رویدادهاکسب و کار برتر

سوالات متداول چاپگرها

سوالات متداول پرینتر سه بعدی

معمولا در سوالات متداول پرینتر سه بعدی ما به مشکلاتی بر میخوریم که رفع آن برای افرادی که تازه در این زمینه فعالیت میکنند و یا تازه اقدام به خرید پرینتر کرده اند، دشوار و پیچیده می باشد. در اینجا سعی کرده ایم تا تجربیات خود و همکارانمان را با شما همراهان به اشتراک بگذاریم. اگر سوالی در خصوص مشکلات رایج پرینترها دارید با ما تماس بگیرید.

پرینترهای ارزان قیمت خانگی |قیمت پرینترهای 4 کاره hp

کاربرد پرینتر سه بعدی چیست؟

از پرینترهای سه بعدی در هر صنف و صنعتی می توان استفاده نمود که از بین آنها می توان به صنایع معماری، خودرو سازی، هوا و فضا، پزشکی و نظامی و صنعت لوازم خانگی و غیره اشاره نمود. هیچگونه محدودیتی در استفاده از این دستگاه ها در صنایع مختلفوجود ندارد و هر کاربری می تواند با توجه به نیاز خوود از آنها استفاده نماید.

پرینتر سه بعدی چیست؟

پرینتر های سه بعدی دستگاه هایی می باشند که از آنها جهت نمونه سازی سریع استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه ها می توان به راحتی هر مدل سه بعدی که در کامپیوتر تولید شده است را بعد فیزیکی داد.

نمونه های خارجی دستگاه پرینتر سه بعدی چه قیمت است؟

پرینترهای سه بعدی وارداتی دارای قیمتهای متفاوتی می باشند و قیمت گذاری آنها بر اساس تجهیزات بکار رفته در آنها و کشور تولید کننده و برخی دیگر از پارامترهای دیگر انجام می گیرد. بطور کلی می توان گفت که قیمت نمونه های خارجی دستگاه های پرینتر سه بعدی با دقت بالا و استهلاک بسیار پائین بالاتر از 10 میلیون تومان می باشد.

چقدر طول میکشه تا دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد؟

بطور کلی نمی توان مدت زمان خاصی جهت تعمیر دستگاه تعیین نمود چرا که این موضوع به نحوه کاربری دستگاه وابسته است، در صورتی که سرویس های دوره ای از قبیل روغن کاری، تمیز کاری به موقع انجام گیرد و از سیستم های یکنواخت کننده جریان برق (استابلایزر) استفاده شود و از دستگاه در محیطهای تمیز استفاده گردد، دستگاه نیازی به تعمیر نخواهد داشت و فقط سرویس های دوره ای نیاز است.

آیا برای خرید این دستگاه مجوز باید گرفت؟

جهت تهیه یک دستگاه پرینتر سه بعدی نیازی به اخذ مجوز نمی باشد و هر فردی می تواند دستگاه را تهیه نموده و از آن استفاده نماید

یکی دیگر از سوالات متداول پرینتر سه بعدی حداکثر ابعاد قابل پرینت میباشد

اندازه صفحه ساخت و ارتفاع پرینتر سه بعدی وابسته است و در صورتی که مدل بزرگتر از صفحه ساخت دستگاه باشد مدل به صورت چند تکه پرینت شده و سپس قطعات بصورت پازل به همدیگر متصل می شوند. هر چند که پرینترهای سایز بزرگ و به صورت سفارشی نیز وجود دارد که می تواند مدلهای بزرگ را بصورت تکه پرینت نمود.

از کجا می توان فایلهای سه بعدی CAD تهیه نمود؟

وب سایتهای بسیار زیادی در حال به اشتراک گذاری فایلهای CAD هستند که از بین آنها می توان به وب سایت www.grabcad.com اشاره نمود که در برگیرنده هزاران مدل سه بعدی است.

اگر با طراحی سه بعدی آشنایی نداشته باشیم ، مدلهای سه بعدی را چگونه میتوانیم تهیه کنیم؟

سایتهای متنوع و زیادی برای دانلود مدلهای آماده پرینت وجود دارند که در اینجا چند سایت برتر را که فایلهای آماده پرینت و یا فایلهای سه بعدی با فرمتهای استاندارد دارند ، معرفی میکنیم :

آیا برای استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی نیاز به نرم افزار خاصی هست؟

تنها چیزی که برای استفاده از پرینتر سه بعدی نیاز است فایل سه بعدی با یکی از فرمتهای STL، Obj و یا AMF می باشد. تمامی نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی CAD مانند نرم افزار سالید ورک، کتیا، راینو، ردیت و غیره توانایی تولید فایل مخصوص پرینت سه بعدی را دارند و تنها کاری که می بایست انجام گیرد ذخیره مدل طراحی شده با فرمت های فوق میباشد.

آیا برای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی نیاز به تعیین وقت قبلی است؟

جهت استفاده از خدمات پرینت سه بعدی تنها کافیست فایل مورد نظر خود را از طریق ایمیل به یکی از مراکز خدمات پرینت ارسال نموده و کارشناسان آن مجموعه بعد از بررسی و تعیین قیمت با شما تماس خواهند گرفت و نیازی به مراجعه حضوری و یا تعیین وقت نمی باشد

چه کسانی می توانند از پرینترهای سه بعدی استفاده نمایند؟

هیچگونه محدودیتی در مورد استفاده از پرینتر سه بعدی توسط افراد وجود ندارد و هر کسی با داشتن دانش کافی در زمینه کامپیوتر و آشنایی نسبی با مدل سازی سه بعدی می تواند از دستگاه پرینتر سه بعدی استفاده نماید

چه چیزهایی می توان با پرینتر سه بعدی پرینت نمود؟

هر چیزی را که که بتوان تبدیل به مدل سه بعدی کامپیوتری نمود را می توان با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی تولید و استفاده نمود. بطور کلی این نوع دستگاه ها دستگاه های عمومی می باشند و هر کاربر با توجه به نیاز خود می تواند از آن بهره ببرد

ساپورت گذاری در چه مواقعی نیاز است؟

ساپورت گذاری فقط در هنگامی مورد نیاز است که مدل دارای شیب منفی باشد و احتمال ریختگی مواد تزریق شده وجود دارد.

آیا جهت ساپورت گذاری نیاز به پرینتر سه بعدی دو نازل است؟

حال سوالی که در سوالات متداول پرینتر سه بعدی میباشد ساپرت گذاری با دو نازل است ساپورت گذاری می تواند در هر پرینتر 3 بعدی انجام گیرد و نیازی به داشتن پرینتر سه بعدی دو نازل نیست. در صورتی که دستگاه دو نازل باشد می توان ساپورت گذاری را با مواد دیگری مانند PVA (مواد حلال در آب) و یا HIPS (مواد حلال در لیمونن) انجام داد. ولی چنانچه پرینتر سه بعدی تک نازل باشد ساپورت گذاری با همان مواد پرینت مدل انجام خواهد شد و ساپورتها می بایست به روش مکانیکی از مدل اصلی جدا شوند.

پرینتر سه بعدی دو نازل در چه مواردی کاربرد دارد؟

پرینتر سه بعدی دو نازل بیشتر جهت ساخت نمونه های دو رنگ در راستای طول و عرض و یا ساپورت گذاری با مواد خاص کاربرد دارد. لازم به ذکر است تنظیمات نازل و کالیبراسیون در دستگاه های دو نازل زمانبرتر از دستگاه های تک نازل است.

آیا قطعات در پرینترهای سه بعدی بصورت توپر و کامل پرینت می گردد؟

در تمامی پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی FDM امکات تنظیم درصد پرشوندگی توسط کاربر وجود دارد و می توان جهت صرفه جویی در مصرف فیلامنت و زمان پرینت نمونه ها را بصورت نیمه پر پرینت نمود. همچنین می توان نمونه ها را بصورت کاملاً توخالی پرینت نموده و داخل آن را با مواد پر کننده مانند کچ، فوم، رزین و غیره پر نمود.

آیا دو نازله بودن پرینتر سه بعدی مزیت به حساب می آید؟

بطور کلی دو نازله بودن دستگاه چاپگر سه بعدی مزیت در نظر گرفته نمی شود و افراد معدودی از دستگاه های دو نازل استفاه می نمایند چرا که دو نازله بودن دستگاه پرینتر سه بعدی همراه با یک سری مشکلات می باشند که عبارتند از:
1- در پرینترهای سه بعدی دو نازل کار تنظیم و کالیبره دستگاه نیازمند زمان و دقت زیادتری می باشد و کوچکترین نا هماهنگی بین نازلها می تواند باعث عدم موفقیت در پروسه پرینت شود.
2- در صورتی که از فیلامنتهای دارای برندها و نوعهای متفاوت استفاده شود امکان عدم چسبندگی بین دو نوع ماده وجود دارد و کاربر مجبور می باشد تا همیشه از یک نوع فیلامنت در هر دونازل استفاده نماید.
3- در صورت استفاده از دو نزل در حین پرینت، مدل زمن پرینت به طور چشمگیری افزایش می باشد و با توجه به تعویض بین نازلها در حین پرینت امکان خراب شدن پروسه پرینت نیز افزایش می یابد.
4- جهت استفاده از هر دو نازل پرینتر سه بعدی دو نازل (به غیر از ساپورت گذاری) نی بایست فایل به صورت دو تکه (نری و مادگی) طراحی گردد که این امر خیلی زمان بر می باشد.

سرعت کدام پرینتر سه بعدی بیشتر است؟

بطور کلی می توان گفت که سرعت پرینت تاثیر بسزایی در کیفیت نمونه پرینت سه بعدی شده دارد و با افزایش سرعت کیفیت پرینت کاهش می یابد. سرعت تمامی پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی FDM در محدوده 50 الی 120 میلیمتر بر ثانیه است و کاربر می تواند بر اساس نیاز خود آن را تنظیم نماید.

معنی دقت در پرینترهای سه بعدی چیست؟

بطور کلی دو نوع دقت در پرینترهای سه بعدی وجود دارد که عبارتند از دقت لایه های پرینت و دقت حرکتی دستگاه. منظور از دقت لایه های پرینت آن است که پرینتر سه بعدی تا چه حد می تواند لایه های مدل را ظریف تر و نازکتر پرینت نماید که این مقدار برای اکثر پرینترهای سه بعدی در حدود 100 میکرون است. منظور از دقت حرکتی آن است که پرینتر سه بعدی دارای چه مقدار دقت حرکتی در دو راستای طول و عرض می باشد و می توان گفت که این دقت اهمیت بیشتری نسبت به دقت لایه ای دارد.

در چه مواقعی تهیه و استفاده از پرینتر سه بعدی توجیه اقتصادی دارد؟

یکی دیگر از سوالات متداول پرینتر سه بعدی اقتصادی بودن خرید آن است ، در صورتی که نیازمند پرینت سه بعدی یک و یا چند طرح می باشید و بعد از انجام دادن آن دیگر نیازی به استفاده از پرینتر سه بعدی نمی باشد توصیه می شود که از خدمات پرینت سه بعدی استفاده گردد و نیازی به تهیه پرینتر سه بعدی نمی باشد. ولی چنانچه می خواهید به دفعات از پرینتر سه بعدی استفاده نمائید و یا مدل مورد نظر شما دارای حجم بسیار زیادی بوده و نیازمند زمان بسیاری است توصیه می شود که بجای استفاده از خدمات پرینت پرینتر سه بعدی را تهیه نموده و استفاده نمائید.

اگر در هنگام پرینت برق قطع شود بعد از اتصال برق کار ادامه پیدا می کند یا خیر؟

در صورت وجود سیستم هایبرنیت در پرینتر سه بعدی یا اتصال دستگاه به یو پی اس، روند کار ادامه پیدا خواهد کرد. بطور کلی می توان گفت که تعداد بسیار کمی از پرینترهای سه بعدی مجهز به این سیستم (هایبرنت) هستند. این سیستم برای یک پرینتر سه بعدی نیاز بوده و در غیر اینصورت می بایست از سیستمهای دیگری مانند یو پی اس ها استفاده نمود.

قطعاتی که حساس بوده و احتمال خرابی بیشتری دارند کدامند؟

بطور کلی پرینترهای سه بعدی دستگاهایی حساس می باشند و عدم کاربری صحیح از آنها می تواند منجر به خرابی آنها شود. ولی بطور کلی می توان گفت که مادربورد دستگاه و سیستم تزریق کننده دستگاه (اکسترودر) حساس ترین قسمتهای دستگاه می باشند.

ایا امکان پرینت مدلهایی با ترکیب رنگی وجود دارد؟

در صورتی که پرینتر سه بعدی تک نازل باشد تنها امکان پرینت نمونه چند رنگ در راستای ارتفاع وجود دارد و در صورتی دستگاه دو نازل و یا چند نازل باشد می توان در راستای طول و عرض نیز مدل را چند رنگ پرینت نمود ولی باید توجه داشت که تنها داشتن پرینتر سه بعدی چند نازل جهت پرینت چند رنگ کافی نمی باشد و می بایست مدل بصورت خاص طراحی و تولید گردد.

اتوکالیبراسیون به چه معنی است؟

اتوکالیبراسیون یکی از مهمترین و پرکاربردترین سیستم های پرینتر سه بعدی است. اتوکالیبراسیون سیستمی است که در هر پروسه پرینت صفحه ساخت را کنترل نموده و ایرادهای موجود در صفحه ساخت از قبیل تراز نبودن و انحنا داشتن را بررسی نموده و از بین می برد. وجود سیستم کالیبراسیون اتوماتیک کار با پرینتر سه بعدی را راحت تر می نماید.

مدول حرکتی ریل و گاری چه مزایایی دارد؟

مدول حرکتی ریل و گاری یکی از دقیق ترین و در عین حال کم استحلاک ترین مدول حرکتی است که تنها در پرینترهای سه بعدی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدولهای حرکتی خطایی که در مدولهای حرکتی شفت و بال بوشینگ وجود دارد دیده نمی شود و مهمترین ویژگی این مدولها عدم نیاز به روغن کاری آنها می باشد.

تفاوت مدول حرکتی لید اسکرو و بال اسکرو در چیست؟

بال اسکرو و لید اسکرو دو مدول حرکتی می باشند که در دستگاه های پرینتر سه بعدی و سی ان سی مورد استفاده قرار می گیرد. دقت حرکتی بال اسکرو در مقایسه با لید اسکرو بسیار بالا است و همچنین استحلاک بال اسکرو بسیار کمتر از لید اسکرو می باشد.

با سلام آیا این تکنولوژی برای نمونه جواهرات هم قابل استفاده است؟

برای صنعت طلا و جواهر از پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی DLP استفاده میشود بدلیل اینکه دقت پرینترهای DLP بیشتر از پرینترهای FDM است .

چه روشهایی برای دسترسی و یا ایجاد فایل قابل پرینت سه بعدی وجود دارد؟

بطور کلی سه روش برای تولید و دستیابی به فایل قابل پرینت سه بعدی وجود دارد که عبارتند از:
1- استفاده از اسکنر سه بعدی جهت اسکن نمودن مدل فیزیکی
2- استفاده از نرم افزارهای طراحی CAD
3- استفاده از وب سایتهای به اشتراک گذاری فایلهای آماده پرینت

تیتر و عناوین این خبر مخفی کن
1 سوالات متداول پرینتر سه بعدی
دکمه بازگشت به بالا