خبرهای کلی

چه دوربین مداربسته ای بخریم‌؟ از کجا بخریم؟

اگر به بازار تچهیزات نظارتی و امنیتی سری بزنید به راحتی می‌توانید شاهد تنوع بالای برندهای چینی و ایرانی باشید که هم در مدل های HD و هم IP تولید و عرضه شده‌اند. این میزان تنوع در سالهای قبل به این میزان نبوده است و معمولا به تعداد انگشتان دست برندهای مطرح و ناآشنا یافت میشد.

اما با پیشرفت تکنولوژی های به کار رفته در این دوربین ها و افزایش تقاضا برای این کالاها، به مرور به تعداد رقبای فعال در این حوزه افزوده شد.

به عنوان مثال برند هایی مانند اویجیلون، سامسونگ، هایک ویژن و داهوا برای مدت زمان زیادی جزو معدود شرکت های مطرح تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی آن بوده‌اند. به هر حال به دلایل مختلفی از جمله افزایش قیمت ها، ظهور شرکت های جدید و تغییر سیاست های بازاریابی و فروش شرکت های رقیب، تنوع کالایی و قیمتی در صنعت نظارتی رو به افزایش گذاشت.

انتخاب دوربین مداربسته

برای انتخاب و خرید دوربین مداربسته و دستگاه ضبط ویدئویی لازم است حداقل به چند مورد اساسی توجه کنید.

دوربین مداربسته Hikvision - کیفیت برتر

اول اینکه نیازهای خود را بررسی کنید تا دقیقا بدانید باید به دنبال کدام نوع از دوربین های مداربسته بگردید. به عنوان مثال آیا می‌خواهید دوربین مداربسته شما دید در شب سیاه سفید داشته باشد یا رنگی؟ لنز های دوربین ثابت باشند یا قابلیت چرخشی داشته باشند؟ از نوع دیواری یا بولت باشند و یا سقفی یا دام؟ کیفیت تصویر دوربین ۲ مگاپیکسل باشد یا بیشتر و مواردی از این قبیل.

دوم اینکه بودجه ای که برای خرید این تجهیزات در نظر گرفته اید را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر تا دو میلیون تومان قصد هزینه کردن دارید طبیعتا باید به دنبال دوربین ها و دستگاه های زیر دو مگاپیکسل با کیفیت HD‌ باشید و دیگر نمی‌توانید با این هزینه دوربین تحت شبکه خریداری کنید.

سوم اینکه از وجود خدمات پشتیبانی و گارانتی محصولات مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید. چراکه تجهیزات امنیتی نیز تشکیل شده از قطعات مصرفی الکترونیکی است و طی استفاده ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شوند و شما نتوانید به درستی تصاویر مورد نظر خود را ضبط کنید. بنابراین باید مطمئن شوید که شرکت پشتیبان محصول توانایی تعمیر یا تعویض قطعات یا دستگاه را دارا می‌باشند. در غیر اینصورت با هرگونه خرابی شما متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد و مجددا باید اقدام به خرید اجناس جدید کنید.

چهارم اینکه تا حد توان فقط از فروشگاه های معتبر که به طور تخصصی اقدام به فروش دوربین مداربسته و سایر تجهیزات نظارتی و حفاظتی می‌کنند اقدام به خرید کالاهای مورد نظر خود کنید. چرا که کارشناسان چنین فروشگاه‌هایی از مسائل فنی این حوزه به خوبی آگاه هستند و با توجه به نیاز و بودجه شما قادر خواهند بود که بهترین مشاوره خرید را به شما ارائه دهند. و بالعکس اگر از فروشگاه هایی که همه نوع کالایی را می‌فروشند دوربین یا هر اقلام دیگری خریداری کنید هم با یک کالای بی‌نام و نشان مواجه خواهید شد و هم از خدمات گارانتی و نصب نیز بی‌بهره خواهید شد.

اگر به دنبال خرید محصولات هایک ویژن هستید،ما فروشگاه فرافن مارکت را به شما معرفی می کنیم، اطلاعات بیشتر را از ایسنا ببینید.

موفق باشید.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا