خبرهای کلی

جریان ممنوعیت واردات لپ‌ تاپ چه بود؟

ممنوعیت واردات لپ تاپ هایی که باعث ایجاد عناوین شده بودند چیست؟ و پیامدهای منفی این خبر در مورد ممنوعیت واردات دستگاه در بازار رایانه چیست؟

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه ایران “اخیراً اعلام شد كه واردات” لپ تاپ “آزاد شده است.” – نوشته شده توسط به نقل از رئیس انجمن تکنسین های رایانه ، خبر این خبر در رسانه ها منتشر شد ، اما روند ممنوعیت واردات لپ تاپ ها چطور بود و با شروع سفارش ثبت نام ، چه اخباری رخ داده است؟ و پیامدهای منفی این خبر در مورد ممنوعیت واردات دستگاه در بازار رایانه چیست؟ در همین راستا ، ما به محمدرضا فرجی ، رئیس انجمن تکنسین های رایانه و برخی فعالان مشغول کار در این زمینه مراجعه کرده ایم و نظر خود را جویا شده ایم.

دو هفته دیگر وارد کنید

“به نظر می رسد که وی در وزارت اقیانوس آرام مرتکب اشتباهی شده و واردات لپ تاپ در لیست کالاهای ممنوعه وارد شده قرار گرفته است که با ثبت سفارش واردات لپ تاپ آغاز می شود ، بنابراین امیدواریم که این کالاها ظرف 15 روز آینده وارد و پاک شوند.”

محمدرضا فرجی ، رئیس انجمن تکنسین های رایانه ، به ایران گفت: “البته برخی ادعا کرده اند که ما می توانیم لپ تاپ را در کشور تولید کنیم و حتی ما متقاضی مجوز شده ایم و هنوز مشخص نیست که آنها بر چه اساس چنین ادعایی را انجام می دهند.” و این سؤال بیشتر ایجاد شد.

فرجی افزود: در پی این ماجرا با مقامات وزارت سکوت صحبت کردیم که به طور اتفاقی ممنوعیت واردات لپ تاپ را خوانده و آن را از لیست کالاهای ممنوعه وارداتی حذف کردند زیرا در این زمینه دیدگاه های گسترده ای داشتند. ثبت سفارش واردات برای محصول قبلاً تأیید شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کشور نوع خاصی از لپ تاپ وجود دارد یا خیر ، گفت: هر فعال رایانه ای در کشور به ساخت تجهیزات سخت افزاری اعتقاد دارد و اکنون در مناطق خاصی مانند ماوس ، کیبورد ، ال-یک قرار دارد. (همه در یک) ، از فروشگاه های مکانیزه و غیره. آنها در کشور با کیفیت مناسب ساخته می شوند و با نمونه های خارجی رقابتی هستند و حتی انتظار می رود تولید بانک های انرژی در دستور کار قرار گیرد اما باید بگوییم که سخت افزار زیادی داریم. مانند لپ تاپ ها ، ما هیچ فن آوری برای تولید یا مونتاژ محصول نداریم. زیرا مؤلفه هایی مانند هارد دیسک ، CPU ، حافظه و غیره. فناوری تولید آن نیز تنها در دست چند کشور جهان است. بنابراین برای اینکه بتوانیم آنها را در کشور خود تولید یا حتی مونتاژ کنیم ، شرکت مادر ما باید اجازه این کار را بدهد.

فرجی گفت: “اگر مجازات ها مجاز باشند ، و این اتفاق می افتد ، می توانیم این قطعات را در داخل کشور تولید یا مونتاژ کنیم و حتی آنها را به کشورهای دیگر صادر کنیم ، بنابراین برای تولید و مونتاژ باید با شرکت مادر تماس بگیریم.” به کشور ما

وی افزود: از آنجا که این ابزار یکی از ابزاری است که دانش آموزان ، دانش آموزان ، معلمان و معلمان و کارمندان به آن احتیاج دارند. از طرف دیگر با گسترش تاج ، مکالمه ای حتی مهم تر درباره آموزش آنلاین و مجازی کارمندان و ارتباط از راه دور انجام می شود. این در حالی بود که تقاضا در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

فرجی در پاسخ به سوالی درباره عواقب منفی ممنوعیت صادرات محصول ، اظهار داشت: با اعلام ممنوعیت واردات ، قیمت محصول 5 تا 10 درصد افزایش یافته است زیرا انبارهای معامله‌گران نیز از این محصول خالی هستند. دستگاه های موجود در بازار نیز به فروشگاه های دسته دوم و سوم تعلق داشتند. بنابراین امیدواریم که در نتیجه واردات و ترخیص کالا از گمرک این محصول ، قیمت کالای اساسی در بازار “Ayti” کاهش یابد.

این فعال بازار با اشاره به اینکه حداقل قیمت لپ تاپ ها از چهار میلیون تومان شروع می شود و به بیش از 10 تا 11 میلیون تومان نمی رسد ، افزود: حجم واردات در سال 1998 به دلیل نوسانات ارزی 15 تا 20 هزار دستگاه بود. سال 1997 که شامل 20،000 تا 25،000 واحد در هر ماه بود ، اندکی کاهش یافت اما انتظار داریم با افزایش تقاضا واردات امسال افزایش یابد.

در پاسخ به سوالی ، رئیس انجمن تکنسین های رایانه گفت: با وجود صدور سفارش ، این بخش همچنان با مشکل عدم توزیع ارز روبرو است. “خطوط 22-24 پیش بینی شده برای واردات این دارایی اختصاص داده شده است. مشکلی وجود ندارد و اگر تخصیص آن با تأخیر انجام شود ، مشکلات دیگر وجود دارد. واحد پول نیماجی توسط بخش صادرات پتروشیمی و کشورها به ویژه چین به دلیل کرونا تأمین می شود. از طرف دیگر بخشی از ارز نیمایی به دلیل محاکمه شخصی مسدود شد و مهمتر از همه ، اولویت تخصیص ارز نیمایی ، ارائه خدمات درمانی برای مقابله با تاج بود. که این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود و مبادله ارزی برای واردات واردات و ترخیص کالاهای گمرکی اختصاص یابد تا در بازار لپ تاپ شاهد عرضه و تقاضای کافی باشیم.

التهاب در بازار خبرهای خبره نیست

علی رشیدی ، فعال واردات سخت افزار نیز به ایران گفت که شرکت ما تعداد زیادی لپ تاپ حرفه ای را به ایران وارد می کند. وی گفت: “لپ تاپ ها بسیار محبوب هستند و بعضی از مدل ها به ویژه دانشجویان ، دانشجویان ، اساتید و معلمان استفاده می شوند.” و حتی به ویژه در این روزها به دلیل نیاز به آموزش آنلاین و ارتباط از راه دور توسط کارگران مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین عدم وجود محصول تجاری و نهادی باعث افزایش قیمت آن محصول می شود. از طرف دیگر ، اعلام ممنوعیت واردات لپ تاپ باعث نگرانی بازار شده است و در برخی موارد شاهد افزایش قیمت در این زمینه بوده ایم.

رشیدی افزود: حتی اگر سفارشات این و سایر موارد ممنوعه لغو شود ، مشکل بعدی تخصیص ارز است که قبلاً متوقف شده است و نیازی به انجام تا زمان تخصیص ارز نیست. بزرگترین مشکل در واردات آن مسئله توزیع ارز است.

وی افزود: گواهینامه های ارزی که در شب عید مصوب شده اند به دلیل نزدیک بودن 30 روزه منقضی شده اند و اکنون متأسفانه به مدت سه هفته تمدید نمی شود.

فرزاد وطنخواه ، دیگر فعال کامپیوتر ، معتقد است که تقاضا برای لپ تاپ و تبلت به دلیل فوران تاج ، 50٪ افزایش یافته است ، به دنبال آن کار از راه دور و آموزش مجازی انجام شده است و شایعاتی مبنی بر ممنوعیت واردات دستگاه باعث شده که قیمت ها کاهش یابد. برخی از مدل ها 30-50٪ افزایش می یابد.

وطنخواه به ایران گفت: “اکنون که این ممنوعیت برداشته شده است ، امیدواریم با از سرگیری واردات و ورود آنها به بازار ، قیمت لپ تاپ را 30٪ کاهش دهیم.”

این فعال بازار رایانه با بیان اینکه مسئولان باید از انتشار اخبار غیرحرفه ای جلوگیری کنند ، افزود: انتشار چنین خبرهایی باعث ایجاد بحران در بازار می شود زیرا در شرایط فعلی همه سخنان و گفتار همه مدیران ذیصلاح در بازار تأثیر و انتظار مستقیمی دارد. ” مسئولان وزارت امور سکوت و افراد بازرگان باید با تصمیمات درست عرضه و تقاضا را متعادل کنند و حواسشان پرت نشود.

سیاوش رهنمون یکی دیگر از فعالان رایانه نیز معتقد است که خوب است که بتوانیم در کشور لپ تاپ تولید کنیم ، اما مهمترین چیز این است که تولید قطعات در مجارستان امکان پذیر نیست ، زیرا برخی کشورها به طور فعال قطعات و در حجم های بسیار زیاد تولید می کنند. آنها این کار را می کنند

رحمانون به ایران گفت: “بعضی از مدل ها ممکن است در کنار هم قرار بگیرند ، اما از آنجا که لپ تاپ و نوت بوک بسیار متنوع هستند و فناوری به سرعت در حال تغییر است ، ما نمی توانیم با دنیا و غول های فناوری که این فناوری را تولید می کنند همگام باشیم.” ، توسعه. حتی اگر لپ تاپ های خاصی لایه ای را ارائه دهند ، برای متخصصان و متخصصان چه اتفاقی می افتد؟ بنابراین ، به هیچ وجه نمی توانیم واردات لپ تاپ را ممنوع کنیم. بهتر است انرژی تولید را به بخش هایی که می توان به خوبی ساخت ، با کیفیت و تنوع اختصاص داد.

وی اضافه کرد: “اگر واردکنندگان واردات کالا را ممنوع کنند ، برخی از آنها به صورت غیررسمی به واردات روی می آورند. با قاچاق کالا ، به غیر از قاچاقچی آسیب می رسیم.” همانطور که از یک طرف ، شرکتهای مشهور از این حوزه خارج می شوند ، از طرف دیگر به مصرف کننده آسیب می رسانند و حتی مهمتر این است که حقوق گمرکی دولت را به دست نیاورد.

این فعال سخت افزار معتقد است که همه می دانند تولید یک محصول فناوری به اندازه مصرف یک کشور از اهمیت بالایی برخوردار نیست ، زیرا مهمتر از همه ، فناوری هایی مانند لپ تاپ و نوت بوک به سرعت در حال تغییر هستند و نیاز به بروزرسانی دارند. از طرف دیگر ، مدلهای متنوعی وجود دارد و هرکسی سلایق خاص خود را دارد که باعث می شود محصولاتی با سلیقه های مختلف تولید شوند ، بنابراین بسیار دشوار و مهمتر از این است که این محصول برای مقادیر زیادی تولید شود تا صادر شود. مقرون به صرفه نخواهد بود

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا