جامعه

۲۵۰ سال امامت امامان سرمایه‌ای معنوی برای عصر غیبت

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بوشهر، باقر گرگین در نشست معرفتی «نقش یک پیرمرد 250 ساله در آموزش مهدویت» که به همت دانشکده علوم دینی و با همکاری مهدویت برگزار شد، گفت: کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به وحدت یازده ائمه احادیث شیعه وی به بیان تاریخ اسلام پرداخت و اظهار داشت: دوران امامت ائمه قبل از ولایت حضرت ولی عصر(عج) در واقع سرمایه معنوی عصر غیبت امام است.

وی با تاکید بر اینکه پس از 250 سال شاهد دوران غیبت امام معصوم هستیم، افزود: در واقع ثمره و محصول این حضور 250 ساله، آماده سازی و بسترسازی برای تشکیل امام معصوم است. امام مهدی (عج) او به غایت و نتیجه اعمال و فعالیت ها و کارکردهای ۱۱ امام معصوم خواهد رسید.


بیشتر بخوانید:

فضای مهدویت باید در فضای علمی و دانشگاهی باشد


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با برشمردن مظاهر حضور یک پیرمرد 250 ساله تصریح کرد: جلوه حضور یک پیرمرد 250 ساله یک حضور اجتماعی و سیاسی است. ائمه معصومین و وظایف جامعه اسلامی در آن زمان، ارائه کارکرد جامعه مهدوی موعود، شرح ماهیت و ویژگی های آن از دیگر جلوه های پیرمرد 250 ساله است.

گرگین بیان کرد: مردی 250 ساله چهار دوره و دوره اول را پشت سر گذاشت جامعه اسلامی نوظهور این دوره گوش دادن به دعای من یا همکاری با دولت ها بود. دوره دوم که امام علی(ع) و امام حسن(ع) به حکومت رسیدند، با احترام به روش های انسانی، عدالت مطلق و احترام به ابعاد مختلف اسلام، یکی از درخشان ترین سال های حکومت اسلامی بود. در جامعه تحقق می یابد.

دوره سوم با 20 سال صلح امام حسن (ع) و حماسه حسینی همراه بود و بیان داشت که اقدامات پنهانی و کوتاه مدتی برای تشکیل حکومت اسلامی صورت گرفته که با عدم پذیرش مردم. ، روش انتقال بود. مسلمانان از اسلام سطحی نگری و دنیاطلبی از حماسه و شعور حسنی به وجود آمده است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر چهارمین دوره در برنامه بلندمدت را دوره پیروی و تداوم همین روش معرفی کرد و خاطرنشان کرد: درباره مردم است، باید تلاش کنیم انسان مهاجر را معرفی کنیم. . در راستای اهداف مدرنیته، با انسانیت ناب اسلامی در اوج وجود امام عصر(عج) و نهادینه شده توسط آن در جامعه، پیش از آن میل جهانی و پذیرش حاکمیت عدل جهان را توسعه می دهد. یکی از جدی ترین الگوهای عملی برای دستیابی به این روحیه را در سیره امام علی می توان یافت.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا