدند.

وجود شبکه کارگزاری در بازار استان ایلام

دادستان ایلام دیروز در جلسه تنظیم بازار استان اظهار داشت: تورم در ایلام به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

افشار خسرویزاد اظهار داشت: مهمترین خسارت در استان ایلام ناشی از افزایش قیمت ها است به زمین ، خانه ، اجاره ، میوه و سبزیجات ، لوازم خانگی و کالاهای اساسی که متاسفانه با توسعه شبکه کارگزاری ایلام خلاق بیا

وی افزود: علاوه بر تعریف شبکه ، تصمیمی گرفته شده است که آن را منحل کرده و به صورت قانونی با آن برخورد کنیم.

این با برخورد جدی با افراد خشن آغاز می شود

به دستور دادستان ایلام ر به منظور ساماندهی بازار میوه وتره بلافاصله کمیته نیازهای عمومی بلافاصله در نوار مرکز استان ایلام راه اندازی شد و گشت های مشترک و دفاتر مناسب و عمده فروشان بازار میوه در این هفته دو بار تشکیل شد. وتره این دیدار صورت گرفت.

در طول این بازدید ، یک هشدار تمبر 48 ساعته برای چندین عامل مرتکب صادر شد.

از کمیته قیمت گذاری نیز که به قیمت سه میوه تابستانی اشاره ای نکرده بود نیز خواسته شد بر اساس قیمت عادی هر دو روز یک بار قیمت گذاری کنند و در صورت فراتر از قیمت ارائه شده به همه ، وی باید در تحریم ها معرفی شود.

علاوه بر این ، پس از آن که دادستانی استان ایلام ، به عنوان دادستان ، قیمت های بالای کالاهای اساسی ، میوه و سبزیجات را اعمال کرد ، پنج فروشگاه در ایلام ، میدان طارع بار بسته شد.

مطالعات نشان داده اند که یک میوه میوه ای مانند هلو در میدان اصلی 7،500 گوجه فرنگی دارد اما با قیمت 20،000 گوجه فرنگی به مشتری عرضه می شود.

اجرای یک برنامه سه مرحله ای با قیمت های بالا در استان

استاندار ایلام روز پنجشنبه در جلسه مرکز تنظیم بازار استان اعلام کرد که دلالان و فروشندگان ایلام را جدی می گیرد و گفت: یک برنامه سه مرحله ای برای مقابله با قیمت های بالا اجرا می شود.

قاسم سلیمانی دشتاکی اظهار داشت: برای کنترل قیمت بازار سه قدم خواهیم گرفت. در مرحله اول ، دست دلالان و تازه واردان باید تا پایان ماه ژوئن با تلاش و همکاری صنعت ، معدن ، تجارت و اصناف و اعتماد بازاریان و اتحادیه ها قطع شود.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: در مرحله دوم بازار با حضور اصناف تعزیر و بسیج و همچنین ساتاتا و بازرس اتحادیه ظاهر می شود. اقتصاد بسیار مهم است.

بازار میوه و تره بار تحت نظارت بازرسان ایلام

معاون بازرسی و نظارت سازمانهای استان ایلام همچنین گفت: بازرسان به طور مداوم در حال نظارت بر بازار میوه و تره بار هستند و در این راستا گشت های مشترک با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط در بازار میوه و تره بار ، عمده فروشی و سبزیجات انجام می شود. آنها دپارتمان های خرده فروشی دارند.

عزت الله عبدخانی افزود: در این بازرسی ها ضمن ردیابی بازار و کشف قیمت ، بر نصب برچسب قیمت میوه و تره بار تاکید شد و 57 واحد صنفی تهاجمی شناسایی شدند.

وی افزود: مهمترین تخلف از این واحدها فروش قیمت ، کاهش قیمت ، عدم درج قیمت ، مداخله اتحادیه صنفی و بی توجهی به بهداشت عمومی است.

وی دریافت که بازرسان سمات در استان ایلام دو بار در صبح و عصر نظارت دارند و روزانه وضعیت میوه و سبزیجات را بررسی می کنند.

امیدواریم که طی سالیان متمادی ، مشکل تورم و تورم استان ایلام یک بار برطرف شود ، بسیاری از مردم استان از درآمد نسبتاً کم برخوردار هستند و تعدیل قیمت مطمئناً می تواند نقش مهمی در زندگی آقایان داشته باشد.

در استان ایلام هزینه های گرانقیمت فقط میوه میوه و سبزیجات نیست بلکه امروز این موضوع در بسیاری از کالاها و خدمات مانند زمین و مسکن به وضوح مشاهده می شود.

دکمه بازگشت به بالا