خارجی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان ایلام با اهدای گل و قرائت فاتحه در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت. ادای احترام یک مقام ارشد به شهدای هشت سال دفاع مقدس.

دکتر طهرانچی سپس با اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دیداری صمیمانه داشت.

وی پیش از این در این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با گروه نخبگان جوان و استعدادهای برتر دانشگاهی، گفت: در برخی کشورها با وجود اینکه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند، اما بسیاری از آنها بودجه عمومی دارند که دولت مسائل مربوط به آن را تعیین می کند. دانشگاه است و اگر دانشگاه در حل این مشکلات پیشرفت کرد باید بودجه به آن اختصاص یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است و چشم اندازی را در ادبیات دانشگاه های غیرنظامی باز کرده است که اگر خدا بخواهد باید به آن توجه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی و توسعه دانشگاه سراسری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تاسیس شد و در اولین گام، 40 سال توسعه را تجربه کرد. و مایه افتخار کشور شد. وضعیت به این صورت است که اگر عزیزان اساتید و کارکنان دانشگاه نمی‌آمدند و به‌عنوان شریک سازمان مردم نهاد در سازمان مردم نهاد مشارکت نمی‌کردند، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس نمی‌شد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی چنان عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند تحت تاثیر این عظمت قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نبود، گفت: هر نظام و دستگاهی علتی برای ایجاد و بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات تکنولوژیکی جامعه است.

یکی از اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از سال 1390 اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است، خاطرنشان کرد: مدیران وقت آن دانشگاه بدون توجه به زاد و ولد کشور، تعداد دانشجویان در آن زمان را پیش بینی کردند. دانشگاه به 1400 می رسید. این زمانی بود که با بررسی زاد و ولدهای 18 سال گذشته، تخمین تعداد دانشجویان آینده به راحتی امکان‌پذیر بود، اما مسئولان معاصر بخشنامه‌ای را از سال 1390 تا 1395 بدون در نظر گرفتن جمعیت، اعلام کردند که 1 تا 50 کارمند و هیئت علمی. اعضا ثبت شد با این اقدام یک واحد دانشگاهی 4 نفره در حالی که اساساً به روند تحولات اجتماعی توجهی نداشت، 34 نیروی جدید استخدام کرد.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی رفتم شرایط این بود که پس از سه سال متوالی به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و حقوق با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کاهش یافت. در سازمان مرکزی اطلاع دقیقی از میزان آن وجود ندارد، واحدها بدهی و درآمدی نداشتند. برای رفع این وضعیت پیشنهاد یکپارچه سازی خزانه داری دانشگاه آزاد اسلامی را داده ایم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: در پی این اقدام نیاز به سامانه یکپارچه اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود و سامانه های پژوهشی و آموزشی برای رسیدن به این هدف راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد شهریه دانشگاه ها شده است. این فقط از طریق انسجام شهریه بود. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش یافته است، چرا که مدرک دانشگاه آزاد اسلامی دیگر قابل جعل نیست.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات توانسته ایم با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی روند کاهشی تعداد دانشجویان را در دانشگاه اصلاح کنیم و بحمدالله امسال برای دومین سال است. ثبت نام دانشجویان افزایش یافته است، که نشان دهنده بازگشت اعتماد به دانشگاه است. «این موفقیت در پی شیوع بیماری همه گیر که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را گرفتار کرده بود، به دست آمد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: برای اولین بار مجوز زمین را از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تامین شرایط اسکان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بانک توسعه و مسکن شهر دریافت کرده ایم. ” همچنین با ارائه افزایش سرمایه در مکران، دانشگاه آزاد اسلامی از سال آینده سود سالانه خوبی دریافت می کند که نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و شامل یک شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها ایجاد اطلس است. برنامه ریزی استانی

در ادامه این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

افتتاح سالن نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

دکتر طهرانچی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان ایلام، اتاق نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از هسته ها و واحدهای فناوری هسته ای در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله سرومون برای نظارت بر جمعیت آفات درخت خوار در مناطق جنگلی، دمپرهای برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم آموزش و آزمایش مجازی، نخ نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم قفل ترموستاتیک تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، تک هسته نتایج پژوهشگران و محققان هسته ها و واحدهای فناوری هسته ای در سال 2006 شامل نشت انرژی و گاز و غیره بود. همچنین که مورد بازدید دکتر طهرانچی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 4127

دکمه بازگشت به بالا